Williams Firepower starten?

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
ochtendlicht
Real name: Willem Lutjeharms

Williams Firepower starten?

Bericht door ochtendlicht » 27 mar 2012, 12:34

Hallo,

Ik heb de Williams Firepower die bij mijn ouders in de kelder stond naar bij mij thuis gehaald in de hoop hier nog vele uren plezier op te beleven.
Echter...
Als ik de switch aan zet beginnen alle lichtjes mooi te branden (op een aantal defecte na)
en that's it :(
Tevergeefs blijf ik duwen op de knop om een spelletje te starten, maar er gebeurt niets.
Enige navraag bij mijn broers en ouders leert mij dat hij volgens hen de laatste maal nog werkte. Al kan die laatste maal wel al een jaar of 2 geleden zijn...
Nu is mijn vraag: hoe groot is de kans dat dit een klein probleempje is? Wat check ik eerst?
Ik heb on line al wiring schema's edm gevonden, maar weet niet goed waar te beginnen en wat te checken. Als ik de kast open doe zie ik vooral een gigantische hoeveelheid draadjes...
Hou er rekening mee dat ik een leek ben :oops: weliswaar met een grote dosis DIY goesting

Alle hulp welkom!
Dank bij voorbaat,

Willem
We never really grow up.
We only learn how to act in public...

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Re: Williams Firepower starten?

Bericht door Baron Shadow » 27 mar 2012, 12:43

Ik zou als eerste in de kopkast eens kijken of de batterij niet lekt.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 27 mar 2012, 12:57

Ten eerste is het belangrijk een onderscheid te maken tussen "de lampjes die gaan branden" en "de kast start op".

Als je ze aan zet, gaat hij dan in attract mode (de lampjes op het speelveld beginnen mooi te flikkeren en golven), of is het enkel de vaste verlichting die constant brandt?

Da's een belangrijk verschil, want de gewone verlichting (de lampjes onder de plastics) brandt altijd onmiddellijk, ook als de computer in de kast niet succesvol is opgestart. Attract mode daarentegen betekent dat je computer nog werkt.
No shirt. No shoes. No pinball.

Q
Real name: Steven

Bericht door Q » 27 mar 2012, 13:17

Check eens of alle nodige ballen in de ballengoot zitten. Misschien dat er tijdens transport één of meerdere gewoon in de kast gerold zijn.

Voor de rest vrees ik ook wat in de richting van wat Baron zegt. "in de kelder" en "2 jaar geleden" zijn niet echt dingen die je in één zin wil zien staan als je denkt aan batterijlekkage. Als de bliksem de kopkast open doen en de batterijen (3 X AA) op de printplaat boven links inspecteren.
*** Q is good for you !! ***

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 27 mar 2012, 14:06

Of mss moet hij gewoon credits opduwen :mrgreen:

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 27 mar 2012, 14:09

Zou zo maar kunnen, maar dan nog zou ik in ieder geval eerst de batterijen controleren beter safe then sorry
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Hurricane
Real name: Koen Lemoine

Bericht door Hurricane » 27 mar 2012, 16:04

Eens kijken(of laten kijken) of de 2 rode ledjes op de cpu pinken en dan uitblijven.
Daarna kijken of er blanking signaal is op pin 37 van de interboard connector 1j1. Moet +- 4v zijn.
Is dit ok heb je een werkende cpu.
Mvg Koen

ochtendlicht
Real name: Willem Lutjeharms

Bericht door ochtendlicht » 05 sep 2015, 14:03

Intussen al wat jaartjes verder...

De batterijen lekten inderdaad licht, gelukkig zonder schade aan de contactpunten of alles wat er onder ligt. Die zijn er nu dus mooi uit.

Wat ik wel ontdekt heb is dat het onderste led lampje op de CPU blijft branden als ik op de diagnostic knop duw.

--- ROM / PROM failure ---

Is er iemand die dit voor mij kan oplossen? Ik begin zeker niet te solderen op de borden, dan is hij daarna zeker kapot!

Dank bij voorbaat
We never really grow up.
We only learn how to act in public...

inkochnito
Real name: Peter Koch

Bericht door inkochnito » 06 sep 2015, 06:55

Ik kan het misschien wel oplossen, maar dan moet ik wel de kast hier bij me thuis hebben.
Hoe ver woon je van Piershil - NL?
Wat denk je dat het mag gaan kosten?
Gebruik anders een PM.

Peter

Plaats reactie