Devil's dare
- Gottlieb collector
- Real name: thierry
Devil's dare
Ik heb onlangs een Devil's dare op de kop kunnen tikken voor een prikje.
Mag ook wel want er is heel wat werk aan en ook de kopruit ontbreekt.
Ik heb al een gerestaureerde DD maar ik zou dit exemplaar graag voorzien van een voorontwerp translite zie link
https://picasaweb.google.com/1124595035 ... vilSDare02#
Iemand idee waar ze dit zouden kunnen maken ???
.
Mag ook wel want er is heel wat werk aan en ook de kopruit ontbreekt.
Ik heb al een gerestaureerde DD maar ik zou dit exemplaar graag voorzien van een voorontwerp translite zie link
https://picasaweb.google.com/1124595035 ... vilSDare02#
Iemand idee waar ze dit zouden kunnen maken ???
.
Laatst gewijzigd door Gottlieb collector op 25 dec 2012, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Re: Devil's dare
Als dit een zéééér hoge resolutie foto is zal je bij de drukker wel terechtkunnen zekers?
- taito6581
- Real name: Peter Smets
- Contacteer:
Als je de image in vectorformaat of aan genoeg DPI (6/700) kan aanleveren heb ik wel een gast die alles op alles drukt. Dus ook plastic folie voor translites.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST
- Gottlieb collector
De foto komt van IPDB.
http://www.ipdb.org/showpic.pl?id=673&picno=46073
Ziet er toch redelijk scherp uit denk ik ...
http://www.ipdb.org/showpic.pl?id=673&picno=46073
Ziet er toch redelijk scherp uit denk ik ...
't Hangt er natuurlijk van af waarmee je tevreden bent, maar de resolutie van die afbeelding is écht niet hoog genoeg om te printen op het formaat van een kopruit, volgens mij...
No shirt. No shoes. No pinball.
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat dat niet hoog genoeg is...diesel64 schreef:'t Hangt er natuurlijk van af waarmee je tevreden bent, maar de resolutie van die afbeelding is écht niet hoog genoeg om te printen op het formaat van een kopruit, volgens mij...
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- taito6581
- Real name: Peter Smets
- Contacteer:
Not even close.
Of je zou deze moeten vectorizen maar daarvoor heb je wel wat psd skills nodig
Of je zou deze moeten vectorizen maar daarvoor heb je wel wat psd skills nodig
http://www.consolekabels.be/
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Neen inderdaad, dit is bijlange niet goed genoeg. Deze foto is 1024 pixels breed. Voor drukwerk heb je 250 dpi (dots per inch) nodig. Met andere woorden: dit is perfect om een kopruit van zo'n 4 inch te bedrukken, ofte 6 Ã 7 cm
Maar er is een andere reden waarom dit onbruikbaar is: oorspronkelijk werd dit soort kopruiten gezeefdrukt rechtstreeks op het glas. Op dezelfde manier als speelvelden eigenlijk: kleur na kleur, wel 10 tot 15 kleuren na mekaar: eerst zwart, dan alle gebruikte kleuren, ten slotte wit en een soort zilver op de delen die zeker geen licht mogen doorlaten (op speelvelden is de volgorde andersom en wordt geen zilver gedrukt, maar het principe is hetzelfde).
Dit bestand is echter RGB (de schermkleuren rood groen blauw). Je hebt dus niet de 10 Ã 15 originele kleurseparatie, je kan hiervan in het beste geval een CMYK bestand maken en in de 4 zogenaamde quadrikleuren drukken of printen: cyaan, magenta, yellow en black (zoals het meeste drukwerk wordt gemaakt). Op glas printen is sowieso uitgesloten, de enige optie is op een witte pvc drager of zo printen (bijvoorbeeld het materiaal zoals translites). Alleen: die zijn niet transparant. Dus heb je een probleem om je displays te zien.
En dan nog het ergst van al: op deze foto zijn alle transparante delen zwart. Dus, zelfs al vond je een methode om op transparant pvc te printen met een extra doorgang dekwit op niet-transparante delen (er bestaan groot formaat printers die wit kunnen printen), dan nog zou je je displays niet zien, want ze zouden zwart geprint zijn...
Samengevat: helaas... dit is onbruikbaar
Maar er is een andere reden waarom dit onbruikbaar is: oorspronkelijk werd dit soort kopruiten gezeefdrukt rechtstreeks op het glas. Op dezelfde manier als speelvelden eigenlijk: kleur na kleur, wel 10 tot 15 kleuren na mekaar: eerst zwart, dan alle gebruikte kleuren, ten slotte wit en een soort zilver op de delen die zeker geen licht mogen doorlaten (op speelvelden is de volgorde andersom en wordt geen zilver gedrukt, maar het principe is hetzelfde).
Dit bestand is echter RGB (de schermkleuren rood groen blauw). Je hebt dus niet de 10 Ã 15 originele kleurseparatie, je kan hiervan in het beste geval een CMYK bestand maken en in de 4 zogenaamde quadrikleuren drukken of printen: cyaan, magenta, yellow en black (zoals het meeste drukwerk wordt gemaakt). Op glas printen is sowieso uitgesloten, de enige optie is op een witte pvc drager of zo printen (bijvoorbeeld het materiaal zoals translites). Alleen: die zijn niet transparant. Dus heb je een probleem om je displays te zien.
En dan nog het ergst van al: op deze foto zijn alle transparante delen zwart. Dus, zelfs al vond je een methode om op transparant pvc te printen met een extra doorgang dekwit op niet-transparante delen (er bestaan groot formaat printers die wit kunnen printen), dan nog zou je je displays niet zien, want ze zouden zwart geprint zijn...
Samengevat: helaas... dit is onbruikbaar
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
ps @ Taito - niet verwarren: met Photoshop maak je bitmapformaat, het bestand bestaat uit pixels (jpeg, tiff etc). Vandaar de grote bestandgrootte. Vectorformaat maak je met programma's als Illustrator waarbij alle vormen dmv punten en bésiercurven wordt samengesteld. Vandaar de veel kleinere bestandgrootte.
Dit soort tekeningen zoals DD is wel degelijk bitmapformaat, vooral te herkennen aan de kleurverlopen met structuren en geen regelmaat. De kerel van Fishtales hierboven is een typische vectortekening.
Dit soort tekeningen zoals DD is wel degelijk bitmapformaat, vooral te herkennen aan de kleurverlopen met structuren en geen regelmaat. De kerel van Fishtales hierboven is een typische vectortekening.
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- Gottlieb collector
Ok spijtig, in elk geval bedankt voor de deskundige uitleg.
Het had anders wel een leuk project kunnen zijn en deze flipper van de sloop kunnen redden.
De originele kopruit is praktisch onvindbaar of zeker al niet een exemplaar in bruikbare staat
Ik zet ze nog even op hold in mijn stock ...
Het had anders wel een leuk project kunnen zijn en deze flipper van de sloop kunnen redden.
De originele kopruit is praktisch onvindbaar of zeker al niet een exemplaar in bruikbare staat
Ik zet ze nog even op hold in mijn stock ...
Laatst gewijzigd door Gottlieb collector op 12 nov 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gottlieb collector
Hmm, tja als dat mogelijk zou zijn.diesel64 schreef:Je kan de kopruit van je andere DD toch inscannen?
Deze is idd in perfecte staat.
Bij mij in de buurt is er een drukker mss daar eens langsgaan .
Niks zo slim als een mens maar hij moet nadenken
Ik zou eerder zeggen...Gottlieb collector schreef:Niks zo slim als een mens.
diesel64 schreef:Niks zo slim als sommige mensen.
No shirt. No shoes. No pinball.
kan je van een translite een (bijna) perfecte kopie laten maken om ook als translite te gebruiken? (stern)
zoja, waar?
zoja, waar?
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
Pascal schreef:kan je van een translite een (bijna) perfecte kopie laten maken om ook als translite te gebruiken? (stern)
zoja, waar?
Als je een heel goede scanner hebt, veel geduld, en er geen spiegel/chrometoestanden in je translite zitten gaat dat allemaal. Ik ken wel een paar adresjes als je wilt.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)