Loosing control?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Loosing control?

Bericht door J.Verheggen » 03 jan 2013, 15:36

het is gewoon simpel, handelaren of niet, er is veel vraag, weinig aanbod. veel 'liefhebbers' vertroetelen hun rijtje dure dotmatrix kasten, en zullen ze nooit meer verkopen. Ook heeft deze groep mensen meer geld, en kijkt ook niet op een 100 meer of minder, maar koopt gewoon de beste kast die ze kunnen kopen voor het geld. Aanbod verschraald maar de vraag daalt niet, dus worden kasten vanzelf duurder. Vroeger kreeg ik EM kasten kado, nu moet ik al betalen voor een verrot geval. Klaag ik? nee, daar ik hem daarna wegzet voor het dubbele, en weer iets leuks kan kopen voor vrouwlief. Ik heb hier totaal geen moeite mee, en ben blij dat ik iemand een leuke kast heb kunnen verkopen, met winst in mijn eigen zak.

Als ik een TZ kan kopen aan 500, dan staat ie gegarandeerd een paar dagen later voor heel wat meer bij iemand anders.
Is dit slecht? Ik noem het gewoon lekker mazzel ^^ En handelaren die rommel verkopen, die gaan vanzelf wel weg, daar het flipperwereldje erg klein is, en mensen ook google gebruiken, en op fora als deze terechtkomen.

Veel plezier met de jacht! :whip:
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

benboogaard
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:20
Real name: Ben Boogaard
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door benboogaard » 03 jan 2013, 19:51

De ironie :p

Door de koopjes jagers gaan de prijzen omhoog.
Neem daarbij de econimische krimp en het beperkte aanbod en het feest is compleet.

De onbeminde segment (data east, gottliebs e.a.) zijn ook aan de beurt.

Je mag nu wel enkele honderde euro's op de prijzen gooien. Sega's kon je vroeger voor 750 euro kopen, tegenwoordig 1000 minimaal.

Kan je het niet betalen? Dan moet je bierdopjes gaan verzamelen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6187
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Loosing control?

Bericht door zwartepanter » 03 jan 2013, 20:38

Idd, de DE's zijn ook zo'n 300-400euro gestegen... plots... :wtf:

benboogaard
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:20
Real name: Ben Boogaard
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door benboogaard » 03 jan 2013, 20:46

Heb ik ze net 2 jaar terug de deur uit gedaan tussen de 300 en 400 :cry:

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door Baron Shadow » 03 jan 2013, 22:57

Hmm ik heb er hier nog een paar :lol:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Loosing control?

Bericht door J.Verheggen » 04 jan 2013, 00:18

gottlieb system 1 doet ook opeens dik 300 euro kapot.... :mrgreen:
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2205
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Loosing control?

Bericht door flippers.be » 04 jan 2013, 09:08

Alles heeft zijn voor en nadelen.
Ja ik vind het ook spijtig dat prijzen stijgen en je niet meer voor een paar 100 euro een kastje kan kopen.
Aan de huidige prijzen zou ik ook nooit de verzameling kunnen opbouwen die ik had.

Anderzijds, stijgende prijzen en meer interesse in de hobby zijn ook goed voor verzamelaars.
Nu zijn er repro onderdelen. Nieuwe kopruiten, plastics. Zelfs alle specifieke targets enz in de juiste kleuren, .. alles om je 20 jaar oude kast opnieuw in nieuwstaat te krijgen..

Dat was er vroeger allemaal niet. Er was ook geen markt voor.
Wie zou voor een gemiddelde wpc kast van 500 euro een nieuwe plasticset, een nieuw speelveld en nieuwe cabinet decals kopen ?? Niemand was zo gek want dat haalde je er ook nooit uit. Je ging toch geen 1000 euro of meer kosten doen aan een kast die maar 500 kostte ??
Wou je een echt mooie dan zocht je gewoon een in extra mooie staat en gaf je daar 750 voor, maar dat die nog een krasje had of een plastic met een hoekje af, dat nam je er dan bij. Er was ook geen andere mogelijkheid. Nieuw nieuw nieuw was er niet tenzij je NIB kocht.

Was een metalen scoop kapot ? Zoek dan maar iemand die kan lassen.
Een ander specifiek onderdeel kapot of ontbrak ? De kast was voor de sloop want de kans dat je dat stuk ergens kon kopen was bijna onbestaande.
Nu kan je wel bijna elk onderdeel gewoon nieuw bestellen.

En in de jaren 90 waren gebruikte flipperkasten eigenlijk gewoon te goedkoop. Echt te veel aanbod en bijna nog geen particuliere vraag. Vaak werden gebruikte kasten gesloopt of verkocht voor minder dan ze in onderdelen waard waren.
Ik herinner me dat mijn Road Kings 8000fr (200 euro) moest kosten. En de exploitant was blij om er eindelijk van af te raken.
Bij het ophalen bleek 1 display stuk te zijn. Was de exploitant zo eerlijk om er 1500 euro af te doen, de prijs van een nieuwe display. 6500 fr heeft die kast me gekost. Had ze dan maar 1000fr gekost als alle 4 displays stuk waren ?? :D

nlcortana
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:32
Real name: Johan van Althuis
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door nlcortana » 31 jan 2013, 15:51

Er is er weer een die 'ook' niet tevreden is met de gang van zaken.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat marktplaats faalt in een gebruikers beoordeling systeem.
twilightzone beter en mooier dan nieuw
90 x gezien sinds 31 jan. '13, 14:19

Grote foto's
Prijs: € 250,00
Kenmerken

Conditie : Nieuw
Soort : Dot-matrix
Type : Flipperkast
Merk : Bally
Beschrijving

ga niet dom weg lopen bieden op machines die je nog nooit
in het echte leven gezien hebt. je weet niet wat je koop tot
je er ook daadwerkelijk op gespeeld hebt

de hele markt word kapot gemaakt door mensen die 3 x de nieuw waarde vragen

alles is mooier en beter dan nieuw. zie geregeld printen uit flippers die
volgens mij met een brander zijn bewerkt plaats van een soldeerbout

ze hebben allemaal ruimte gebrek en vragen gewoon 1250 euro voor een flipper die gewoon naar de klote is waar nog heel wat uren in gaan zitten

allemaal snel geld verdienen

twilightzone kocht je vroeger voor 400 gulden nou is hij opeens 2500 euro waard
jaren geleden wou niemand gottlieb hebben nou brengen ze opeens 1500 op
en voor die prijs heeft jan rap en zijn maat er in lopen rommel en prutsen
maar als je de kast moet brengen en je vraagt 50,- brandstof vergoeding dan ben je opeens een oplichter
gewoon allemaal de dikke lul blijven uithangen en de euro voor een piek uitgeven

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Loosing control?

Bericht door Cenobyte » 31 jan 2013, 16:03

nlcortana schreef:Er is er weer een die 'ook' niet tevreden is met de gang van zaken.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat marktplaats faalt in een gebruikers beoordeling systeem.
Volgens mij weer dezelfde gefrustreerde persoon. Voor zijn frustraties heb ik nog wel begrip, niet de richting waarin hij zijn gal spuwt.

Een beoordelingssysteem is nog niet zo gemakkelijk. Vermoedelijk is deze gebruiker al meerdere keren gewist en maakt gewoon steeds een nieuwe account aan. Men kan dan weinig uitrichten natuurlijk. Een IP-ban heeft vaak ook weer slechte neveneffecten...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5826
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Loosing control?

Bericht door Pascal » 31 jan 2013, 16:10

ah laat die mensen hun frustraties toch eens uiten :)

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door Da Chosen » 31 jan 2013, 17:27

Neem ook nog mee dat veel van de kasten steeds in slechtere staat raken en zelfs gesloopt worden waardoor er dus steeds minder kasten van een bepaald thema in goede staat over blijven. De verzamelaars laten de kasten in goede staat staan. Dat maakt natuurlijk ook een hogere prijs voor de overige kasten, ze worden steeds schaarser.

Kijk maar naar kunst, vind je een schilderij van mondriaan miljoenen waard?
Ik denk dat een flipperkast ook zo langzamerhand antiek is geworden.
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Loosing control?

Bericht door Avatar » 31 jan 2013, 20:26

Da Chosen schreef:Ik denk dat een flipperkast ook zo langzamerhand antiek is geworden.
Kijk maar eens naar de EM'mers ... hoeveel kan je er kopen voor de prijs van 1 bagger-MM ?

Binnen 35 jaar zijn onze kasten waarschijnlijk geen zak meer waard.
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door spacecake » 31 jan 2013, 21:00

Avatar schreef:
Binnen 35 jaar zijn onze kasten waarschijnlijk geen zak meer waard.
De meeste van ons dan ook al niet meer :)
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Loosing control?

Bericht door Cenobyte » 31 jan 2013, 21:42

Avatar schreef:Kijk maar eens naar de EM'mers ... hoeveel kan je er kopen voor de prijs van 1 bagger-MM ?

Binnen 35 jaar zijn onze kasten waarschijnlijk geen zak meer waard.
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Jukeboxen gingen vroeger ook grif op de container en brengen nu soms ook kleine fortuintjes op. Ik ben er van overtuigd dat de kasten die nu voor absurde bedragen weg gaan uiteindelijk weer wel iets in waarde zullen zakken als de hype weer over gaat, maar ik denk ook dat flipperkasten niet meer terug waardeloos zullen worden. De kasten blijven hun waarde houden zolang ze in redelijke staat worden gehouden.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door Baron Shadow » 31 jan 2013, 22:18

Gelukkig is daar geen peil op te trekken.
Prijzen worden bepaald door vraag en aanbod.
Kan dus net zo goed als er iets voor in de plaats komt instorten.
Er zijn de laatste jaren een hoop mensen(lees handelaren) bijgekomen die van de hype en schaarste willen profiteren.
Als de vraag dus om welke reden dan ook, bv crisis of minder interesse of wat dan ook, minder wordt kan het makkelijk dat ze een heel stuk minder waard worden.
Maar ook dat is koffiedik kijken want als het zo populair blijft en mensen willen bepaalde kasten, die steeds minder beschikbaar komen dan kan het ook O blijven gaan als nu.
Ah gelukkig zijn de em'ers wat minder populair alhoewel je ziet dat mensen zelfs daar steeds meer voor willen hebben.
Maar blijft leuk speelgoed :pin:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
pinballraw
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2012, 07:44
Real name: Robert Folkers
Locatie: Rest of the world

Re: Loosing control?

Bericht door pinballraw » 01 feb 2013, 12:59

Het is ook leuk dat dit niet voor iedereen is weggelegd.
Ik bedoel het zou ook niet leuk zijn als je bij IEDEREEN een flipperkast zag staan.
Dat maakt deze hobby nou zo leuk! Tenminste dat is mijn mening :good:
Maar vervolgens wordt er bijna gelijk na deze advertentie een TOTAN op gezet met een prijs van 4000,- :whip:
Ze gaan er misschien niet voor weg maar er is er wel al behoorlijk wat op geboden. Dit zegt overigens niets maar toch.


En trouwens deze man had vast tijd over :mrgreen:
-pinballraw-

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Loosing control?

Bericht door g94 » 01 feb 2013, 14:25

spacecake schreef:De meeste van ons dan ook al niet meer :)
:rofl:

Gebruikersavatar
pinballraw
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2012, 07:44
Real name: Robert Folkers
Locatie: Rest of the world

Re: Loosing control?

Bericht door pinballraw » 10 apr 2013, 09:35

Volgens mij is Libacars weer met zijn hobby opnieuw begonnen :madman:
Alsof hij überhaupt gestopt was maar goed :?

Ken iemand die "acer"ook op marktplaats? Uit Schalkwijk? Het is sowieso een handelaar dat is duidelijk.
Kasten snel weghalen voordat mensen verhuizen en vervolgens weer op mp + 600 met nog steeds dezelfde mankementen. (austin powers)
Ik had hem een mailtje gestuurd of hij tijd over had en dat hij wel een WW moest hebben aangezien hij ze zo snel op kan komen halen en weer verkopen. Ook is het zo dat de kasten nou het moet wel nieuw uit doos zijn zo mooi! na eigen zeggen. :spank:
-pinballraw-

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Loosing control?

Bericht door geertvdp » 11 apr 2013, 09:36

Als ik er even mag mijn mening over geven:
die prijzen zouden nooit zo hoog zijn moesten er geen mensen zijn die het ervoor willen betalen. Ik heb gisteren mijn eerste flipperkast gekocht, een WW. Ik weet dat ik hem eigenlijk te veel betaald heb, toch heb ik het ervoor gegeven. Ik vind het een heel leuke kast en was nog in goede staat. Hij was daarenboven nog één van de laagst geprijsde flipperkasten die ik kon vinden op de tweedehands sites. Dus ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ben er toch op ingegaan. Ik heb de indruk dat veel mensen dezelfde redenering volgen en dan gaan de prijzen automatisch stijgen, toch?
En laat ons eerlijk zijn: moest je zelf kunnen verdienen op de aankoop/verkoop van een flipperkast die je op zich niet echt interesseert, zou je het toch gewoon doen? Zo simpel lijkt mij dat toch ook al niet, het is een heel gedoe zo'n kast te gaan ophalen en zo...
Conclusie: een kast is waard wat iemand bereid is ervoor te geven. Eigen vrije keus om aan een bepaalde prijs aan te bieden, eigen vrije keus om aan een bepaalde prijs te kopen...
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Loosing control?

Bericht door stEmE » 11 apr 2013, 10:14

geertvdp schreef: Conclusie: een kast is waard wat iemand bereid is ervoor te geven. Eigen vrije keus om aan een bepaalde prijs aan te bieden, eigen vrije keus om aan een bepaalde prijs te kopen...
En kunnen we dan nu eindelijk deze nutteloze discutie sluiten aub...
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

whipy
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 mar 2013, 16:24
Real name: Jo

Re: Loosing control?

Bericht door whipy » 11 apr 2013, 10:50

Proficiat met je WW, hopelijk is hij in betere staat dan de mijne die ik vorige week heb gekocht :lol:

Een belangrijk punt dat vaak over het hoofd wordt gezien, is dat een verzamelaar of iemand die al langer in het wereldje zit vaak andere prioriteiten en eisen heeft dan iemand die een eerste flipper koopt. dus vind ik het ook logisch dat een verzamelaar ofwel minder wil betalen ofwel bereid is om langer te wachten dan een nieuwkomer.

Ik heb zeer zeker volgens sommigen hier op het forum "te veel" betaald voor mijn WW. Maar dat wil niet zeggen dat ik er spijt van heb. Ik bekijk alles op lange termijn. Spijt hebben heeft trouwens geen zin want het lost toch niks op.

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Loosing control?

Bericht door geertvdp » 11 apr 2013, 10:57

whipy schreef:Proficiat met je WW, hopelijk is hij in betere staat dan de mijne die ik vorige week heb gekocht :lol:
Dank je wel, hem nu nog op zolder krijgen en let the fun start :)
Eigenaar: Whirlwind

Dennis
Berichten: 905
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door Dennis » 12 apr 2013, 21:06

Jo bij Pinball palace staat een WW tekoop voor 1550,- !!! :wtf:
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟, The Matrix.

oldscool69
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 nov 2012, 09:38
Real name: walter
Locatie: Belgium

Re: Loosing control?

Bericht door oldscool69 » 13 apr 2013, 13:40

pinballraw schreef:Volgens mij is Libacars weer met zijn hobby opnieuw begonnen :madman:
Alsof hij überhaupt gestopt was maar goed :?

Ken iemand die "acer"ook op marktplaats? Uit Schalkwijk? Het is sowieso een handelaar dat is duidelijk.
Kasten snel weghalen voordat mensen verhuizen en vervolgens weer op mp + 600 met nog steeds dezelfde mankementen. (austin powers)
Ik had hem een mailtje gestuurd of hij tijd over had en dat hij wel een WW moest hebben aangezien hij ze zo snel op kan komen halen en weer verkopen. Ook is het zo dat de kasten nou het moet wel nieuw uit doos zijn zo mooi! na eigen zeggen. :spank:
Zeeer slechte ervaring mee gehad komt naar een flipper kijken das goed maar komt met drie man langs wat dicusieeren over de kast alhoewel we al een deal besproken hadden dit ging zo ver dat deze individuwen me wilde afdreigen voor een flipperkastje ik heb ze buiten gesmeten voelde me achteraf nie goed van,dit zijn tenslotte toch vreemde persoonen die je je huis inhaald
Een goede raad doe geen afspraken met deze libacars :puke:

nlcortana
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:32
Real name: Johan van Althuis
Locatie: The Netherlands

Re: Loosing control?

Bericht door nlcortana » 15 apr 2013, 06:29

Was nu ook weer een sympathisant die waarschuwde voor LIBACARS op MP. Advertentie is inmiddels verwijderd. Toch zouden we met zijn allen een front kunnen vormen door af te spreken welke userw structureel bij MP rapporteren

Sent from my LT22i using Tapatalk 2

Plaats reactie