The Addams Family
The Addams Family
Hierbij zal ik ook eens mijn project voorstellen.
Het zal wel allemaal op het gemak zijn. omdat ik ook nog veel werk heb voor andere projectjes.
Ik was al enkele weken op zoek naar een opvolger voor de WW. Een Taf stond op de lijst, een vinden voor een mooie prijs was moeilijk. Tot ik op een dag een mail kreeg van een vriendelijke Nederlander. Na wat mails naar elkaar te versturen en een richtprijs en foto's die me interesse opwekte, heb ik vorige week dan toch in de auto gesprongen en een kleine 600 km afgelegd om te gaan kijken.
Ik moet zeggen wow, wat een vriendelijk en eerlijke man.
Eindelijk iemand die een taf verkoop voor wat hij maar waard is ( hoewel ik denk dat ik zelf te weinig heb betaald ), en niet iemand die denkt omdat het een taf is dat hij de waarde heeft van een klomp goud in die staat.
Na een potje spelen heb ik nog wat kunnen onderhandelen over de prijs, een bod gedaan, enja die ging nog meteen akkoord op voorwaarde dat ik die meteen zou meenemen. Wat een geluk dat ik met mijn vader zijn Peugeot 806 was.
Achterste zetels los en kast erin.
Kast is natuurlijk niet in verzamelstaat, en dat had ik voor die prijs natuurlijk ook niet verwacht.
Er is redelijk wat werk aan om deze weer in topstaat te krijgen.
Kast is in 1992 inschreven voor de Nederlandse exploitatie en is in exploitatie geweest tot 2007.
waarna hij terecht is gekomen bij de man waar ik hem heb gekocht.
genoeg verteld tijd voor foto's:
Het Speelveld en zijn insertschade !
Kapotte scoop / rubbers enz...
De kast is al jaren niet meer onderhouden geweest.
Zie hoe vuil:
Ook nog problemen met het bedieningspaneel in de coindoor:
De blauwe switchen heb ik zelf geplaatst zodat ik in mijn menu kon.
Mijn prioriteit ligt toch wel bij het speelveld. en hopelijk kan ik er nog wat moois van maken of ik zoek een reproductie.
Hij werkt nu 100% maar heeft wel aandacht nodig en dringend !
Nieuwe rubbers/ stof, vet enz... dat ding moet echt blinken
en nu is hij echt o zo donker om op te spelen gwn door het stof.
ik weet dat een taf al een redelijke donkere kast is, maar deze is echt erger.
hopelijk binnenkort een update !
oja hints en tips over het speelveld zijn altijd welkom.
Groeten Jo.
Het zal wel allemaal op het gemak zijn. omdat ik ook nog veel werk heb voor andere projectjes.
Ik was al enkele weken op zoek naar een opvolger voor de WW. Een Taf stond op de lijst, een vinden voor een mooie prijs was moeilijk. Tot ik op een dag een mail kreeg van een vriendelijke Nederlander. Na wat mails naar elkaar te versturen en een richtprijs en foto's die me interesse opwekte, heb ik vorige week dan toch in de auto gesprongen en een kleine 600 km afgelegd om te gaan kijken.
Ik moet zeggen wow, wat een vriendelijk en eerlijke man.
Eindelijk iemand die een taf verkoop voor wat hij maar waard is ( hoewel ik denk dat ik zelf te weinig heb betaald ), en niet iemand die denkt omdat het een taf is dat hij de waarde heeft van een klomp goud in die staat.
Na een potje spelen heb ik nog wat kunnen onderhandelen over de prijs, een bod gedaan, enja die ging nog meteen akkoord op voorwaarde dat ik die meteen zou meenemen. Wat een geluk dat ik met mijn vader zijn Peugeot 806 was.
Achterste zetels los en kast erin.
Kast is natuurlijk niet in verzamelstaat, en dat had ik voor die prijs natuurlijk ook niet verwacht.
Er is redelijk wat werk aan om deze weer in topstaat te krijgen.
Kast is in 1992 inschreven voor de Nederlandse exploitatie en is in exploitatie geweest tot 2007.
waarna hij terecht is gekomen bij de man waar ik hem heb gekocht.
genoeg verteld tijd voor foto's:
Het Speelveld en zijn insertschade !
Kapotte scoop / rubbers enz...
De kast is al jaren niet meer onderhouden geweest.
Zie hoe vuil:
Ook nog problemen met het bedieningspaneel in de coindoor:
De blauwe switchen heb ik zelf geplaatst zodat ik in mijn menu kon.
Mijn prioriteit ligt toch wel bij het speelveld. en hopelijk kan ik er nog wat moois van maken of ik zoek een reproductie.
Hij werkt nu 100% maar heeft wel aandacht nodig en dringend !
Nieuwe rubbers/ stof, vet enz... dat ding moet echt blinken
en nu is hij echt o zo donker om op te spelen gwn door het stof.
ik weet dat een taf al een redelijke donkere kast is, maar deze is echt erger.
hopelijk binnenkort een update !
oja hints en tips over het speelveld zijn altijd welkom.
Groeten Jo.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Re: The Addams Family
Hoi Jo,
Gefeliciteerd met deze leuke kast! Staat ook nog wel op mijn wanted list
Heb je hem toevallig gekocht van ene Peter ergens in de buurt van Bergen op Zoom? Ik ben namelijk ook wel eens naar die kast gaan willen kijken, maar er kwam bij mij een en ander tussen waardoor ik niet meer gegaan ben.
Veel plezier met deze kast en met de klusjes eraan. Mijn ervaring is dat het knutselen en probleempjes opsporen toch bijna net zo leuk is als het spelen zelf.
Gefeliciteerd met deze leuke kast! Staat ook nog wel op mijn wanted list
Heb je hem toevallig gekocht van ene Peter ergens in de buurt van Bergen op Zoom? Ik ben namelijk ook wel eens naar die kast gaan willen kijken, maar er kwam bij mij een en ander tussen waardoor ik niet meer gegaan ben.
Veel plezier met deze kast en met de klusjes eraan. Mijn ervaring is dat het knutselen en probleempjes opsporen toch bijna net zo leuk is als het spelen zelf.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
We hebben al een "Naked Addam" gehad, maar dit is toch wel de "Black Addam" hoor.
Maar niettegenstaande: gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met het project.
Maar niettegenstaande: gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met het project.
No shirt. No shoes. No pinball.
bedankt mannen, ik heb er al veel plezier aan hoor.
ja hij is erg vuil
Ik ben die kast gaan ophalen in Den Haag van een zekere Demy.
ja hij is erg vuil
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Met 500euro (zoals eerder gezegd) kom je al een héél eind hoor... Veel knutsel- en poetsplezier!
Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Is toch behoorlijk wat werk aan...
- Cenobyte
- Contacteer:
Ah, dan is het toch een andere TAF. Vuil geeft niet, dat valt schoon te maken.rebelish schreef:bedankt mannen, ik heb er al veel plezier aan hoor.
ja hij is erg vuil
Groetjes,
Mario
Mario
- Mentara
- Real name: Maarten Lemey
Wordt een leuk project, zonder twijfel. Valt zeker nog een leuk kastje van te maken!
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts
Veel werkt maakt me niet uit, zolang de prijs natuurlijk niet te extreem word.
Ik heb er in totaal 1000 euro voor betaald.
Oja ik zou hem ook graag upgraden van rom.
Momenteel draait hij op de L2 versie.
Welke neem ik het best, en zit er een verschil in van shop tot shop ?
Oja ik zou hem ook graag upgraden van rom.
Momenteel draait hij op de L2 versie.
Welke neem ik het best, en zit er een verschil in van shop tot shop ?
- Cenobyte
- Contacteer:
Voor een TAF? Erg goeie deal!rebelish schreef:Veel werkt maakt me niet uit, zolang de prijs natuurlijk niet te extreem word.
Groetjes,
Mario
Mario
He jongens,
Ik ben een lijstje aan het maken voor onderdelen.
Ik zou ook graag de roms upgraden, maar wat neem ik dan het best van roms ??
Omdat ik veel lees dat mensen hem upgraden naaar de gold edition, maar deze heeft dan toch ook de functie extra ball dacht ik. lukt dit dan zomaar op een gewone TAF ?
Ik ben een lijstje aan het maken voor onderdelen.
Ik zou ook graag de roms upgraden, maar wat neem ik dan het best van roms ??
Omdat ik veel lees dat mensen hem upgraden naaar de gold edition, maar deze heeft dan toch ook de functie extra ball dacht ik. lukt dit dan zomaar op een gewone TAF ?
Dat lukt op een gewone TAF, maar het hangt van je voorkeur af. Sommigen vinden de Gold ROMS niet zo tof. Als je voor de gewone gaat: Home ROM H-4.
No shirt. No shoes. No pinball.
hoezo niet leuk wat is het verschil dan zo ??
Ik heb nog nooit op een gold edition gespeeld dus ik weet niet wat die grote verschillen zijn !
Ik heb nog nooit op een gold edition gespeeld dus ik weet niet wat die grote verschillen zijn !
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Er zijn extra random awards. Het nadeel is echter dat deze ook random gegeven worden als de kast ingesteld staat op tournament play. Tijdens wedstrijden is dit dus niet interessant. Daarom heb ik in mijn tafg roms gestoken van de gewone taf. Is eerlijker op wedstrijden.rebelish schreef:hoezo niet leuk wat is het verschil dan zo ??
Vind je dit allemaal niet belangrijk, dan kan je gerust tafg roms steken, maar persoonlijk zou ik de gewone steken. Is origineel.
- spacecake
- Real name: Ferry
Die kast ziet er net zo stoffig uit als m'n net aangeschafte Phantom of the Opera..!
Wel,'t is een mooie prijs en het voordeel dat is toch namelijk, dat je elk stukje wat je opknapt zeer goed merkt en veel inspiratie geeft om door te gaan..
Ik denk dat je zeker niet voor een reproductie moet gaan ,zo aan de foto's te zien is het best te doen..!
Succes...!
Wel,'t is een mooie prijs en het voordeel dat is toch namelijk, dat je elk stukje wat je opknapt zeer goed merkt en veel inspiratie geeft om door te gaan..
Ik denk dat je zeker niet voor een reproductie moet gaan ,zo aan de foto's te zien is het best te doen..!
Succes...!
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake
Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N
wel bedankt.
Ik heb deze namiddag contact gehad met de mensen van Ministry Of Pinball.
Wat info gevraagd of zij toevallig niet aan een NOS of reproductie kunnen geraken.
Helaas vinden ze die amper in NOS, en ze raden mij een Repro sterk af, omdat het blijkbaar te veel zou afwijken van een origineel.
Het probleem is ik weet niet hoe ik aan dat speelveld moet aanpakken
en zij kunnen eentje doen voor een prijs van 1000 euro dat is opsturen naar de USA met verzendkosten.
Maar als ik het zelf doe kan het goeikoper.
Ik heb deze namiddag contact gehad met de mensen van Ministry Of Pinball.
Wat info gevraagd of zij toevallig niet aan een NOS of reproductie kunnen geraken.
Helaas vinden ze die amper in NOS, en ze raden mij een Repro sterk af, omdat het blijkbaar te veel zou afwijken van een origineel.
Het probleem is ik weet niet hoe ik aan dat speelveld moet aanpakken
en zij kunnen eentje doen voor een prijs van 1000 euro dat is opsturen naar de USA met verzendkosten.
Maar als ik het zelf doe kan het goeikoper.
- spacecake
Simpel..gewoon beginnen en niet te ver vooruit denken...
Eerst het speelveld goed schoonmaken ,dan zal je zien dat 30% van de strepen en slecht uitziende plekken gewoon vuil bleek te zijn...
Dan bekijken welke kleuren er daadwerkelijk beschadigd zijn..en zo te zien op de foto's zijn dat simpele kleuren zonder van die vervelende spikkels er in zoals je wel ziet bij bv de Space jam en de MMM (zie restauratie Pacal L.)
Ik weet niet of anderen er anders over denken,maar ikzelf begin het liefst met lichte kleuren,en ga dan het rijtje af totdat ik eindig bij zwart...
En nu kiezen welke restauratie methode je gaat doen,..denk er om..wat je ook doet..kiest,het speelveld kan alleen maar opknappen !
Eerst het speelveld goed schoonmaken ,dan zal je zien dat 30% van de strepen en slecht uitziende plekken gewoon vuil bleek te zijn...
Dan bekijken welke kleuren er daadwerkelijk beschadigd zijn..en zo te zien op de foto's zijn dat simpele kleuren zonder van die vervelende spikkels er in zoals je wel ziet bij bv de Space jam en de MMM (zie restauratie Pacal L.)
Ik weet niet of anderen er anders over denken,maar ikzelf begin het liefst met lichte kleuren,en ga dan het rijtje af totdat ik eindig bij zwart...
En nu kiezen welke restauratie methode je gaat doen,..denk er om..wat je ook doet..kiest,het speelveld kan alleen maar opknappen !
Ik hed eerst het idee om eens te zoeken achter een oud versleten playfield,
Zodat ik daar op kan oefenen kwa techniek enzo.
Maar je hebt wel gelijk dat het kwa kleuren geen moeilijke kan zijn omdat het allemaal effen kleuren zijn.
de moeilijkste zal denk ik aan de inserts zijn van light thing slips enzo..
Maar deze morgen ontdekte ik iets nieuws, het hout van mijn cabinet is wat beginnen splijten.
Ik post straks wel nog eens een foto.
Zodat ik daar op kan oefenen kwa techniek enzo.
Maar je hebt wel gelijk dat het kwa kleuren geen moeilijke kan zijn omdat het allemaal effen kleuren zijn.
Maar deze morgen ontdekte ik iets nieuws, het hout van mijn cabinet is wat beginnen splijten.
Ik post straks wel nog eens een foto.
- spacecake
Die is inderdaad mischien wat moeilijker,maar de rest van de inserts zijn een eitje..believe me...rebelish schreef: Maar je hebt wel gelijk dat het kwa kleuren geen moeilijke kan zijn omdat het allemaal effen kleuren zijn.
Maar hoe doet men dit dan als er stukken zijn waar de verf al volledig weg is ( puur het hout dat je ziet )
Alles proper maken en eerst een clearcoat erop en dan de slechte stukken bijwerken ? of ??
Alles proper maken en eerst een clearcoat erop en dan de slechte stukken bijwerken ? of ??
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
hmm dat zou ik toch durven tegenspreken. Ik weet niet of je een TAF speelveld al eens van nabij bekeken hebt.spacecake schreef:een eitje..believe me...
Het zijn inderdaad wel vooral effen kleuren (al zijn er hier en daar wel rasters of struktuurtjes, zoals in dat rood rond de greed inserts), maar het vervelende bij een TAF is dat de tekening uit heel veel verschillende kleine kleurvlakjes bestaat. Als je dus bijvoorbeeld de typische schade aan de ball drop wil herstellen, dan mag je al meteen een 5-tal kleuren herspuiten. Idem aan de stoel en de mansion. Of de grote insert aan de bumpers. En over inserts gesproken: er zijn geen goeie replica te koop, die van Classic Arcades vertonen heel grote verschillen met de originele. Bovendien hebben sommige inserts ook kleurbedrukking, wat het ook al niet gemakkelijker maakt. En blijkbaar ook typisch bij TAF: meestal zijn er enkele die naar omhoog zijn gekomen.
Wie een mooie restauratie van een TAF speelveld voor ogen heeft, zal moeten bereid zijn om ongeveer de helft van het speelveld te herspuiten en heeft dus een pak afplakwerk te doen. En ideaal maakt hij zelf nieuwe insert decals...
Just my 1+1 cents
P
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- spacecake
Grove stukken doe ik eerst met 2 componenten repareren...(als er echt stukken hout weg zijn...)
Dan clearcoaten of vernissen,daarna heb je een gladde oppervlak om te verven/spuiten/airbrussen/tekenen etc.
Als je gaat verven zonder een glad oppervlak ,dan zie je allerlei on-effenheden,tenzij het hout goed glad is...
Gewoon even wat restauratie treads doorlezen...genoeg info daar te vinden om ideeen op te doen.
Maar stel gerust vragen hoor, lol.. ik ben ook nog maar een rookie dus luister ook goed naar anderen..
Dan clearcoaten of vernissen,daarna heb je een gladde oppervlak om te verven/spuiten/airbrussen/tekenen etc.
Als je gaat verven zonder een glad oppervlak ,dan zie je allerlei on-effenheden,tenzij het hout goed glad is...
Gewoon even wat restauratie treads doorlezen...genoeg info daar te vinden om ideeen op te doen.
Maar stel gerust vragen hoor, lol.. ik ben ook nog maar een rookie dus luister ook goed naar anderen..
- spacecake
Dus toch net als bij de MMM en de Spacejam ? kon dat niet zien op de foto's...g94 schreef:een eitje..believe me...
maar het vervelende bij een TAF is dat de tekening uit heel veel verschillende kleine kleurvlakjes bestaat.
Is dit dat geen egale kleur ?
Laatst gewijzigd door spacecake op 03 jan 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
owkey toch al bedankt voor de info.
Ik ga eerst eens al die stukken mylar verwijderen, dan eens kijken wat de echte schade precies zal zijn.
Edit: neen aan deze insert is het allemaal 1 kleurtje.
maar het rood waar de insert van lite star & Super jackpot zit,daar zit er idd een patroon in.
Ik ga eerst eens al die stukken mylar verwijderen, dan eens kijken wat de echte schade precies zal zijn.
Edit: neen aan deze insert is het allemaal 1 kleurtje.
maar het rood waar de insert van lite star & Super jackpot zit,daar zit er idd een patroon in.
Waar halen jullie deze freezespray ??
heeft dat een andere naam, ik zou volgende week eens proberen om de mylar te verwijderen.
heeft dat een andere naam, ik zou volgende week eens proberen om de mylar te verwijderen.