Sportvissers doen het in het riet !
Sportvissers doen het in het riet !
Zoals gezegd in de andere hobby's topic, bij deze een apart topicje over vissen (als hobby) aangezien er blijkbaar wel een aantal liefhebbers zijn. Misschien kunnen we eens in plaats van een gezamenlijk balletje te flipperen, eens een gezamenlijk lijntje uitgooien....
De keren dat ik zelf nog eens uitpak is het met een vaste lijn, ergens langs de kant van één of ander niet al te groot gesloten water (bv. de vijver in het Aalsterse stadspark) en ik probeer de focus op karper te leggen. Aangezien ik meestal met balletjes voeder vis, krijg ik dan ook wel eens een grote brasem aan de lijn.
En de andere vissers hier ?
De keren dat ik zelf nog eens uitpak is het met een vaste lijn, ergens langs de kant van één of ander niet al te groot gesloten water (bv. de vijver in het Aalsterse stadspark) en ik probeer de focus op karper te leggen. Aangezien ik meestal met balletjes voeder vis, krijg ik dan ook wel eens een grote brasem aan de lijn.
*** Q is good for you !! ***
- jjj080
- Real name: JAN VERHEUEN
- Contacteer:
Re: Sportvissers doen het in het riet !
Q schreef:Zoals gezegd in de andere hobby's topic, bij deze een apart topicje over vissen (als hobby) aangezien er blijkbaar wel een aantal liefhebbers zijn. Misschien kunnen we eens in plaats van een gezamenlijk balletje te flipperen, eens een gezamenlijk lijntje uitgooien....
tim & ik en nog wa andere idioten gaan jaarlijks ne keer zeevissen, liefst als het 4 Ã 5 beaufort is
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Ik ook jaarlijks gaan zeevissen..: kabeljauw enz
IFPA Country Director Belgium
-
- Real name: Dennis Slagboom
Karper, karper en nog eens karper. Al z'n 25 jaar vis ik erop. Kanalen, sloten,rivieren, plassen en meren als er maar karper zit. Als het weer het toelaat iedere week wel een nachtje en 1 x per jaar naar Frankrijk. Het blijft alleen moeilijk om je tijd te verdelen in werk, gezin en hobbý. Wat dat betreft is af en toe een uurtje flipperen een gezinsvriendelijkere hobby. Maar dan wel weer in no time een FT hebben staan hé !
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.
De laatste 2 jaar is het enkel op karper dat ik vis.
Op het kanaal, meertjes enz.. waar ik denk dat er karper kan zitten
en toch een 2 a 3 x op een jaar ga ik voor een volledige week ergens gaan karperen met de tent mee meestal naar Frankrijk of net in belgie aan de grens.
anders is het enkel in het weekend. soms 1 dag soms 2 dagen. Allemaal te zien hoeveel tijd ik ervoor heb.
Het is natuurlijk wel een tijdrovende hobby, maar het kan een mens zoveel rust geven.
Ja die brasem kan soms wel wat frustraties opleveren zeker als je in de nacht aan het vissen bent.
dan sta je lekker opgefokt midden in de nacht op omdat je beet hebt, en dan lijkt het een brasem te zijn
Welke type voeder gebruik je dan Q ?
Zijn er ook mensen die zot genoeg zijn om midden winter te gaan vissen ??
Op het kanaal, meertjes enz.. waar ik denk dat er karper kan zitten
en toch een 2 a 3 x op een jaar ga ik voor een volledige week ergens gaan karperen met de tent mee meestal naar Frankrijk of net in belgie aan de grens.
anders is het enkel in het weekend. soms 1 dag soms 2 dagen. Allemaal te zien hoeveel tijd ik ervoor heb.
Het is natuurlijk wel een tijdrovende hobby, maar het kan een mens zoveel rust geven.
Ja die brasem kan soms wel wat frustraties opleveren zeker als je in de nacht aan het vissen bent.
dan sta je lekker opgefokt midden in de nacht op omdat je beet hebt, en dan lijkt het een brasem te zijn
Welke type voeder gebruik je dan Q ?
Zijn er ook mensen die zot genoeg zijn om midden winter te gaan vissen ??
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
-
- Real name: Dennis Slagboom
Een aantal jaren terug ben ik ook wel eens s'morgens in mijn tentje wakker geworden dat het water was dichtgevroren die nacht. Momenteel werk ik de hele week buiten en ben blij dat ik binnen ben met de kou, ik kan het niet meer opbrengen. Maar rij maar eens langs het Kempischkanaal en daar zul je er genoeg aantreffen, zelfs met de kerstdagen en jaarwisseling. Bikkels of gestoorden, jij mag het zeggen? Of wat dacht je van 300 nachten per jaar vissen, volgensmij is het dan geen hobby meer.rebelish schreef: Zijn er ook mensen die zot genoeg zijn om midden winter te gaan vissen ??
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.
Nou ik heb het vorige winter geprobeerd, wilde een weekendje gaan maar na de eerste nacht ben ik weer naar huis gegaan te koud voor mij alles dat je vastpakt is bevroren brrr, nee ik doe het nooit meer.
Liever in mijne warme zetel gaan zitten
Nu ik ken wel enkele mensen die het in het hartje winter doen, maar zij testen voor voeder fabrikanten.
Zij hebben weinig keus met hun contract.
Liever in mijne warme zetel gaan zitten
Nu ik ken wel enkele mensen die het in het hartje winter doen, maar zij testen voor voeder fabrikanten.
Zij hebben weinig keus met hun contract.
- Saru
- Real name: Severijn Huion
- Contacteer:
Vroeger op brasem
En nadien op meerval (in spanje) en paling (in ons aftakkingen van den dender!)
Nu al enkele jaren niets meer.
Ga zelfs meer zeggen
Mijn laatste handlijn die ik nog had is gesneuveld met Karnaval
En nadien op meerval (in spanje) en paling (in ons aftakkingen van den dender!)
Nu al enkele jaren niets meer.
Ga zelfs meer zeggen
Mijn laatste handlijn die ik nog had is gesneuveld met Karnaval
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart
Goed geprobeerd jongen...rebelish schreef: Welke type voeder gebruik je dan Q ?
Geen boilies in alle geval. Voederen doe ik niet; enkel een paar kleine balletjes van hetgeen ik aan de haak hang.
He als je een eigen recept gebruikt, heb je groot gelijk dat je dit voor jezelf houd. doe ik namelijk ook.
Maar ik bedoelde eigenlijk als je viste met boilies of andere typen dus
Ik doe het regelmatig met boilies, van iemand EFB of speedcarp.
krijg ze aan een spotprijsje ook daarmee.
Anders is het voeder die ik zelf heb gemaakt.
Zelf voeder ik ook niet op voorhand, enkel als ik er zit dan wel.
Wat is de grootste die je al gevangen hebt ?
mijne is nog niet denderend hoor, mijn top karper staat momenteel op 11.800kg.
Maar ik bedoelde eigenlijk als je viste met boilies of andere typen dus
Ik doe het regelmatig met boilies, van iemand EFB of speedcarp.
krijg ze aan een spotprijsje ook daarmee.
Anders is het voeder die ik zelf heb gemaakt.
Zelf voeder ik ook niet op voorhand, enkel als ik er zit dan wel.
Wat is de grootste die je al gevangen hebt ?
mijne is nog niet denderend hoor, mijn top karper staat momenteel op 11.800kg.
Ik heb ooit eens meer dan 20 jaar geleden een wedstrijd gewonnen met één enkele vis en dat was iets van een goeie 15kg. Denk dat dat mijn grootste was. Ik weeg die dingen ook niet hoor, de zeldzame keren dat ik nog eens uitpak. Zoals ik al zei, ik vis met een vaste stok, dus in karpertermen is dat heel amateuristisch, maar dat gedoe met lancés is niets voor mij. Mijn voeder is een eigen recept dat mijn pa en ik gedurende vele jaren geoptimaliseerd hebben. En daarvan hang ik een bolletje aan de haak. 't Is wel goeie marchandise : in de tijd dat we nog in een visclub zaten, dan lagen de plekken 1 en 2 op de clubwedstrijden meestal op voorhand vast, tenzij we een slechte plek lootten.
- jjj080
- Real name: JAN VERHEUEN
- Contacteer:
het beste voeder om te zeevissen is wa zeezieke gasten rond uQ schreef: Welke type voeder gebruik je dan Q ?