Mylar weg = inserts en tekeningen weg
- spacecake
- Real name: Ferry
Mylar weg = inserts en tekeningen weg
Wie heeft een goeie tip voor mij ?
Ik heb problemen met het verwijderen van 't Mylar van de Phantom of the Opera...
Met een testje ,heb ik een stukje Mylar weggehaald,maar tot m'n schrik kwamen de insert er voor de helft af..samen met een groot stuk van de tekening van het speelveld...!
Moet ik toch proberen het andere ook te verwijderen,of beter laten zitten en hier gewoon overheen vernissen...
Ik vind alles nu erg dof,dus wil het wel opnieuw lakken...!
Op twee plekken is de insert omhoog gekomen en zit al wat lucht,dus weet niet of ik het dan toch maar moet verwijderen...?
Ik heb problemen met het verwijderen van 't Mylar van de Phantom of the Opera...
Met een testje ,heb ik een stukje Mylar weggehaald,maar tot m'n schrik kwamen de insert er voor de helft af..samen met een groot stuk van de tekening van het speelveld...!
Moet ik toch proberen het andere ook te verwijderen,of beter laten zitten en hier gewoon overheen vernissen...
Ik vind alles nu erg dof,dus wil het wel opnieuw lakken...!
Op twee plekken is de insert omhoog gekomen en zit al wat lucht,dus weet niet of ik het dan toch maar moet verwijderen...?
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake
Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Re: Mylar weg = inserts en tekeningen weg
Hoe ben je die mylar aan het verwijderen? Haardroger of freeze spray?
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- Mentara
- Real name: Maarten Lemey
Ik vrees dat inserts vrijwel altijd beschadigd geraken bij verwijderen van mylar. Maar das nog het minste aangezien die wel bij te bestellen vallen. Maar die speelveldschade is minder leuk natuurlijk. Ik heb mijn Whirlwind voor het grootste deel ontdaan van mylar met behulp van stickerverwijderaar en een doekje. Te vinden in iedere doe het zelf zaak. Dat, en heel veel geduld uitoefenen, zeker niet haastig te werk gaan.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Laten zitten. 10 tegen 1 trek je de rest er ook af.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- wza1979
- Real name: William van de Zand
Ik zou de mylar waarop het stuk speelveld zit terug plakken.
En verder bij de stukjes waar lucht onder zit, met een heel fijn puntje door prikken. Zodat de lucht eronder weg is.
Dan de mylar mooi schoonmaken en gewoon over alles heel lakken.
En verder bij de stukjes waar lucht onder zit, met een heel fijn puntje door prikken. Zodat de lucht eronder weg is.
Dan de mylar mooi schoonmaken en gewoon over alles heel lakken.
wza1979 schreef:Dan de mylar mooi schoonmaken en gewoon over alles heel lakken.
OK, hangt er natuurlijk van af hoe zwaar de beschadigingen zijn, maar toch:
No shirt. No shoes. No pinball.
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
Persoonlijk zweer ik bij freezespray.
Bij m'n BK2K is dat heel goed eraf gegaan zonder al te veel schade.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- spacecake
Ik heb een speciale soort fohn gebruikt wat heel goed werkte met de mylar van de B.O.P,maar het lijkt net of bij dit speelveld de tekeningen er echt zijn op geverfd,omdat er onder de verf nog drie verschillende lagen tevoorschijn kwam,en de verf ook omhoog blijft staan (moeilijk uit te leggen)...
Ik vind het een moeilijkekeuze omdat ik eigenlijk echt zonder mylar verder wil,maar de kans is groot dat ik het onherstelbaar beschadig,want nu is al van 1 stuk 20% beschadigd...!
Terugplakken ga ik niet doen,vind ik niet mooi,ik ga het wel tekenen,ook al is het pittig...!
Over alles heen lakken is mischien nog een optie...
Zal wel even foto laten zien...
Ik vind het een moeilijkekeuze omdat ik eigenlijk echt zonder mylar verder wil,maar de kans is groot dat ik het onherstelbaar beschadig,want nu is al van 1 stuk 20% beschadigd...!
Terugplakken ga ik niet doen,vind ik niet mooi,ik ga het wel tekenen,ook al is het pittig...!
Over alles heen lakken is mischien nog een optie...
Zal wel even foto laten zien...
Laatst gewijzigd door spacecake op 18 nov 2012, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- spacecake
Je bedoeld ,dat je stickerverwijderaar onder het mylar hebt gedaan beetje bij beetje en tegelijkertijd lostrekken ?Mentara schreef:Ik vrees dat inserts vrijwel altijd beschadigd geraken bij verwijderen van mylar. Maar das nog het minste aangezien die wel bij te bestellen vallen. Maar die speelveldschade is minder leuk natuurlijk. Ik heb mijn Whirlwind voor het grootste deel ontdaan van mylar met behulp van stickerverwijderaar en een doekje. Te vinden in iedere doe het zelf zaak. Dat, en heel veel geduld uitoefenen, zeker niet haastig te werk gaan.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Probleem is dat de ene kast de andere niet is. Daar kom je helaas pas achter als het te laat is.Kuroto schreef:Persoonlijk zweer ik bij freezespray.
Nogmaals: mijn advies is om de rest laten zitten.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
- Mentara
Ja, inderdaad,maar zoals Richard hier ook vermeld is de ene kast de andere niet. Ik heb mijn tijd genomen, klein hoekje losgepeuterd en dan met een vod in stickerverwijderaar gedrenkt beetje bij beetje bevochtigd en losgetrokken. En continu met die stickerverwijderaar bijbevochtigd. Maar de freeze spray manier is ook heel succesvol naar ik hoor, ik heb er alleen geen ervaring mee. Buiten de inserts heb ik geen schade gehad.spacecake schreef: Je bedoeld ,dat je stickerverwijderaar onder het mylar hebt gedaan beetje bij beetje en tegelijkertijd lostrekken ?
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
Probeer de freezespray methode eens voor de rest. Ik denk dat je bij die stickerverwijderaar al een stukje moet los hebben voor het werkt. Freezespray werkt ook als je nog geen hoekje los hebt.
Just my €0.02.
Just my €0.02.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- Gottlieb collector
- Real name: thierry
Ik heb al gehoord dat je de mylar moet weken met een vod gedrenkt in benzine en dan afschrapen met een bankkaart of heel voorzichtig met metalen spatel.
wel oppassen met de as van uw sigaret
- spacecake
Ok ik heb toch nog een stuk geprobeerd !
Nu heb ik iets meer hitte gebruikt en heb met meer regelmaat het mylar losgetrokken...
Continu dezelfde beweging en met dezelfde snelheid...
Wel een stuk zonder inserts en het ging 100% goed...
Volgens mij is het belangrijk heet maar zo kort mogelijk te verwarmen,zodat de verf zelf niet verwarmd,dus trek je het te langzaam los,dan verwarmd indirect toch de verf teveel (theorie btw)...
Ik probeer geen freeze spray ,zou wel willen,maar wil niet teveel geld besteden...
Ik kan me herinneren,dat ik bij de B.O.P. ook een vloeiende beweging gebruikte ,..en dat ik in +- 6 seconde klaar was met het grote stuk mylar...
Dus volgens mij is snelheid ook belangrijk...
Ik geef Richard wel gelijk dat ik het beter kan laten zitten,want het ziet er goed uit..maar ik wil ook wat ervaring op doen met oude speelvelden dus ik neem de gok !
kunnen hem altijd nog als onderdelen verkopen lol
Nu heb ik iets meer hitte gebruikt en heb met meer regelmaat het mylar losgetrokken...
Continu dezelfde beweging en met dezelfde snelheid...
Wel een stuk zonder inserts en het ging 100% goed...
Volgens mij is het belangrijk heet maar zo kort mogelijk te verwarmen,zodat de verf zelf niet verwarmd,dus trek je het te langzaam los,dan verwarmd indirect toch de verf teveel (theorie btw)...
Ik probeer geen freeze spray ,zou wel willen,maar wil niet teveel geld besteden...
Ik kan me herinneren,dat ik bij de B.O.P. ook een vloeiende beweging gebruikte ,..en dat ik in +- 6 seconde klaar was met het grote stuk mylar...
Dus volgens mij is snelheid ook belangrijk...
Ik geef Richard wel gelijk dat ik het beter kan laten zitten,want het ziet er goed uit..maar ik wil ook wat ervaring op doen met oude speelvelden dus ik neem de gok !
kunnen hem altijd nog als onderdelen verkopen lol
Laatst gewijzigd door spacecake op 18 nov 2012, 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- spacecake
Dat is pas als het mylar verwijderd is,en je dan nog zit, met de laag lijm...Gottlieb collector schreef:Ik heb al gehoord dat je de mylar moet weken met een vod gedrenkt in benzine en dan afschrapen met een bankkaart of heel voorzichtig met metalen spatel.
- Gottlieb collector
- Real name: thierry
Jamaar blijkbaar moet je beginnen met een hoekje mylar omhoogtrekken en dan de benzine er beetje bij beetje invoegen en tegelijk lostrekken. enfin zo staat het toch op een flip site bij onze zuiderburen. zelf heb ik het tot nog toe zo niet geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Gottlieb collector op 19 nov 2012, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
1/ flippperkasten zijn een dure hobbyspacecake schreef:Ik probeer geen freeze spray ,zou wel willen,maar wil niet teveel geld besteden...
2/ beter hier niet op besparen want al het werk en onderdelen (verf, decals, ..) dat je nu in het herstellen van de schade gaat steken zal duurder zijn dan wat je hebt proberen uit te sparen
Met de haardroger mylar verwijderen gaat, heb het ook al vaak gedaan, maar je moet voorzichtig zijn en rustig werken.
Geduldig tewerk gaan (reken op zeker een half uur voor een speelveld).
Overal verwarmen en zachtjes trekken, eventueel de mylar in repels snijden zodat je niet heel de breedte van het speelveld ineens moet lostrekken want dat krijg je niet gelijkmatig warm.
Altijd een plastic palletmesje gebruiken, en als je ziet dat de verf/insert decal mee omhoog begint te komen (1 a 2mm, harder mag je nooit trekken) dan kan je die zachtjes van de mylar afkrabben en terug platduwen op het speelveld. Dan meer verwarmen terwijl je de insert/verf naar beneden houdt op het speelveld en de rest blijft dan netjes liggen terwijl je de mylar eraf trekt.
Zonder palletmesje oid mylar omhoog trekken dan ga je grote stukken verf meekrijgen zoals jij hebt gezien
Freeze spray is een veiliger manier, zeker op clearcoated speelvelden. Op zo'n oud speelveld is het altijd een risico.
Denk persoonlijk dat je dan beter met de haardroger het rustig aan doet.
Ik heb geen ervaring met de haardroger, maar ik zweer ook bij freeze spray. Op mijn Motordome speelveld (dat zeer gehavend was) heb ik de mylar makkelijk los gekregen met freeze spray. En bijna zonder beschadigingen.
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Met de haardroger maak je gewoon de lijm week, waardoor je hem kan lostrekken. Lijmresten hangen zowel aan de mylar als aan het speelveld. Doordat je kracht uitoefent zal de mylar loskomen op de meest tere plaats: ofwel is dat de lijm die loskomt van je mylar, ofwel komt de lijm los van je speelveld, ofwel komt je bedrukking los van het speelveld (of inserts).
Met freeze spray komt als het ware de lijm los van de mylar en dus hoef je helemaal niet te trekken. Al je lijm blijft aan het speelveld hangen, dus je hebt wat meer werk met de wasbenzine, maar je hebt niks van artwork losgerukt.
Dus wat hebben we geleerd vandaag?
1) NOOIT met de haardroger.
2) NOOIT met de haardroger.
2) ALTIJD freeze spray methode.
Met freeze spray komt als het ware de lijm los van de mylar en dus hoef je helemaal niet te trekken. Al je lijm blijft aan het speelveld hangen, dus je hebt wat meer werk met de wasbenzine, maar je hebt niks van artwork losgerukt.
Dus wat hebben we geleerd vandaag?
1) NOOIT met de haardroger.
2) NOOIT met de haardroger.
2) ALTIJD freeze spray methode.
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- wza1979
- Real name: William van de Zand
Dat vind ik wat te kort door de bocht.
Diamond Plate -> freeze spray
Oude meuk -> maakt niet zoveel uit. Sterker nog mijn eigen ervaringen is dat het met haardroger net wat beter gaat.
Diamond Plate -> freeze spray
Oude meuk -> maakt niet zoveel uit. Sterker nog mijn eigen ervaringen is dat het met haardroger net wat beter gaat.
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Ik heb ooit gelezen dat je bij de hema/kruidvat/action gewoon een busje deo kunt pakken en dat op de kop moet houden. Goedkoop en het ruikt ook nog best lekker.Ik probeer geen freeze spray ,zou wel willen,maar wil niet teveel geld besteden...
Verder ben ik het eens met Aeneas, alles wat je hier bespaart ben je weer dubbel en dik kwijt aan verf, decals en alle andere vormen van ergernis. Buiten dat krijg je het nooit meer terug zoals het was. Probeer nu gewoon een busje spray.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Volgens mij komt dat echt niet in de buurt van echte freeze spray.HarrieD schreef:Ik heb ooit gelezen dat je bij de hema/kruidvat/action gewoon een busje deo kunt pakken en dat op de kop moet houden. Goedkoop en het ruikt ook nog best lekker.
En trouwens: zo duur is freeze spray nu ook weer niet.
http://www.conrad.be/ce/nl/product/884227/
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Fout 404 - helaas kon de gewenste pagina niet gevonden worden!
De pagina die u zoekt, bestaat niet of is verplaatst of verwijderd.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
- Mentara
Is dat die link naar de Freeze spray? Die werkt toch? 8,29 Euro voor een busje van 200ml,
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
wat ik al een paar keer gelezen heb: een bus gewone perslucht ondersteboven houden
dat is hetzelfde produkt, alleen zijn bussen freezespray zo gemaakt dat je ze niet ondersteboven moet gebruiken
dat is hetzelfde produkt, alleen zijn bussen freezespray zo gemaakt dat je ze niet ondersteboven moet gebruiken