Transformers LE Autobot, The Dark Knight, Ironman, POTC

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
theove
Real name: Theo

Re: Transformers LE Autobot, The Dark Knight, Ironman, POTC

Bericht door theove » 14 feb 2013, 20:36

In NL bel je naar je bank en dan wordt de dagpinlimiet voor die dag verhoogd naar het gewenste bedrag.
Misschien kan dat in BE ook?

p_treintje
Real name: Joeri Stroobants

Bericht door p_treintje » 14 feb 2013, 20:41

theove schreef:In NL bel je naar je bank en dan wordt de dagpinlimiet voor die dag verhoogd naar het gewenste bedrag.
Misschien kan dat in BE ook?
Heb banktarief hier in België is normaal max €650, dus die 2500 is al een verhoging. :hypno:
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 14 feb 2013, 21:06

met de kaart afhalen is bij mij ook max 650 maar je kan binnengaan in uw bank en daar meer krijgen denk ik...

glenn pellis
Real name: glenn pellis
Contacteer:

Bericht door glenn pellis » 14 feb 2013, 21:09

boven de 3000 moet je aanvragen hebben ze mij eens op de bank gezegd...
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Transporter77
Real name: Carl

Bericht door Transporter77 » 14 feb 2013, 21:17

bij pnbparibas fortis heb ik een aanhangsel aan de rekeningovereenkomst zodat ik 2500 per dag kan afhalen met de bancontactkaart van de firma (5000 was ook mogelijk zei de bediende). Ik weet wel niet of het ook zou lukken op mijn persoonlijke kaart, dat heb ik toen niet gevraagd.

kris-seeburg
Real name: Kris & Isabel

Bericht door kris-seeburg » 14 feb 2013, 21:24

wij kunnen 1000 € per kaart afhalen , anders moeten wij dit ook aanvragen op voorhand

Q
Real name: Steven

Bericht door Q » 14 feb 2013, 21:29

Alles goed en wel, maar hoe zit dat met die nieuwe badkamer ondertussen ? :popcorn:
*** Q is good for you !! ***

ivang
Real name: Ivan Geentjens

Bericht door ivang » 14 feb 2013, 22:23

Tegels en kranen waren gereserveerd, maar nu kwam er ene die een bad en een douche kwam kopen, en die wilde die tegels en die kranen ook, anders moest hij het bad niet hebben... :run: :run:

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 15 feb 2013, 07:43

:eating:
No shirt. No shoes. No pinball.

rebelish
Real name: Seurinck Jo

Bericht door rebelish » 15 feb 2013, 11:09

Dit hangt wat af van de bank waar bij je zit.

Ik kan met de kaart max 650 afhalen in 24u
of naar de bank gaan kan ik max 3000 meteen meekrijgen, als ik meer dan 3000 wil moet ik dat al op 2 dagen voordien aanvragen.

Natuurlijk beginnen mensen te twijfelen aan de persoon over reserveren is de eerste.
Dan plaats je beter de eerste persoon die hier staat met geld en hem mee neemt krijgt de eerste kans.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

DonJoe
Real name: Jochen L

Bericht door DonJoe » 15 feb 2013, 13:45

Ah de geldkwestie... mij ook al verschillende keren druk in gemaakt. Jouw geld, maar eraan geraken, ho maar :wtf:
Pascal schreef:met de kaart afhalen is bij mij ook max 650 maar je kan binnengaan in uw bank en daar meer krijgen denk ik...
glenn pellis schreef:boven de 3000 moet je aanvragen hebben ze mij eens op de bank gezegd...
rebelish schreef:Dit hangt wat af van de bank waar bij je zit.
Ik kan met de kaart max 650 afhalen in 24u
of naar de bank gaan kan ik max 3000 meteen meekrijgen, als ik meer dan 3000 wil moet ik dat al op 2 dagen voordien aanvragen.
Mijn bankfiliaal (Belfius) is net omgevormd tot zo'n moderne tent zonder loketten, dus die hebben zelfs geen cash geld meer binnen. Dus werkt het nu daar als volgt:
- tot bepaald bedrag (500€, misschien 650€ bij sommige banken) kan je zo afhalen aan de automaat
- wil je meer, kan je binnen vragen er "meer op te zetten" -> eenmalig kan je dan tot 2500€ afhalen (sommigen blijkbaar tot 3000€)
- nog meer: idd 2 WERKdagen (ja geloof het maar) op voorhand aanvragen.

Nu als je bankbediende een beetje mee wil kan je in principe dat "meer opzetten" wel een paar keer achtereen doen.
Allez, naar het schijnt hé :angel:

En anders: meerdere rekeningen/kaarten..... met 2 kom je al een heel eind, enkel voor schmuckstukken als Pascal zijne BBB zal je toch echt moeten bestellen dan. :run:

PS: geen popcorn-smiley van mij hier, ik vind het hele verhaal te triestig.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

gunther
Real name: gunther

Bericht door gunther » 15 feb 2013, 13:52

Volg deze 'draad' uiteraard sedert hij begonnen is, en ik wil toch ook effe mijn mening kwijt...

Persoonlijk geloof ik niet echt (meer) in reserveringen allerhande... wanneer ik een kast verkocht, heb ik meer 'niet nagekomen reserveringen' meegemaakt dan 'wel nagekomen reserveringen' dit uit het standpunt van verkoper...
Kijk maar eens naar de Panter zijn kasten, hoe vaak die al 'gereserveerd' zijn geweest en hoe vaak terug vrijgegeven zijn...

Hoe jammer is het niet, dat je een kast bijhoudt, voor iemand, terwijl je er een koper voor hebt... om dan tot de vaststelling te komen, dat diegene die je kast reserveerde niet kwam opdagen of whatever... je neemt contact op met de de koper die je afgehouden hebt, en deze heeft al een andere kast of geen interesse meer in de jouwe...

Frustratie alom!!

Als ik als koper een kast wil, en ik heb contact gehad met de verkoper, zal ik concreet afspraken maken, maar er ook bij zeggen, dat als hij de kast kan verkopen, hij dat dan maar moet doen...
Als je de vergelijking maakt tussen flipperkasten en andere (dure) spullen op de tweedehands markt is het opmerkelijk dat bij flippers reservaties gemaakt worden... als je tweedehands een wagen gaat kopen, ga je kijken/keuren/beslissen, en je geeft een voorschot, punt, niks reserveringen, en dan kun je nog nadien voor het gehele bedrag zorgen en transport en dergelijke meer.

Tot slot, wie vrij is van zonde, werpe de eerste steen, ook ik heb hier van een voornaam lid al eens een 'niet nagekomen woord' gekregen, en ik zal mss in de ogen van een ander ook al eens een foute beslissing genomen hebben, ik beschouw dat als een deel van het leven :mrgreen:
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

diesel64

Bericht door diesel64 » 15 feb 2013, 14:40

Als jij niet meedoet met de reserveringen is dat jouw keuze hé. En als je dat op voorhand er bij vermeldt, zie ik daar geen problemen in.

Echter, zeggen dat je met plezier zal reserveren enzo, maar dan toch de kast ineens aan iemand anders verkopen, is wel van een heel ander paar mouwen.

Just my two cents.

Leve78
Real name: Christophe Daelemans

Bericht door Leve78 » 15 feb 2013, 14:44

Ik kan Gunther zijn verhaal wel volgen maar daar draait het ni om naar mijn mening. Het is 1 ding om een reservatie niet na te komen maar wat mij hier stoort is dat r eerst verkoops en reservatie-voorwaarden worden voorgelegd die achteraf valse voorwaarden blijken te zijn. Geen enkele regel die deze praktijken tegengaat en idd de meeste dingen in het leven lopen zo. Maar ik dacht dat dit forum net bedoeld was om onder liefhebbers te kunnen socializen en handelen zonder alle bullshit die je bv op sites als marktplaats of 2dehands etc tegenkomt.

Ach ja, khou zelf wel int oog wie r nog waarde hecht aan die dingen en dat zullen dan bij voorkeur ook de leden zijn waarmee ik handel. 8-)
CP en ACDC Pro
Exit:IM VE, CFTBL, NGG, WWE RR, JD, DR.Who ,WoF, BSD, Monopoly ,POTC en W?D

Da Chosen
Real name: John Snel

Bericht door Da Chosen » 15 feb 2013, 16:02

Wat voor mij geldt zijn afspraken. Als ik een kast verkoop en ik geef aan een koper aan dat een deal rond is en ik de kast zal reserveren doe ik dat. Vertrouw ik de koper niet (omdat ik hem niet ken) vraag ik een voorschot. Wil ik vrij zijn met handelen van een kast dan geef ik op voorhand aan dat er niet gereserveerd wordt maar dat de kast verkocht wordt aan de eerste die met geld op de stoep staat. Ik weet niet hoe het is met banken in België, weet wel dat in NL ik max. 1750 op kan halen aan de automaat (na verhoging door bankbediende) hogere bedragen kan ook maar dan vooraf regelen..... Vandaar dat ik ook aangeef bij mensen die de kast echt willen reserveren ik een aanbetaling wil. +/- 500 euro aanbetaling voor een kast is gemakkelijk op te halen bij de bank of over te maken op voorhand en zo heb je als verkoper ook zekerheid dat de kast ook daadwerkelijk verkocht is en je geen kopers weg gaat jagen die je wellicht nodig zou hebben.

Wat ik bij verkopen van mijn kasten ook vaak meemaak is dat zodra de kast gereserveerd is voor iemand er ineens mails komen van mensen die de kast willen kopen voor meer als de reservering.... Hoe moeilijk ik het soms ook vind (bedragen die geboden worden zijn soms behoorlijk hoger) blijf ik bij de deal die ik heb staan. Heb er zelf ook een bloedhekel aan als ik een kast reserveer en voordat ik op pad ga met mijn gehuurde bus nog even bel en dan het antwoord krijg "ja hoeft niet meer, ik kreeg een bod van 100 euro meer en de kast is weg" Sta je dan met je gehuurde bus voor jan l*l.....
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 15 feb 2013, 16:39

Ik heb mijn HH ergens ver in Nederland gevonden via MP. Ik kon er echter niet meteen om. Die verkoper kende mij niet persoonlijk en wou de kast wel voor mij reserveren als ik een voorschotje stortte. Ik had daar eerlijk gezegd geen enkel probleem mee, ik vond dat een heel faire vraag, en heb dat voorschot meteen via paypal overgemaakt.

Uiteindelijk is het mij door allerlei omstandigheden maar een paar weken later gelukt om er om te rijden. Maar geen probleem: dat was zo afgesproken, hij had zijn voorschot en was gerust dat ik er wel zou achterkomen, en ik was gerust dat de kast voor mij was. Geen misverstanden dus, en geen zorgen over 'een woord is een woord' tussen vreemden.

Afspraken maken waarbij elk zich goed voelt, met een woord of met een voorschot, maakt niet uit, maar er zich dan wel aan houden. Zo blijven we in dit kleine wereldje allemaal de beste vrienden. Just my 0.02€...

Afbeelding

P

Jiggy
Real name: Jiggy

Bericht door Jiggy » 15 feb 2013, 17:05

diesel64 schreef: Echter, zeggen dat je met plezier zal reserveren enzo, maar dan toch de kast ineens aan iemand anders verkopen, is wel van een heel ander paar mouwen.
Ik wordt hier echt heel moe van.

Ik ben het, VOLLEDIG met je eens (en dat bedoel ik niet cynisch, ik ben het er echt mee eens).

Ware het niet, dat ik, letterlijk, bij het bevestigen van de reservering, heb vermeld hoe ik reserveer!
Maar dat wil blijkbaar hier niemand lezen.
Om in ieder geval duidelijk te hebben hoe ik reserveer en geen misverstanden te voorkomen:
- Als iemand me nu mailt voor de Iron Man, zal ik vermelden dat deze gereserveerd is tot volgende week.

Er is echter altijd een kans dat iemand voor een andere kast komt, en deze erbij zou willen hebben (je weet hoe dat gaat), in dat geval zal ik wel gewoon voor de verkoop gaan, ik wil er immers wel vanaf
(alhoewel ik de kans heel klein acht dat iemand voor een kast van 3300 euro komt, en zomaar even een 2e kast erbij neemt, maargoed).
En nou ben ik er echt klaar mee. weer :p

diesel64

Bericht door diesel64 » 15 feb 2013, 20:12

Jiggy schreef: Er is echter altijd een kans dat iemand voor een andere kast komt, en deze erbij zou willen hebben (je weet hoe dat gaat),
Jaja, iemand die langs komt en toevallig 3300 euro extra op zak heeft, je weet hoe dat gaat. :roll:

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 15 feb 2013, 20:53

gunther schreef:Kijk maar eens naar de Panter zijn kasten, hoe vaak die al 'gereserveerd' zijn geweest en hoe vaak terug vrijgegeven zijn...

Hoe jammer is het niet, dat je een kast bijhoudt, voor iemand, terwijl je er een koper voor hebt... om dan tot de vaststelling te komen, dat diegene die je kast reserveerde niet kwam opdagen of whatever... je neemt contact op met de de koper die je afgehouden hebt, en deze heeft al een andere kast of geen interesse meer in de jouwe...

Frustratie alom!!
Idd, is me al meermaals overkomen... erg jammer en de andere kopers zijn ook foetsie tegen dan... :(
MAAR: heb zelf al vele keren een kast toegezegd en gereserveerd en dan ook werkelijk gewacht, hoewel ik aanbiedingen kreeg van soms wel 200euro meer. Ik hield dan ook mijn woord.

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 16 feb 2013, 01:19

zwartepanter schreef: Idd, is me al meermaals overkomen... erg jammer en de andere kopers zijn ook foetsie tegen dan... :(
MAAR: heb zelf al vele keren een kast toegezegd en gereserveerd en dan ook werkelijk gewacht, hoewel ik aanbiedingen kreeg van soms wel 200euro meer. Ik hield dan ook mijn woord.
Ik vind dat erg respectabel van je en eerlijk is eerlijk: ik vind dat ook wel de leukste manier van handelen. Maar aan de andere kant zie ik ook wel hoe dit soort handel steeds verder verhardt en hoe steeds meer leuke kasten voor je neus worden weggekaapt. Maar ook andersom wordt het steeds grimmiger. Ik heb ook al enkele malen iets voor iemand gereserveerd en dan komt die persoon totaal niet opdagen. Of een keer dat de persoon wel komt opdagen en 300 euro minder biedt omdat er ineens vanalles aan de kast mankeert. En dan heb je daarvoor een andere koper afgehouden.

Het blijft een lastig onderwerp en iedereen heeft er wel zijn eigen mening over. Ik kan me voorstellen dat als een kast niet perse snel weg hoeft, iemand wel op de "soepele manier" te werk wil en kan gaan. Maar als iemand snel van een kast af wil (en flippers zijn momenteel gewoon een gewild goed, dus je bent er zo vanaf) dan kan ik me de snelle manier van handelen (cash takes it away) ook voorstellen. En als iemand dat gewoon bij zijn advertentie vermeldt, vind ik het ook ontzettend kinderachtig dat daar over wordt gezeurd. Al die smoesjes van "ik kan maar zoveel pinnen" zijn dan gewoon kutsmoesjes, meer niet. Als je zo'n kast echt wil, dan rijd je er in ieder geval binnen 3 dagen heen, betaal je desnoods een kleiner bedrag aan en haal je de kast een week later op. Als je dat er niet voor over hebt, prima, maar dan niet lopen miepen dat je naast het net vist. En al zeker geen nieuw topic over openen, want dat is zoooo kleuterachtig.
:rofl:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Steven
Real name: Steven

Bericht door Steven » 16 feb 2013, 11:04

zwartepanter schreef: Idd, is me al meermaals overkomen... erg jammer en de andere kopers zijn ook foetsie tegen dan... :(
Hier ook: wel vaak maar 50 euro, maar op een kast van onder de 500 is dat toch meer dan 10% extra. Maar ik vind zelf ook dat ik me dan aan de afspraak moet houden. Degene die meer biedt, wil hem ook nog wel als de eerste koop niet door gaat en als dat niet zo is, dan kan je je ook afvragen of dat bod wel echt zo serieus was.
En mezelf kost het 'reserveren voor iemand' en me daaraan houden dan wat geld, maar het levert me geen schuldgevoel op. :)

Gunske
Real name: Kevin Guns

Bericht door Gunske » 16 feb 2013, 11:18

Cenobyte schreef: Al die smoesjes van "ik kan maar zoveel pinnen" zijn dan gewoon kutsmoesjes, meer niet. Als je zo'n kast echt wil, dan rijd je er in ieder geval binnen 3 dagen heen, betaal je desnoods een kleiner bedrag aan en haal je de kast een week later op.
Rofl, probeer jij maar eens op een vrijdagavond 4-5k bijeen te krijgen om zaterdag/zondag een kast op te halen...
Banken zijn hier in belgie, niet echt in't weekend open + in de week zijn ze meestal gesloten als de werkmens tijd heeft.

En 2x heen en weer rijden is gewoon shit. Je weet niet wat je zegt.
Als ik 2x5u moet rijden, houd het bij mij al op. Als je zover gaat rijden voor een kast, zal het iets interessants zijn kwestie van prijs, maar als ik er dan nogeens 5-6 uur EXTRA werktijd en naft op verlies, kan ik ze beter bij een dure handelaar bestellen en laten leveren met een strik rond.

Mss dat jij tijd genoeg hebt of 5-6u werktijd 50€ maar opbrengt?

(enkele reis is gewoon een fun tripje met de vriendin :spank: :mrgreen: )
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

MeesterPieter
Real name: MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 16 feb 2013, 11:22

Wat een gedoe

begrijpelijk verhaal van de TS, zo zou ik het ook doen.

vis je achter het net omdat je geen zin had de kast direct op te halen, eigen schuld
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

ice-breaker
Real name: tom

Bericht door ice-breaker » 16 feb 2013, 11:46

idd wat een gedoe
stort gewoonweg een voorschot en betaald de vraagprijs en bij de meeste gevalle heb je kast wel
je kan in 1 dag meer dan 1000eur afhalen in 1 werkdag(zonder binnen te gaan zelf)
tijdens weekend en feestdagen niet
is goed nadenken heeft iets met online banking te maken :D en met goeie kennis of familie
collection: cp,cv,mb,taf,potc,fg,rfm,

stEmE
Real name: Steven Meeussen

Bericht door stEmE » 16 feb 2013, 12:18

...of zorg dat je steeds 1000000 Euro cash hebt liggen, je weet maar nooit wanneer er zich een buitenkansje voordoet... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gesloten