komt hij dan..........!
kan alleen nergens meer de foto`s terugvinden die ik ervan heb.
komt door de malaise waar ik in zit momenteel.....dus sorry daarvoor guys
je zult me moeten geloven op mijn woord. of niet natuurlijk
men neme ongeveer 18 maanden terug, toen heb ik een aantal lege speelvelden ter beschikking gesteld om wat te proberen. onder andere :
T2
TZ
STTNG
HSII
NF
HS
RFM
allen beschadigde exemplaren
het idee was om dus een blijvende bescherming te produceren voor de speelvelden.
in de geest van mylar ja, maar dan makkelijker aan te brengen
de eerste proto`s die gemaakt zijn, waren van gewoon plexiglas, omdat dat een stuk goedkoper was als die lexan
in de dunste soort die er te krijgen was, 1 mm. maar in principe was dit een vlakke plaat, met alle gaten voorgeboord. deze werd dus wel op zijn plaats gehouden door alle posts etc. maar het probleem daarvan was, ( bij de lexan trouwens ook ) dat op het moment dat alles opgebouwd was, de plaat in het midden een klein beetje omhoogkwam, misschien maar 1 mm ofzo, maar dit beinvloedt dus wel het balgedrag
bal liep iedere keer naar de in/outlanes toe.
de gedachte hierachter was eigenlijk, dat iemand die een kast een goeie shop-beurt geeft, maakt zijn speelveld helemaal leeg. of ter bescherming van een geclearcoat veld, dan is het ook helemaal kaal
vandaar dus poging twee ! een losliggend stuk lexan. minder werk
de lezan, wordt in principe door een kunstmatig vacuum op zijn plek gehouden, hij kan een klein beetje verschuiven, maar daardoor komt hij nooit bol te staan, en blijft gewoon mooi vlak op zijn plaats liggen
voor een ieder die een nieuwe kast koopt, of een geclaercoat veld erin bouwt, is dit zeker aan te raden
heb je een speelveld met beschadegingen erop, blijf je dat altijd zien, het zal alleen nooit meer verergeren natuurlijk
neemt niet weg, het is niet goedkoop, en eerlijk gezegd, vindt ik het niet mooi.
er zitten ook wel wat nadelen aan, vooral bij de slings, komen er na verloop van enkele honderden spellen toch deeltjes van de rubber onder de rand van het lexan terrecht, en dat ga je dus zien
nog een nadeel, na veloop van tijd, ga je hetzelfde krijgen als met een clearcoat of mylar. je krijgt miniscule krasjes op het oppervlak, en de lexan, laat zich minder goed poetsen als een clearcoat ! erger nog, gebruik je novus ofzoiets dergelijks, dan wordt hij alleen maar doffer, i.p.v. helderder. je zou hem dan moeten laten polijsten.
dat is onbetaalbaar
eindoordeel, van mij........niet geschoten is altijd mis toch ?
het is geprobeerd, er is best veel vraag naar, maar ikzelf zal ze niet gaan gebruiken.
maar dat is mijn mening, en die van jullie zelf, telt natuurlijk veel meer dan de mijne
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........