Naast flipperkasten heb ik ook een gezonde interesse in oude gemotoriseerde brol.
Daarom dat ik vandaag een Kawasaki KLT250 ben gaan afhalen.
Ik ken niks van technische herstellingen (bijvorbeeld de starter moet gereviseerd worden), en al helemaal niks van optische verbeteringen, dus dit zal vooral een eerste leerprojectje worden.
(als ik er niet de brui aan geef, want de moed is me na deftig inspecteren al in de schoenen gezonken)
Allereerst ga ik proberen de motor aan de praat te krijgen, dus de starter reviseren (lees: olaten reviseren).
Pas als me dat lukt ga ik uiteraard pas beginnen aan de optische verbeteringen. Kader opnieuw mooi krijgen, kappen/plastics terug mooi maken,...
Waarom post ik dat hier?
Wel er zijn hier mensen aanwezig die meer dan bedreven zijn in het optisch verbeteren van flipperkasten.
Dit gaat van het spuiten (airbrush) tot het zelf aanmaken van plastics.
Kan iemand me zeggen of er van mijn plastics nog iets te maken valt?
Er zitten immers serieuze gaten in, die, ik veronderstel, opgevuld moeten worden met polyester?
Uiteindelijk zouden ze glanzend kawasaki-groen moeten worden.
Verder iemand die weet wat je best doet om de roest van ijzer te krijgen en dan te behandelen?
Dit ga ik uiteraard ook op het quadforum vragen.
Zandstralen las ik daar al...
Hier enkel foto's van mijn projectje: https://picasaweb.google.com/1142653375 ... directlink
Trike plastics herstellen
Re: Trike plastics herstellen
Ha een topic voor mij (beetje dan)
Alle schade die je ziet kan je met Polyester(hars) herstellen op die kappen. Ga vooral niet kloten met plamuur
Is wel echt een pokke, pokke, pokke werk, maar je krijgt er super resultaten mee als je er de tijd voor neemt.
Bij die scheuren op zo'n hoek zal het lastigst zijn, wordt wel onwijs stevig met polyester (steviger dan origineel normaal), maar is veel werk de vorm er weer precies terug in te krijgen.
Je kan ook proberen een mal te maken van je originele plastics, maar zo te zien is dat niet nodig en is herstelling best te doen.
Na herstel kan je uiteraard gewoon spuiten in wat je wil, dat is het minst spannende deel
Toen ik 'jong' was en andere interesses had dan nu, menig auto omgebouwd optisch en motorisch van sloop naar show/quartermile kanonnen, veelal poly werk en herstellingen van oude meuk/motorische tuning (alleen dan wat serieuser dan de doorsnee luchtfilter tuner). Scheelt vast niet veel van een quad
Meeste wat je hier ziet is allemaal gemaakt of gemodificeerd met polyester, je kan daar alle kanten mee op.
Alle schade die je ziet kan je met Polyester(hars) herstellen op die kappen. Ga vooral niet kloten met plamuur
Is wel echt een pokke, pokke, pokke werk, maar je krijgt er super resultaten mee als je er de tijd voor neemt.
Bij die scheuren op zo'n hoek zal het lastigst zijn, wordt wel onwijs stevig met polyester (steviger dan origineel normaal), maar is veel werk de vorm er weer precies terug in te krijgen.
Je kan ook proberen een mal te maken van je originele plastics, maar zo te zien is dat niet nodig en is herstelling best te doen.
Na herstel kan je uiteraard gewoon spuiten in wat je wil, dat is het minst spannende deel
Toen ik 'jong' was en andere interesses had dan nu, menig auto omgebouwd optisch en motorisch van sloop naar show/quartermile kanonnen, veelal poly werk en herstellingen van oude meuk/motorische tuning (alleen dan wat serieuser dan de doorsnee luchtfilter tuner). Scheelt vast niet veel van een quad
Meeste wat je hier ziet is allemaal gemaakt of gemodificeerd met polyester, je kan daar alle kanten mee op.
Re: Trike plastics herstellen
En is zoiets als leek te doen of zoek ik beter iemand die dat tegen betaling voor mij kan en wil doen?
Re: Trike plastics herstellen
Voor een auto zou ik het niet zelf als leek doen zonder ervaring want daar komt heel wat meer bij kijken, maar voor een trike/quad zou ik het zeker zelf doen. Vooral als ik naar de foto's kijk zou ik dat zeker zelf doen.Jack schreef:En is zoiets als leek te doen of zoek ik beter iemand die dat tegen betaling voor mij kan en wil doen?
Ik ben totaal nergens handig mee, ik kan in huis niet eens een muurtje zetten etc.
Maar met polyester aan de gang is (buiten dat het wel tijdrovend is) heel goed te doen als leek.
Het is eigenlijk niks anders als matjes leggen op je plastic waar je schade hebt, hars erop uitsmeren, laten drogen, allicht nog een paar keer herhalen afhankelijk wat voor schade, en dan veeeeel schuren (in het begin zelfs met een slijptol, is echt kei en kei en kei hard) en netjes glad afwerken.
Echt mooi spuiten kan je zelf niet als je geen spuitcabine hebt, dat zou ik dan weer wel door een ander laten doen.
Hier een filmpje als voorbeeld, kan je zien hoe het een beetje in zijn werk gaat:
http://www.youtube.com/watch?v=V6EnxtqwBsQ
veel werk, maar niet moeilijk.
Re: Trike plastics herstellen
ik zie dat je van aarschot bent, ik woon in westmeerbeek en wil die starter gerust voor je nakijken! kleine onderdelen kan je hier ook altijd komen stralen. voor grote stukken heb ik wel een adres in hulshout waar je dit kan doen (of laten doen)
zelf ben ik momenteel bezig met de resto van een '63 kever ragtop,'67 porsche 912,'77 suzuki gt125 (ombouw naar bobber),...
teveel om op te noemen eigenlijk
edit: de plastics die gebarsten zijn kan je beter lassen dan met matten te lijf te gaan, geeft een veel mooier resultaat en is eens zo stevig
zelf ben ik momenteel bezig met de resto van een '63 kever ragtop,'67 porsche 912,'77 suzuki gt125 (ombouw naar bobber),...
teveel om op te noemen eigenlijk
edit: de plastics die gebarsten zijn kan je beter lassen dan met matten te lijf te gaan, geeft een veel mooier resultaat en is eens zo stevig
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy