Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door Sacriloco » 08 feb 2013, 09:12

Hallo iedereen!

Gisteren was het zover, ik had alles in huis om mijn speelveld een mooie poetsbeurt te geven, de flippers aan te passen en nieuwe rubbertjes en lampjes te steken op mijn recent aangekocht BOP
Had na drie uur reeds wat kunnen poetsen en lampjes en rubbers vervangen aan het onderste deel. Ik plaats de onderdelen terug op zijn plaats en wou de flipperkast testen. Ik merk al redelijk snel dat de linker 'kicker' niet reageert op de bal en bumpert niet. Solenoid test gedaan en dat is in orde, de switch reageert niet.

Volgende probleem (het wordt een stuk erger). Ik schakel de machine uit en wat later terug aan. Nu de batterijen heb ik eruit gehaald en remote holder aangeschaft die ik dan ook wou plaatsen. Bij het aangaan verschijnt er 'factory settings restored" maar gaat hij niet over in test mode. Ik steek er batterijen in de oude houder ( geen corrosie schade gelukkig) en opnieuw de kast aan ==> hij reageert en ik krijg te zien "check fuse F114 en F115". Ik check de fuses maar die zijn in orde...

Leuk zo, ik dacht, zal ik ondertussen de remote battery holder installeren. CPU printplaat correct eruit gehaald en huideige holder gedesoldeerd en remote aan gesoldeerd. Geen bruggetjes gemaakt en al zeg ik het zelf, goed gesoldeerd. Ik sluit alle connectors van de cpu print aan en test de machine ==> op de display verschijnt enkel een '0,' dat van rechts naar lnks gaat en links blijft staan. Alles is correct geconnecteerd en zie nergens iets verkeerd aan display of cpu board.

HELP! Iemand expertise hiermee en iemand in de buurt van gent die tegen betaling reparaties kan uitvoeren???
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door flippers.be » 08 feb 2013, 09:27

Had je schade van gelekte batterijen ? Alle connectoren op de juiste plek terug gestoken ?

Probeer eens de asic chip op de cpu print goed aan te drukken, soms geeft die slecht contact.
Dat is de grote vierkante chip die in een speciale socket zit.
(met de kast uit, en eerst de aarding van de kast aanraken)

Gaan de ledjes op de cpu goed aan ? (1 aan, 1 pinkt, 1 uit) zodat de cpu is opgestart ?

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door Sacriloco » 08 feb 2013, 09:53

Bedankt voor antwoord. Ik kijk het deze middag na ivm asic chip. De connectoren zijn allemaal correct aangesloten, heb ook gekeken naar de pinnen en die zijn er nog allemaal, + ook nog in goede staat. Niets verbrand of wat dan ook. Heb de printplaat er nog eens uit gehaald om te zien of ik bij het solderen iets geraakt zou hebben, maar echt niets te zien.

Iemand ervaring met Bingovit, daar zou ik mijn flipperkast kunnen binnensteken en hebben ze verschillende formules voor reparaties.

Iemand een idee hoe duur dit zou kunnen zijn voor mijn probleem?
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door Sacriloco » 08 feb 2013, 09:53

en de ledjes gaan goed aan, ik kijk het voor de zekerheid nog eens na, maar wat ik gisteren gezien heb was het zoals u beschreef
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door flippers.be » 08 feb 2013, 10:23

Bingovit (Evert) zit hier ook op 't forum, is een ervaren reparateur, en waarschijnlijk het dichtste in je buurt.
Heb geen idee van zijn prijzen, maar als je de kast naar hem kan transporteren dan zal dit de voordeligste oplossing zijn. Als iemand naar tot bij je thuis moet komen zal het duurder uitkomen.


Hoe heb je de zekeringen getest ? Gewoon eens bekeken of 1 kant losgemaakt en met multimeter nagemeten ?

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door Sacriloco » 08 feb 2013, 10:35

Heb de fuses enkel bekeken of ik iets gesprongen zie. Een vriend van mij heeft multimeter en die ga ik vantweekend kunnen gebruiken. Dus dan weet ik het pas zeker. Kunnen kapotte zekeringen een direct effect hebben op mijn display?

Heb momenteel het gevoel dat het probleem wat boven mijn niveau is, dus bingovit lijkt me geen slecht idee. Heb reeds informatief emailtje gestuurd en als ik het zelf niet kan vinden zal ik de kast wss binnensteken.

En om nog te antwoorden op vorige vraag van u. Er is gelukkig geen batterijschade, de printplaat lijkt echt in goede staat te zijn (wat het allemaal nog meer bizar maakt dat ik al die problemen heb)

Moet wel zeggen, heb me een beetje laten afzetten en te veel betaald voor de flipper (700euro). Heb gemerkt dat er een stuk plastic van de ramp mist aan de rechter ramp en ze hebben dit opgevuld met plastic opblaasbaar speelgoedje voor int zwembad...

Verder zie ik wel dat de printplaat op bepaalde delen als gehersoldeerd zijn (dus er is zeker al iets aan de hand geweest). Het is wel goed gesoldeerd.
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door David Pinball Wizz » 08 feb 2013, 12:30

Of ge hebt een kortsluiting gemaakt tussen switch matrix en solenoid circuit.. waardoor er een chip op je cpu opgeblazen is.
IFPA Country Director Belgium

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door Sacriloco » 08 feb 2013, 14:03

hmm, klinkt niet goed:p
Is zoiets makkelijk te vervangen?
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door spacecake » 08 feb 2013, 15:59

Sacriloco schreef:
Moet wel zeggen, heb me een beetje laten afzetten en te veel betaald voor de flipper (700euro). Heb gemerkt dat er een stuk plastic van de ramp mist aan de rechter ramp en ze hebben dit opgevuld met plastic opblaasbaar speelgoedje voor int zwembad...

.
Er zijn nog wel enkele onderdelen te krijgen voor de pinbot,..is het de plastic ramps waar de bal van links naar rechts rolt (ben naam even kwijt) ?
Als je geen speelveld schade hebt vind ik het opzicht nog wel meevallen die 700 Euro,..niet goedkoop maar veel goedkoper als die +- 4500 die ze op dit moment vragen voor een AFM op Marktplaats zonder enige info over de kwaliteit van de kast...
Ieder z'n ding maar geef mij maar 6 van deze kasten ipv 1x een AFM ;)
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: Bride of Pinbot Display + fuse F114 en F115 problemen

Bericht door Sacriloco » 08 feb 2013, 17:23

Als het inderdaad op marktplaats voor zo'n absurde prijzen aangeboden wordt, valt 700 euro inderdaad best wel mee.
Nu de reden waarom ik het ook wat veel vind is omdat de verkoper echt bij de beschrijving uitstekende staat en technisch perfect in orde, zoals nieuw...

Eerst en vooral stonden de flippers enorm verkeerd en werken ze beide echt zwak, 30 % van de lichten branden niet en het speelveld was wel erg vuil/ Er zijn ook hier en daar kleine beschadigingen op het speelveldmaar dat valt eigenlijk best mee. Het is trouwens inderdaad die ramp waar je naar verwijst. Daar is er in de zijkant plastic stuk uit dat ze hebben opgevuld met opblaasbaar plastic speelgoed:p.

Nu ja ben op zich wel tevreden met de kast, buiten de bovenstaande problemen die ik er nu mee heb, nu dat zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat ik er zelf aan heb gewerkt^^
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Plaats reactie