nieuwe playfield protector.
nieuwe playfield protector.
Ik was net aan het kijken naar best of pinball.
Ze hebben iet totaal nieuw in hun gamma. nieuwe playfield protector.
http://www.bestofpinball.de/catalog/pro ... s_id/12731
http://www.bestofpinball.de/catalog/_EI ... tektor.pdf
wat vinden jullie daarvan ?
het glimt wel enorm hé.
Ze hebben iet totaal nieuw in hun gamma. nieuwe playfield protector.
http://www.bestofpinball.de/catalog/pro ... s_id/12731
http://www.bestofpinball.de/catalog/_EI ... tektor.pdf
wat vinden jullie daarvan ?
het glimt wel enorm hé.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
-
- Real name: michielsen Joo
Re: nieuwe playfield protector.
Was vorig jaar al sprake van dat men ermee bezig was.
Lijkt me wel een goed alternatief voor al dat clearcoaten.
Maar ......... gaat het vuil er dan uiteindelijk niet "tussen" geraken en zo , door wrijving , het speelveld alsnog beschadigen.................denk,maar dat er een paar zandkorreltjes mee onder gaan en dat dan die "plaat" een beetje verschuift tov het speelveld ( ook al is dat maar een paar mm tijdens het optillen enzo )
Als er makkelijk stof tussen geraakt , kun je er niet meer aan tenzij je weer alles demonteerd.
Maar dan schiet er niet veel flippertijd zelf , meer over
Enkel nuttig als je een heel mooi veld hebt...........en het zo wil houden.
Maar ik ga het toch een beetje opvolgen , ik geef het een kans !
Ben ook benieuwd wat de rest ervan vind.......
Lijkt me wel een goed alternatief voor al dat clearcoaten.
Maar ......... gaat het vuil er dan uiteindelijk niet "tussen" geraken en zo , door wrijving , het speelveld alsnog beschadigen.................denk,maar dat er een paar zandkorreltjes mee onder gaan en dat dan die "plaat" een beetje verschuift tov het speelveld ( ook al is dat maar een paar mm tijdens het optillen enzo )
Als er makkelijk stof tussen geraakt , kun je er niet meer aan tenzij je weer alles demonteerd.
Maar dan schiet er niet veel flippertijd zelf , meer over
Enkel nuttig als je een heel mooi veld hebt...........en het zo wil houden.
Maar ik ga het toch een beetje opvolgen , ik geef het een kans !
Ben ook benieuwd wat de rest ervan vind.......
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Ik zat net hetzelfde te denken Joo.
Het heeft mijns inziens maar weinig zin op een beschadigd speelveld. En als je het speelveld dan toch uiteenhaalt om het te restaureren, dan zou ik eerder voor clearcoat opteren.
Maar het kan wel zin hebben op een nieuw Stern speelveld. Die vernis is zo slecht dat er meteen putjes ontstaan vanaf het eerste spelletje. Een dergelijke protector kan het speelveld daartegen misschien beschermen?
Het heeft mijns inziens maar weinig zin op een beschadigd speelveld. En als je het speelveld dan toch uiteenhaalt om het te restaureren, dan zou ik eerder voor clearcoat opteren.
Maar het kan wel zin hebben op een nieuw Stern speelveld. Die vernis is zo slecht dat er meteen putjes ontstaan vanaf het eerste spelletje. Een dergelijke protector kan het speelveld daartegen misschien beschermen?
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
Helpen kan het zeker, al zou ik het ook enkel met nieuwe speelvelden doen. Wel twee bedenkingen:
1) Sommige mechanismen zijn echt héél precies ontworpen. Het zou me niet verbazen als die paar extra millimeters soms problemen kunnen geven.
2) Echt nieuw is het ook niet. Kijk maar eens naar een Bally Elektra.
1) Sommige mechanismen zijn echt héél precies ontworpen. Het zou me niet verbazen als die paar extra millimeters soms problemen kunnen geven.
2) Echt nieuw is het ook niet. Kijk maar eens naar een Bally Elektra.
No shirt. No shoes. No pinball.
Ik zou toch wel erg zenuwachtig worden om dit op een gloednieuwe stern toe te passen.
Niet iedereen waardeert dit denk ik, vooral een keer bij wederverkoop, de vraag is hoe goed het hecht als je het er weer af haalt (lak meetrekken?) ?
Ik denk sowieso wel dat dit een leuk alternatief is voor mensen die zelf niet kunnen clearcoaten en het een hoop gedoe vinden om zo'n speelveld dan los naar iemand toe te brengen etc. En voor wat oudere kasten met een nog mooi speelveld lijkt het me ook wel nuttig. Ben ook wel vrij benieuwd hoe het er in het echt uitziet (en ook na een paar maanden flink spelen, hoe het er dan nog bijstaat).
mvg,
Arno
Niet iedereen waardeert dit denk ik, vooral een keer bij wederverkoop, de vraag is hoe goed het hecht als je het er weer af haalt (lak meetrekken?) ?
Ik denk sowieso wel dat dit een leuk alternatief is voor mensen die zelf niet kunnen clearcoaten en het een hoop gedoe vinden om zo'n speelveld dan los naar iemand toe te brengen etc. En voor wat oudere kasten met een nog mooi speelveld lijkt het me ook wel nuttig. Ben ook wel vrij benieuwd hoe het er in het echt uitziet (en ook na een paar maanden flink spelen, hoe het er dan nog bijstaat).
mvg,
Arno
-
Idd , Pascal ...............zo heb ik een jaar geleden een lotr geclearcoat( met de beste en taaiste dupont-vernis) ...........onlangs geswapt .......getestplayed.......en toch direkt dimpels bij de inlane ..............ok , enkel bij de inlane ......maar toch ?
Dan zou een dergelijke protector misschien toch zin hebben ????
Maar hoever zijn we dan al aan het gaan ??????????????
En idd ....... zulk een protector over een "vers gespoten/gerestaureerd veld , zou idd weleens willen "plakken" en alles meetrekken als je het er weer afhaalt.
Spreken we dan nog van een "flipper" hobby .............of van een" hoe zot kunt ge zijn" hobby ?
Wie is er nog mee nu ?? ( want het begon allemaal gewoon met één flipper ......lekker leuk ...nog eentje .....kunt ge eens eentje clearcoaten voor me? ..............en ineens bestickeren?..............)
Ik weet wel, dat ik er niet meer aan toe kom om eens een tornooiken mee te spelen met ons Mie , enz ............maar dat "renoveren" is ook echt wel leuk .............maar het wordt steeds maar meer ...........en ik flipper nu ook bijna nooit meer ..........ook wel zonde .
Dus , polletje, moeten we vooral "flippers redden" of vooral "flipperen" ?????????????
En euhhhhh ...........een kombinatie van die twee is idd ideaal ...............pfffffffffffff maar .........
Dan zou een dergelijke protector misschien toch zin hebben ????
Maar hoever zijn we dan al aan het gaan ??????????????
En idd ....... zulk een protector over een "vers gespoten/gerestaureerd veld , zou idd weleens willen "plakken" en alles meetrekken als je het er weer afhaalt.
Spreken we dan nog van een "flipper" hobby .............of van een" hoe zot kunt ge zijn" hobby ?
Wie is er nog mee nu ?? ( want het begon allemaal gewoon met één flipper ......lekker leuk ...nog eentje .....kunt ge eens eentje clearcoaten voor me? ..............en ineens bestickeren?..............)
Ik weet wel, dat ik er niet meer aan toe kom om eens een tornooiken mee te spelen met ons Mie , enz ............maar dat "renoveren" is ook echt wel leuk .............maar het wordt steeds maar meer ...........en ik flipper nu ook bijna nooit meer ..........ook wel zonde .
Dus , polletje, moeten we vooral "flippers redden" of vooral "flipperen" ?????????????
En euhhhhh ...........een kombinatie van die twee is idd ideaal ...............pfffffffffffff maar .........
- g94
- Contacteer:
Maar volgens mij wordt deze protector niet geplakt hoor. 't is gewoon een fijne Lexan. En vergelijkbaar met de typische clear plastic protectors (zoals je bij Pinbits koopt) zit er aan beide kanten een beschermfolie die je eraf haalt. En dan leg je het gewoon op zijn plaats. Enfin, zo lijkt het mij toch.
Dus in die zin zou dit systeem wel geschikt zijn als bescherming bij een nieuwe Stern, want die speelvelden zijn meteen beschadigd door balimpact doordat de vernis maar flut is. Ik vrees wel dat die plastic veel te glad gaat zijn, te weinig wrijving, om treffelijk op te kunnen spelen.
Wat zijn dimpels?
Dus in die zin zou dit systeem wel geschikt zijn als bescherming bij een nieuwe Stern, want die speelvelden zijn meteen beschadigd door balimpact doordat de vernis maar flut is. Ik vrees wel dat die plastic veel te glad gaat zijn, te weinig wrijving, om treffelijk op te kunnen spelen.
Wat zijn dimpels?
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
-
De maan zit ook vol dimpels..........maar dan van iets grotere ballen.
Ivm dat kleven ...........als men bijv. een speelveld retoucheerd en men laat het niet goed uitharden, of gebruikt 1k verf ........dan zou die verf zich op de protector ook kunnen hechten .... .
Inderdaad ........om een nieuw stern veld te beschermen kan het werken...........als het te bespelen is ?
En zou die kunststof niet veel sneller vol krasjes zitten en mat worden .........die lexan is hoedanoek veel zachter dan stern-vernis ( als stelt die idd ook niet veel voor, maar Gary komt er totnogtoe toch mee weg )
Nog beter : een nieuwe stern eerst clearcoaten en dan zulk een protector eroverheen........om je nieuwe clearcoat te beschermen tegen dimpels ofte puttekes .
Ivm dat kleven ...........als men bijv. een speelveld retoucheerd en men laat het niet goed uitharden, of gebruikt 1k verf ........dan zou die verf zich op de protector ook kunnen hechten .... .
Inderdaad ........om een nieuw stern veld te beschermen kan het werken...........als het te bespelen is ?
En zou die kunststof niet veel sneller vol krasjes zitten en mat worden .........die lexan is hoedanoek veel zachter dan stern-vernis ( als stelt die idd ook niet veel voor, maar Gary komt er totnogtoe toch mee weg )
Nog beter : een nieuwe stern eerst clearcoaten en dan zulk een protector eroverheen........om je nieuwe clearcoat te beschermen tegen dimpels ofte puttekes .
Laatst gewijzigd door lovewilliams op 27 sep 2012, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Of simpelweg er alleen maar naar kijken; niet op spelen...
*** Q is good for you !! ***
-
dat bedoel ik dus met een voorgaande post , hahahha
Wat ik me afvraag... op welke manier worden deze protectors dan vastgemaakt? Onder posts ofzo?
misschien is het een beetje hetzelfde als die lapjes die je kan kopen om de ruimte rondom je flipperknoppen te beschermen. Plakt niet, maar blijft wel zitten. Geen idee wat voor spul dat is.diesel64 schreef:Wat ik me afvraag... op welke manier worden deze protectors dan vastgemaakt? Onder posts ofzo?
Nee, 't is echt gewoon een heel dun plexiglas. Dat plakt niet.
Dus zo te horen zou het wel handig zijn voor splinternieuwe kasten, die bv bedoeld zijn voor exploitatie ?? Om de schade zo veel mogelijk te beperken ?
Mij lijkt het idd dat het niet plakt maar eerder iets statisch is. er bestaat ok zo'n raamfolie die op zo'n manier er op moet.
Nou ik ga het wel eens in het oog houden op forums enzo, der zullen mensen dat wel proberen op een oude kast.
Mij lijkt het idd dat het niet plakt maar eerder iets statisch is. er bestaat ok zo'n raamfolie die op zo'n manier er op moet.
Nou ik ga het wel eens in het oog houden op forums enzo, der zullen mensen dat wel proberen op een oude kast.
Als schade exploitanten ook maar iets zou interesseren wel ja ^^rebelish schreef:Dus zo te horen zou het wel handig zijn voor splinternieuwe kasten, die bv bedoeld zijn voor exploitatie ?? Om de schade zo veel mogelijk te beperken ?
De meeste interesseert het echt geen fluit
Wat ik wél vind (en da's nog niet echt gezegd geweest): het ziet er wel goed uit. Mooi glanzend enzo. En als het lekker vlot speelt, goh waarom niet hé. Dan is het "beschermen" maar een tof neveneffect.
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Als je nieuwe mylar op een proper speelveld plakt dan blinkt dat ook als een spiegel hoor..
't is pas na (20 jaar) te spelen dat hij dof wordt.
't is pas na (20 jaar) te spelen dat hij dof wordt.
Lijkt me toch niet echt ideaal.
Het ziet er zo iets uit dat je op een ipad of smatphone kleeft.
Stof zal aan de rand kleven en mss zelfs onder de rand komen.
Ik weet ook niet hoe warm het speelveld juist kan worden, dit kan ook zorgen voor loskomen.
Ik weet ook niet hoe warm het speelveld juist kan worden, dit kan ook zorgen voor loskomen.
TAF
- g94
- Contacteer:
Dat scheelt enorm van spel tot spel.aquasat schreef:Ik weet ook niet hoe warm het speelveld juist kan worden, dit kan ook zorgen voor loskomen.
Van Scared Stiff is het bijvoorbeeld geweten dat het met die Elvira zeer heet kan worden. Een spel als No Fear daarentegen is juist heel koel...
maar als dat ding bv statisch is dan is er toch ook geen enkel probleem ???aquasat schreef:Lijkt me toch niet echt ideaal.
Met al die bling bling zou het natuurlijk wel kunnen zijn dat je zonder ontspiegelde ruit amper nog iets ziet
*** Q is good for you !! ***
Daar ben ik niet zo zeker van.rebelish schreef: maar als dat ding bv statisch is dan is er toch ook geen enkel probleem ???
Kan zijn van wel hoor maar die dingen die op een raam gekleefd worden komen toch ook vaak los aan de hoeken.
Niet direct maar wel naar verloop van tijd.
Veel zal ook afhangen van de correcte plaatsing. Ik veronderstel dat het speelveld volledig vlak zal moeten zijn.
Ik denk dat iedereen een beetje dezelfde redenering volgt, nl als het zich bewezen heeft zullen we het gebruiken maar laat een ander maar eerst het risico nemen.
TAF
- g94
- Contacteer:
Ik dacht dat we er intussen wel uitwaren dat dit ding NIET kleeft ...