luchtbellen onder mylar.

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
diesel64
Real name: Kristof

Re: luchtbellen onder mylar.

Bericht door diesel64 » 19 jun 2012, 11:05

Goh, dat is jouw keuze hé.

Natuurlijk zal dat de waarde van je kast wel verhogen, maar ik denk niet dat je dat terug er uit krijgt als je ze ooit zou verkopen (is natuurlijk wat afhankelijk van hoeveel je voor de kast betaald hebt).

Conclusie: het is jouw keuze of het je waard is om er dat geld in te steken. Hangt er ook van af of je van plan bent de kast lang in je persoonlijke collectie te houden. Maar opnieuw: dan kan alleen jij beslissen.
No shirt. No shoes. No pinball.

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 19 jun 2012, 11:51

rebelish schreef:Ok mensen ik will sommige hun mening.

Is het de moeite om een whirlwind speelveld volledig opnieuw te laten doen ?
dan bedoel ik mylar er af en een volledige clearcoat erop.
inserts er weer netjes vlak in plaatsen enz...

Of is de kast het niet waard om dat allemaal te doen.

Of een andere optie is.
oude mylar verwijderen en een nieuwe mylar er op.
Als je oude mylar verwijdert maak je altijd wel iets kapot. Of je trekt een insert decal mee, of een beetje verf van het speelveld. Nieuwe mylar zou ik niet doen, maar dan clearcoaten.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

wza1979
Real name: William van de Zand

Bericht door wza1979 » 19 jun 2012, 12:11

qua kosten zul je er economisch gezien er waarschijnlijk op achteruit gaan. Zeker gezien de uren die erin moeten worden gestoken.
Maar ja ..... het blijft een hobby: dus het mag geld kosten :lol:

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 19 jun 2012, 12:16

wza1979 schreef:qua kosten zul je er economisch gezien er waarschijnlijk op achteruit gaan. Zeker gezien de uren die erin moeten worden gestoken.
Maar ja ..... het blijft een hobby: dus het mag geld kosten :lol:
Geluk is niet uit te drukken in geld William. De uren die je gespendeerd hebt zijn vruchtbaar, therapeutisch soms. :mrgreen:

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 19 jun 2012, 13:28

Al heb je in sommige gevallen ook therapie nodig na een slecht resultaat of als iets niet wil lukken met opknappen van de kast :lol:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 19 jun 2012, 15:04

Ik heb met mijn Funhouse hetzelfde probleem: veel lucht onder de mylar, maar van richting veranderende ballen heb ik nog niet gezien (dat zijn volgens mij toch inserts die te hoog zitten). Wel heb ik soms een traag rollende bal in de inlane die achter een klein opstaand randje mylar blijft hangen :lol:

Maar ik vind het inderdaad ook slordig en zou het wel willen oplossen. Mijn FH is dat echter niet waard, IMHO, omdat de kast zelf ook maar een gemiddeld uiterlijk heeft. Ik zelf zou er dan ook alleen de tijd en het geld in steken als de kast optisch nog erg mooi is verder. Anders lekker zo laten 8-)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

rebelish
Real name: Seurinck Jo

Bericht door rebelish » 19 jun 2012, 21:19

wel het ergste is idd luchtbellen aan het compas.
+ enkele uitstekende inserts.
de midden insert van het compas zit zelfs met een putje ( na goed te kijken lijkt het wat gesmolten, warmte van de lamp ? )
en daar heb ik soms dat de bal van richting durft te veranderen.

ook heb ik het probleem bij een trage bal in de inlane, die ook soms blijft hangen.

zelf is de kast zeker niet in verzamelstaat, krassen enz...
speelveld is niet top, wat naar mijn gevoel soms ook slecht speelt met momenten.

Ik ga eerlijk zijn ik heb teveel betaald voor die kast.
Wat ik ook niet meer zal krijgen moest ik die terug verkopen.

Als ik het speelveld opnieuw zou doen dan ga ik er geen meerwaarde uitkrijgen.

pff dilemma's dilemma's :roll:
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 20 jun 2012, 06:54

Ik vind dat je een kast in eerste instantie voor jezelf opknapt. Als je het nu al een dilemma vindt denk ik dat je hem beter kunt verkopen.

(En als dat "moet je hem verkopen" nu paniek in je hoofd geeft: ga hem dan zeker shoppen!!!) 8-)

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 20 jun 2012, 07:38

HarrieD schreef:Ik vind dat je een kast in eerste instantie voor jezelf opknapt. Als je het nu al een dilemma vindt denk ik dat je hem beter kunt verkopen.
Ben ik niet met je eens. Het ligt er ook aan waarom je een kast koopt. Sommige kasten trekken mij omdat ik het spel erg leuk vind, maar als de kast niet al dicht bij erg goede kwaliteit zit en toch lekker speelt lijkt het mij onnodig om er veel geld in te gaan steken om zo'n kast te shoppen. Dan blijft het gewoon een leuk kastje en meer niet. Maar als een kast inderdaad vervelende speelproblemen gaat vertonen dan is het tijd om actie te ondernemen. Om mijn FH als voorbeeld te nemen: de flippers voldeden niet dus gaan die eruit en worden ze compleet aangepast tot ze voldoen. De luchtbellen onder mijn mylar storen me weliswaar ietwat, maar verprutsen mijn spel niet, dus blijven ze er gewoon zitten. ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 20 jun 2012, 07:43

Hmm, okee. Maar als je een kast aanschaft en er wat centen aan zou willen verdienen dat weet je bij aanschaf al wat je eraan moet gaan doen om hem eventueel te gaan verkopen.

Die mylar crapp van mijn funhouse bederft in eerste instantie het spel niet, alleen bij trage ballen wil deze nog wel eens een ongewenste kant uitgaan. Dat irriteert me gewoon enorm, dus het liefste haal ik die zooi er vanaf. Van de andere kant, als ik zie hoe het shoppen van mijn F14 nu gaat zie ik het nog niet gebeuren in de nabije toekomst. :(

diesel64

Bericht door diesel64 » 20 jun 2012, 07:46

Je moet om dat probleem te verhelpen niet meteen de ganse kast restaureren hé.

Mylar verwijderen (eventueel door iemand laten doen die dat al ooit gedaan heeft), de inserts vlakken en dan nieuwe insert decals plakken over degene die gesneuveld zijn bij het verwijderen van de mylar.

Dat kost niet veel geld, en is voldoende voor thuisgebruik. OK, de kast zal niet perfect gerestaureerd zijn, maar is dat iets wat wel nodig is voor jou? Je probleem zal alvast verholpen zijn.

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 20 jun 2012, 08:33

My thoughts exactly :good:

diesel64

Bericht door diesel64 » 20 jun 2012, 08:37

Great minds think alike. 8-)

rebelish

Bericht door rebelish » 20 jun 2012, 10:28

Hoh, ik heb de kast gewoon verkocht omdat ik een whirlwind kwa spel super leuk is.
storm activeren enz... + het is een kast waar het toch vrij moeilijk is om snel wat extra miljoentjes te maken.
ik amuseer me rot op die kast, vriendin ook. ( zij nog meer als ik denk ik )
In eerste instantie ben ik van plan die niet te verkopen, maar tijd kan verandering in brengen.

maar soms zijn die foutjes echte frustraties.
Nu ik ga deze week eens stoppen bij een kameraad.
Die is spuiter van beroep, en ik ga het hem eens vragen of hij het desnoods ziet zitten om dat speelveld wat enkele lagen lak te geven. Wat mij ook enkel maar de kosten van de lak en wat materiaal zal moeten betalen.

Ik heb nu ook net een Klein stukje mylar verwijderd aan de flippers, het is precies of daar een klein laagje lak opligt.
want de insert decal van schoot again onderaan zit geborgen onder een laagje lak.
Of is dit bij iedere kast zo?

Ik ga mss toch de mylar verwijderen, bijwerken waar nodig, inserts weer mooi plaatsen, en indien nodig nieuwe insert decals. en kijken ge die dan speelt.
dan heb ik nog steeds de keuze om hem zo te laten of toch een clearcoat te laten spuiten.

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 20 jun 2012, 10:38

als je nieuwe insert decals zal plaatsen, zal je sowieso een clear erover moeten plaatsen, anders slijten die zo weer af.
IFPA Country Director Belgium

diesel64

Bericht door diesel64 » 20 jun 2012, 10:48

rebelish schreef: Nu ik ga deze week eens stoppen bij een kameraad.
Die is spuiter van beroep, en ik ga het hem eens vragen of hij het desnoods ziet zitten om dat speelveld wat enkele lagen lak te geven. Wat mij ook enkel maar de kosten van de lak en wat materiaal zal moeten betalen.
Vergeet niet dat voor een clearcoat alles van je speelveld af moet. Zeker aan de bovenkant en liefst ook aan de onderkant. Dit is véél werk. En als je daar nog uithardingstijd bij rekent, mag je wel ervan uitgaan dat je kast weken (misschien maanden) onbruikbaar is.
rebelish schreef: Ik heb nu ook net een Klein stukje mylar verwijderd aan de flippers, het is precies of daar een klein laagje lak opligt.
want de insert decal van schoot again onderaan zit geborgen onder een laagje lak.
Of is dit bij iedere kast zo?
Wees voorzichtig met het verwijderen van die mylar. Ik zou freeze spray aanraden hiervoor.
David Pinball Wizz schreef:als je nieuwe insert decals zal plaatsen, zal je sowieso een clear erover moeten plaatsen, anders slijten die zo weer af.
Niet noodzakelijk:

http://bayareaamusements.com/Merchant2/ ... ct_Count=2
these are Individual decals which are printed on Mylar, and then laminated with another layer of mylar (total thickness about 3.5 mil) - these are to be used when you need/want insert decals which can be installed without any need for clearcoating or other protection as the Ink is not exposed.

Weet je, als het niet je bedoeling is om de kast bijna naar nieuwstaat te restaureren, vind ik een clearcoat van het speelveld een beetje overkill. Gewoon mylar verwijderen, inserts vlakken, decals plakken, het speelveld eens goed poetsen en waxen en hupla. Een dagje werk en al je problemen zijn opgelost. Voor thuisgebruik is dat perfect voldoende en ze zal bijna even vlot spelen als een volledig gerestaureerde kast. ;)

rebelish

Bericht door rebelish » 20 jun 2012, 20:02

Dat ben ik dus ook van plan enkel het speelveld is goede speelbare staat te krijgen.
ik wil hem dan ook niet volledig restaureren.

maar die insert decals dat jij toont, heb ik toch mijn vragen bij ik mis precies wat decals.

diesel64

Bericht door diesel64 » 20 jun 2012, 20:29

Ja OK, maar ik heb maar vlugvlug gezocht. Gewoon op Google op "whirlwind insert decals" en dan de eerste hit genomen. Er zullen er nog wel andere zijn?

wza1979
Real name: William van de Zand

Bericht door wza1979 » 20 jun 2012, 20:32

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 15 jul 2012, 11:20

diesel64 schreef:poetsen en waxen en hupla. Een dagje werk en al je problemen zijn opgelost. Voor thuisgebruik is dat perfect voldoende en ze zal bijna even vlot spelen als een volledig gerestaureerde kast. ;)
:oops: :oops: :oops: heb hier de WW al meer dan 8 maanden uiteen staan, gepoetst, mylar verwijderd, alle onderdelen proper gemaakt: alleen nog ff enkele inserts levelen, decals plakken en een nieuwe mylar erover... dacht ik dus. :madman:

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 16 jul 2012, 11:34

Ik heb pas een WW aangeschaft en gelukkig is hier de mylarluchtbellen schade beperkt. De kast gaat zeker nog uit elkaar voor een grondige renovatie beurt, maar de mylar blijft gewoon op zijn plek gelukkig.

Super kastje trouwens, erg leuk spel, en past perfect naar mijn Funhouse. Wat ik wel wazig vind is dat de kopkast een donkerder kleur blauw heeft dan die van Funhouse.

Plaats reactie