Hoi, ik heb een vraagje dat mischien niet op dit forum thuis hoord maar aangezien hier wel mensen met veel electro kennis zitten en wij flipperaars elkaar moeten helpen haha hoop ik dat ik mijn vraag toch even mag stellen.
Mijn dochter heeft en electrische fiets en nu is de zekering door gebrand .
Het is een glasbuiszekering 5x20 mm. Er staat op f25a250v ff een nieuwe bestellen dacht ik maaaaaaar geen 25a zekeringen van dit formaat te vinden zou het kunnen zijn dat het een 2,5 ampère zekering is en dat ze de komma niet afdrukken op de zekering ?
Ik hoop dat iemand mij kan/wil beantwoorden vast bedankt.
Groetjes, Arlon.
Oftopic vraagje
- firedragon
- Real name: arlon
Oftopic vraagje
FISHTALES---CIRQUS VOLTAIRE
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Re: Oftopic vraagje
Ze bestaan wel, maar ik dacht niet deze in Europa nog toegelaten zijn.
Waar zit die zekering juist tussen, Als de motorstroom erdoor gaat, zal het zeker 25A zijn en geen 2,5A
Wel raar dat het dan een snelle fuse is en geen trage.
Als het de hoofdzekering is, zou ik deze vervangen door deze houder met een 25A autozekering:
http://www.velleman.eu/products/view/?id=7301
Is de zekering doorgebrand en zwart of is ze enkel onderbroken zonder dar ze zwart ziet?
Als ze zwart gebrand is, vrees ik dat er een kortsluiting en dat de nieuwe ook zal doorbranden.
Waar zit die zekering juist tussen, Als de motorstroom erdoor gaat, zal het zeker 25A zijn en geen 2,5A
Wel raar dat het dan een snelle fuse is en geen trage.
Als het de hoofdzekering is, zou ik deze vervangen door deze houder met een 25A autozekering:
http://www.velleman.eu/products/view/?id=7301
Is de zekering doorgebrand en zwart of is ze enkel onderbroken zonder dar ze zwart ziet?
Als ze zwart gebrand is, vrees ik dat er een kortsluiting en dat de nieuwe ook zal doorbranden.
- firedragon
- Real name: arlon
Bedankt voor je reactie
De zekering is niet zwart ik dacht eerst dat die niet kapot was maar ik heb een reserve accu met dezelfde zekering er in en met die zekering doet de accu het wel de zekering zit dus in de accu en dus tussen accu en motor denk ik.
Ik heb ook nog een 2 ampère zekering gevonden en die geprobeerd maar die lag er zo uit en het draadje in de zekering is veel dunner dan het draadje in de originele zekering (dit is meer een stripje dan een draadje) dus ik denk dat het wel een 25a zekering is wel jammer dat deze zo moeilijk te krijgen zijn .
De zekering is niet zwart ik dacht eerst dat die niet kapot was maar ik heb een reserve accu met dezelfde zekering er in en met die zekering doet de accu het wel de zekering zit dus in de accu en dus tussen accu en motor denk ik.
Ik heb ook nog een 2 ampère zekering gevonden en die geprobeerd maar die lag er zo uit en het draadje in de zekering is veel dunner dan het draadje in de originele zekering (dit is meer een stripje dan een draadje) dus ik denk dat het wel een 25a zekering is wel jammer dat deze zo moeilijk te krijgen zijn .
FISHTALES---CIRQUS VOLTAIRE
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Als deze tussen de batterij zit, zou ik zeker zo'n autobatterijhouder plaatsen. Deze zijn ook beter geschikt voor zo'n hoge stroom.
25A door zo'n glaszekeringetje dat dan door een veertje contact maakt is veel. Teveel zelfs om op lagere termijn geen problemen te krijgen.
Die auto-zekeringhouders bestaan in talloze uitvoeringen en zijn gemakkelijk te verkrijgen. Ze bestaan ook volledig waterdicht.
Ze zijn te krijgen bij winkels met autobenodigdheden of elektronicawinkels. Het enigste dat je moet op letten is dat ze geschikt zijn voor 25A of meer.
25A door zo'n glaszekeringetje dat dan door een veertje contact maakt is veel. Teveel zelfs om op lagere termijn geen problemen te krijgen.
Die auto-zekeringhouders bestaan in talloze uitvoeringen en zijn gemakkelijk te verkrijgen. Ze bestaan ook volledig waterdicht.
Ze zijn te krijgen bij winkels met autobenodigdheden of elektronicawinkels. Het enigste dat je moet op letten is dat ze geschikt zijn voor 25A of meer.