Welke Tumbler?
- pinballraw
- Real name: Robert Folkers
Welke Tumbler?
Beste flipperaars,
Na wat zoek werk op dit forum toch even een new topic voor een korte samenvatting onder de kenners.
Graag zou ik eens wat willen experimenteren met een Tumbler voor wat onderdelen van mijn flipper.
Maar wat heb ik er allemaal voor nodig?
Welke komt het beste uit de bus qua prijs verhouding? Waar moet ik ongeveer aan denken qua prijs?
Wat voor formaat/inhoud moet hij ongeveer zijn dat er ook wat "grotere" onderdelen in kunnen?
En uiteraard waar te bestellen;)
Mijn dank is groot
Robert
Na wat zoek werk op dit forum toch even een new topic voor een korte samenvatting onder de kenners.
Graag zou ik eens wat willen experimenteren met een Tumbler voor wat onderdelen van mijn flipper.
Maar wat heb ik er allemaal voor nodig?
Welke komt het beste uit de bus qua prijs verhouding? Waar moet ik ongeveer aan denken qua prijs?
Wat voor formaat/inhoud moet hij ongeveer zijn dat er ook wat "grotere" onderdelen in kunnen?
En uiteraard waar te bestellen;)
Mijn dank is groot
Robert
-pinballraw-
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Re: Welke Tumbler?
Te vinden bij herlaadwinkel.nl en zo nog wat online shops, prijzen verschillen soms, begint rond de 75 euro voor een die voldoende groot is.
Lyman is 't bekendste merk voor zover ik weet (heb zelf een Lyman twin).
Moet wel bekennen dat sinds ik een ultrasoonreiniger heb, de tumbler nog niet is gebruikt..
Lyman is 't bekendste merk voor zover ik weet (heb zelf een Lyman twin).
Moet wel bekennen dat sinds ik een ultrasoonreiniger heb, de tumbler nog niet is gebruikt..
- pinballraw
Hee Aeneas,
bedankt voor je reactie.
Ultrasoonreiniger? wat is daar het verschil tussen behalve dat hij waarschijnlijk sneller is?;)
Of verkoop je misschien je eigen?
En ben je de enige met een Tumbler?
bedankt voor je reactie.
Ultrasoonreiniger? wat is daar het verschil tussen behalve dat hij waarschijnlijk sneller is?;)
Of verkoop je misschien je eigen?
En ben je de enige met een Tumbler?
-pinballraw-
Ultrasoon en tumbler zijn twee totaal verschillende dingen met verschillende doeleinden.
En hier zijn best wel redelijk wat mensen met een tumbler (zoals ik). Zoek maar eens op "tumbler" hier op het forum. Topics voldoende...
En hier zijn best wel redelijk wat mensen met een tumbler (zoals ik). Zoek maar eens op "tumbler" hier op het forum. Topics voldoende...
No shirt. No shoes. No pinball.
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
heb over beide toestellen artikels op mijn site staan
kort samengevat:
ultrasoonreiniger is om dingen grondig te reinigen, vnl alle kleine plastics (starposts, ..) maar ook metalen onderdelen komen er heel proper uit
er kan niet zo heel veel in maar het is op een paar minuten klaar - ik doe bv alles van de linkse slingshot los (posts, vijsjes), gooi 't in de ultrasoon, vijs ondertussen de rechtse slingshot los, enz enz dus tegen dat heel het speelveld is gedemonteerd is bijna alles al gepoetst, en alle vijzen van 1 stuk blijven netjes bij elkaar
ook grotere dingen zoals een ballthrough (gedemonteerd) en de meeste poppers passen er net in
een tumbler is om metaal te doen blinken en roest/corrosie te verwijderen
duurt vele uren tot dagen, en je gooit er bv alle metalen schroeven samen in (dus nadeel dat je later alles moet sorteren, welke vijsjes waar gebruikt worden)
heb je een kast met onderdelen in goede staat die gewoon vuil zijn, dan is de ultrasoon best
heb je allemaal witte corrosie op de vijsjes enzo, dan zal de ultrasoon niet veel uithalen en de tumbler wel
maar er zijn veel mensen die gewoon nieuwe vijsjes kopen..
beste oplossing is de combinatie - bv eerst de ultrasoon, dan metaal in de tumbler om 't te doen blinken, en dan nog eens ultrasoon om het fijn stof van de tumbler weer weg te halen
hangt ook van het type kast af.. op oude gottliebs heb je bv van die metalen dopjes om plastics mee vast te zetten, die krijg je enkel met de tumbler terug mooi blinkend
kort samengevat:
ultrasoonreiniger is om dingen grondig te reinigen, vnl alle kleine plastics (starposts, ..) maar ook metalen onderdelen komen er heel proper uit
er kan niet zo heel veel in maar het is op een paar minuten klaar - ik doe bv alles van de linkse slingshot los (posts, vijsjes), gooi 't in de ultrasoon, vijs ondertussen de rechtse slingshot los, enz enz dus tegen dat heel het speelveld is gedemonteerd is bijna alles al gepoetst, en alle vijzen van 1 stuk blijven netjes bij elkaar
ook grotere dingen zoals een ballthrough (gedemonteerd) en de meeste poppers passen er net in
een tumbler is om metaal te doen blinken en roest/corrosie te verwijderen
duurt vele uren tot dagen, en je gooit er bv alle metalen schroeven samen in (dus nadeel dat je later alles moet sorteren, welke vijsjes waar gebruikt worden)
heb je een kast met onderdelen in goede staat die gewoon vuil zijn, dan is de ultrasoon best
heb je allemaal witte corrosie op de vijsjes enzo, dan zal de ultrasoon niet veel uithalen en de tumbler wel
maar er zijn veel mensen die gewoon nieuwe vijsjes kopen..
beste oplossing is de combinatie - bv eerst de ultrasoon, dan metaal in de tumbler om 't te doen blinken, en dan nog eens ultrasoon om het fijn stof van de tumbler weer weg te halen
hangt ook van het type kast af.. op oude gottliebs heb je bv van die metalen dopjes om plastics mee vast te zetten, die krijg je enkel met de tumbler terug mooi blinkend
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Is idd al een gans topic over... .
- pinballraw
Bedankt jongens, ik ga even rondneuzen op het internet en dan bestel ik er 1!
-pinballraw-
Even inhaken op dit topic
Geeft een draaiende tumbler veel stof af? Of beter in een garage of buiten zijn werk laten doen?
Geeft een draaiende tumbler veel stof af? Of beter in een garage of buiten zijn werk laten doen?
in play: TAF
in progress: HS2
wishlist: MM
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
geeft geen stof (want is toe) maar maakt wel lawaai.
Best in de garage laten draaien 's nachts of uw madam zal
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
Ehm. Kuch. De mijne is open bovenaan en produceert wel degelijk redelijk veel stof.
- Scaryflippers
- Real name: Timmy
als hem wat veeeel stof maakt best uw korrels vervangen of uit filteren zodanig dat er alleen nog grote korrels inzitten stof maakt het natuurlijk altijd wel wat
- g94
- Contacteer:
diesel64 schreef:De mijne
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- Scaryflippers
Welke tumbler gebruik je?g94 schreef:geeft geen stof (want is toe) maar maakt wel lawaai.
Welke gebruik je?diesel64 schreef:Ehm. Kuch. De mijne is open bovenaan en produceert wel degelijk redelijk veel stof.
Was van plan een Berry 400 of Lyman 1200 (of 2200) te kopen, afhankelijk of alles er in past.
Genoemde modellen zijn volgens mij allen volledig gesloten.
- Scaryflippers
- g94
- Contacteer:
g94 schreef:geeft geen stof (want is toe) maar maakt wel lawaai.
Ik heb een pro magnum van Lyman. Groot, alles kan erin, ook bv baseplates van flipperunits.sake schreef:Welke tumbler gebruik je?
Ik heb een Lyman 1200 Pro.sake schreef: Welke gebruik je?
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Mijne is ook toe en kan lekker veel in...
Nice! Lijkt mij wel wat. Gesloten en kan veeeeel ing94 schreef:Ik heb een pro magnum van Lyman. Groot, alles kan erin, ook bv baseplates van flipperunits.
gekocht bij gunsmoke?
zie wel dat er 2.8kg media in gaat :/ $$$$
-
- Real name: Johan van Althuis
Ik heb een Lortone QT12
Op gevoel gekocht vanwege het mogelijke geluid wat een lyman mogelijk zou produceren
Op gevoel gekocht vanwege het mogelijke geluid wat een lyman mogelijk zou produceren
En is deze stil? Past er bv ook een flipper baseplate in de trommel?nlcortana schreef:Op gevoel gekocht vanwege het mogelijke geluid wat een lyman mogelijk zou produceren
-
- Real name: Johan van Althuis
Heb geen decibel meter, maar als je hem in een aparte kamer zet dan kan die prima thuis dag en nacht blijven draaien.sake schreef: En is deze stil? Past er bv ook een flipper baseplate in de trommel?
Een flipper baseplate past er gemakkelijk in, maar je kunt het beste niet teveel grote onderdelen combineren.
- HENSBROOKER
- Real name: R A L P H
Vandaag ook m'n tumbler (Lyman Turbo Pro 1200) binnen
Flink het inet afgespeurd naar modellen, reviews, prijzen, e.d. Uiteindelijk bestelt bij Shooting Supplies (https://www.shooting-supplies.eu/en/cat ... -220v.html)
Link is volgens mij al eerder genoemd op dit forum... Prijs + verzenden is zeer acceptabel en zeer snelle afhandeling. In twee dagen had ik het in huis = compliment
Ik wilde eigenlijk ook nog een fles Flitz hebben maar daar lijkt wel niet aan te komen te zijn. Als ik het bij Flitz (USA) bestel dan kost dat in totaal $50,-!! En via Amazon willen ze niet verschepen naar NL.
Iemand een idee / alternatief ?
Flink het inet afgespeurd naar modellen, reviews, prijzen, e.d. Uiteindelijk bestelt bij Shooting Supplies (https://www.shooting-supplies.eu/en/cat ... -220v.html)
Link is volgens mij al eerder genoemd op dit forum... Prijs + verzenden is zeer acceptabel en zeer snelle afhandeling. In twee dagen had ik het in huis = compliment
Ik wilde eigenlijk ook nog een fles Flitz hebben maar daar lijkt wel niet aan te komen te zijn. Als ik het bij Flitz (USA) bestel dan kost dat in totaal $50,-!! En via Amazon willen ze niet verschepen naar NL.
Iemand een idee / alternatief ?
Twilight Zone, Pirates of the Caribbean, The Champion Pub & The Big Lebowski
Ha! Je hebt dus dezelfde tumbler gekocht als mij, op dezelfde webshop.
Ik zou daar echt een percentje moeten krijgen. Je bent al de derde ofzo.
Ik zou daar echt een percentje moeten krijgen. Je bent al de derde ofzo.