Nieuw forum

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Gebruikersavatar
ruud
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 aug 2011, 22:07
Real name: Ruud Wouters
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuw forum

Bericht door ruud » 24 aug 2011, 14:58

Pascal schreef:we hebben toch al een flipperende smiley
Je bent ook niets verplicht ????
Ik vond ze alleen maar grappig, en dacht dat jullie die wel een verrijking voor dit forum zouden vinden.

Misschien maar een polletje starten? :lol:
Nederlands flipperkampioen 2018

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Nieuw forum

Bericht door Management » 24 aug 2011, 17:13

Afbeelding

Management heeft een en ander herprogrammeerd om dit forum NOG beter te maken! :ugeek:

1) Youtube en Vimeo knoppen zijn uitgebreid zodat ongeveer eender welke youtube code of vimeo code werkt, ongeacht wat er allemaal bijplakt aan code. Gewoon link copiëren en plakken.

2) Geen Facebook likes :gay: knop, maar wel een uitgebreide share knop op elke pagina waarmee zelfs naar Netlog kan gelinkt worden

3) "Pricecheck" en "Flippers op locatie" staan voortaan alfabetisch gerangschikt. Wie dat wil kan uiteraard de lijst anders sorteren via de knoppen onderaan.

4) Bram zal content zijn: er zijn nu knoppen bovenaan rechts elke thread om naar volgende/vorige topic te gaan zonder eerst terug te gaan naar het overzicht

5) Bram zal nog contenter zijn: er is nu, speciaal voor hem, een vlagske van Papua Nieuw Guinea! Dat kost u wel een bak bier voor het hele Flipperforum team he kameraad! Of doe maar meteen tournee general voor alle forum leden!

:cheers:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door Eric » 24 aug 2011, 17:54

Dank u voor al deze opdates :cheers: ok voor de ronde betaald door onze vriend Bram :lol:

Gebruikersavatar
biba
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 aug 2011, 21:35
Real name: bram desmet
Locatie: Togo

Re: Nieuw forum

Bericht door biba » 24 aug 2011, 18:50

Management schreef: 4) Bram zal content zijn: er zijn nu knoppen bovenaan rechts elke thread om naar volgende/vorige topic te gaan zonder eerst terug te gaan naar het overzicht

5) Bram zal nog contenter zijn: er is nu, speciaal voor hem, een vlagske van Papua Nieuw Guinea! Dat kost u wel een bak bier voor het hele Flipperforum team he kameraad! Of doe maar meteen tournee general voor alle forum leden!

:cheers:
ivm 4: muchos Gracias.... ik vind dit een pak makkelijker om door het forum te lezen....

ivm 5: als ik in andere landen kom, dan vraag ik wel een nieuw vlagske aan....

Wel bij deze een virtuele tournee general aan alle forumleden.

Afbeelding

Voor diegenen die liever in het echt ene nuttigen: wel als ge in den omtrek zijt van PHZWVL dan zijt ge welkom om er ene te nuttigen. Over het algemeen heb ik wel meerdere bieren op voorraad. Als jullie beslissen om ineens met 20 man af te komen, geef dan even een seintje, kwestie van mijn voorraad een beetje aan te passen aan het aantal dorstigen....
Anders moeten we overgaan naar iets straffer qua drank; kan ook altijd....

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door Cedric » 24 aug 2011, 20:38

Bedankt voor al die inspanningen mannen :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 25 aug 2011, 07:48

Management schreef: 4) Bram zal content zijn: er zijn nu knoppen bovenaan rechts elke thread om naar volgende/vorige topic te gaan zonder eerst terug te gaan naar het overzicht
Waarschijnlijk vraag ik nu een beetje te veel maar vragen kan geen kwaad hé!
Kun je deze vorige/volgende knoppen ook laten werken met het overzicht waaruit de thread gestart werd?
Verduidelijking:
Volgens mij zullen de meeste forum-leden werken via "Toon ongelezen berichten" en dus van daaruit een thread starten.
Nu zou het natuurlijk heel handig zijn dat de vorige/volgende knoppen op deze "Toon ongelezen berichten" zou werken :idea:

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Nieuw forum

Bericht door Management » 25 aug 2011, 08:43

Den Duze schreef:Verduidelijking:
Volgens mij zullen de meeste forum-leden werken via "Toon ongelezen berichten" en dus van daaruit een thread starten.
Nu zou het natuurlijk heel handig zijn dat de vorige/volgende knoppen op deze "Toon ongelezen berichten" zou werken :idea:
Management is het met u eens Didier. 8-)

Maar helaas is dat niet hoe PHPBB werkt. Die 'toon ongelezen berichten' werkt technisch gezien zoals een zoekopdracht. Je krijgt een resultatenlijst met topics erin, en die topics komen van overal. Maw die resultatenlijst bevat bv topic 6 van rubriek 3, dan topic 3 van rubriek 4, dan topic 9 van rubriek 6, etc...

Die vorig-volgende knoppen werken echter volgens de hierarchie van het forum zelf. De link op de >>vorig/volgend topic<< knop wordt opgezocht in de databasestruktuur, maar houdt geen rekening met je resultatenlijst. Als je klikt op de knop >>volgend topic<< in bijvoorbeeld topic 6 van rubriek 3, dan zal je topic 7 van rubriek 3 krijgen. Niks aan te doen... remember dat dit forum gebaseerd is op een shareware framework ;)

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door Kuroto » 25 aug 2011, 09:04

Misschien nog een idee: Vooraleer je kan posten in andere forums/threads eerst verplicht voorstellen (dus posten in rubriek voorstellen). :twisted:
Nu is het nog geen probleem, maar naargelang flipperforum populairder wordt, gaan we ook hetzelfde probleem gaan hebben als bij... euhm... "dat ander forum" :p

't is maar een suggestie, voel u niet verplicht ;)
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Nieuw forum

Bericht door Management » 25 aug 2011, 09:45

Kuroto schreef:Misschien nog een idee: Vooraleer je kan posten in andere forums/threads eerst verplicht voorstelle
Dat was het plan. Helaas is dit 1 van de bugs/denkfouten in PHPBB.

Er bestaan verschillende niveaus van gebruikers: guest > newly registered users > registered users > etc...
Voor zover wij hebben begrepen is een newly registered user iemand die ingeschreven is maar nog niks gepost heeft. Je kan trouwens instellen hoeveel posts hij moet doen om geen newly registered meer te zijn.

Nu staat dat op 1 ingesteld. En hebben we de rechten zodanig gezet dat een newly registered user ENKEL in de rubriek "even voorstellen" kan posten. Na die ene post wordt hij dan registered user en kan hij overal posten. Dus dat klopt zou je denken...

Helaas. Volgens de logica van PHPBB is elke newly registered user meteen ook registered user, dat is dus geen volgend niveau. En dus kan iedereen meteen overal posten. :shock:

We hebben een mod gevonden die deze bug oplost, maar het behelst een 10-tal files die moeten worden overschreven, zowel templates als php-files en zelfs wijzigingen rechtstreeks in de database. Eerlijk gezegd zien we dit niet zo zitten.

En het blijkt voorlopig ook niet nodig. Iedereen stelt zich mooi voor :)

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 25 aug 2011, 11:33

zwartepanter schreef:Maar heb je foto's voldoende Pascal voor de komende dagen, weken, maanden
Hehe, kom vooral morgen eens kijken Stefan! Meer zeg ik niet... :| ;)

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door jay-jay » 25 aug 2011, 18:29

g94 schreef:
zwartepanter schreef:Maar heb je foto's voldoende Pascal voor de komende dagen, weken, maanden
Hehe, kom vooral morgen eens kijken Stefan! Meer zeg ik niet... :| ;)
pascal`s flippercollectie bovenop het scherm :?:

troeuwens ook veel leuke nieuwe smiley`s erbij gekregen :good:

ga zo door, wordt hoe langer hoe leuker hier :!:
wat me trouwens nu wel al op aan het vallen is, hoe makkelijk dat je overstapt op een ander forum.
aan de posts te zien op dat andere forum, denk ik er niet alleen zo ver hoor :yahoo:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: Nieuw forum

Bericht door Arcadia Amusements » 25 aug 2011, 20:49

Leuk initiatief mannen! Fijn om te zien dat er toch nog veel leven in de brouwerij zit en er nog mensen zijn die er hun schouders willen onder zetten.

Way to go!

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 26 aug 2011, 07:29

Management schreef:Management is het met u eens Didier. 8-)

Maar helaas is dat niet hoe PHPBB werkt. ......
Niks aan te doen... remember dat dit forum gebaseerd is op een shareware framework ;)
Hey er zit misschien wel een manager :madman: in mij (ga vandaag eens spreken met mijn manager, kan ik misschien een centje meer verdienen :rock:

Nu ben ik ervan overtuigd dat deze vraag wel al door meerdere phpbb gebruikers gesteld werd.
Ook kan ik mij heel moeilijk voorstellen dat dit niet mogelijk kan zijn (developers kennende :whisling: )

Kijk een naar volgend topic op phpbb:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2119516

Misschien is dit een mogelijkheid (die niet zoveel aanpassingen vergt).
Vraag is: is dit voldoende? Werkt dit? Werkt dit op de phpbb-versie waarop "Het Flipperforum" :good: draait? Wil men deze aanpassing maken in de code?

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Nieuw forum

Bericht door Management » 26 aug 2011, 12:25

Den Duze schreef:Hey er zit misschien wel een manager :madman: in mij
Wie weet, ge kunt alleszins al goed commanderen! Of is dat uwen vrouwelijken kant?... :rose:

Dat script gaat gewoon die knop verzetten naar de balk (en die staat op elke pagina), maar what's the point? Het enige verschil zou zijn dat je dan daar op die knop moet klikken om je lijst terug te openen ipv op een back-knop. Maar de previous-next buttons veranderen hiermee niet hé.

Dan kan je even goed control+klik op een topic link in je lijst doen, dan opent je browser die in een nieuw venster/tab en als je dat toedoet zit je meteen weer op je lijst zonder dat hij opnieuw moet laden... :ugeek:

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 27 aug 2011, 09:09

Goed commanderen :?: Nu weet ik niet waar je het over hebt maar goed...
Ik heb die code niet gecontroleerd en ik ben ook geen php-programmeur maar uw reactie dat dit geen enkel nut heeft is onjuist!
Je kan inderdaad de back-knop gebruiken (of bepaalde toets-combinaties, muisclicks enz) maar het voordeel van de link "unread posts" is het feit dat de lijst ververst zal worden! Maw de reeds gelezen items zullen weg zijn uit de lijst en de eventuele nieuwe posts zullen er bij staan!
Volgens mij is dat veel gebruiksvriendelijker dan wat men nu moet doen (op de meeste phpbb-forums).

Maar ik merk dat jullie geen voordeel zien in deze functionaliteit dus laat maar, het was maar een idee om het forum juist dat (nog) een beetje meer te geven

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3951
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door Richard Baan » 27 aug 2011, 09:18

Ik heb een knop op de toolbar met de link naar de unreadposts. Werkt prettig. :yahoo:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 27 aug 2011, 11:54

Goed idee Richard :good:
Ik heb hiervoor direct een bladwijzer aangemaakt zodat ik via een klik op deze altijd de laatste lijst met mijn ongelezen berichten krijg! Het is nog niet de ideale oplossing "next unread topic" (want het is toch per topic 1 extra klik) maar het is veel beter dan de huidige phpbb-werking.
NB: vraag mij af of zo'n link niet te programmeren is in php? (ga toch een php moeten leren denk ik...)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door David Pinball Wizz » 27 aug 2011, 12:04

De typische frustratie van veel van mn it collega's ook.... het is dan makkelijk en dan moet het nog...
"you've just crossed over in the lazy zone" (met ne dikke ;) ernaast hé)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door Avatar » 27 aug 2011, 12:07

Den Duze schreef:(ga toch een php moeten leren denk ik...)
Ging jij niet eerst nog een andere programmeer-taal leren ? :twisted:
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3951
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door Richard Baan » 27 aug 2011, 13:16

Avatar schreef:
Den Duze schreef:(ga toch een php moeten leren denk ik...)
Ging jij niet eerst nog een andere programmeer-taal leren ? :twisted:
Ach, php is niet moeilijk, dat doe je er wel even tussen door.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: Nieuw forum

Bericht door Management » 27 aug 2011, 14:56

Den Duze schreef:Maar ik merk dat jullie geen voordeel zien in deze functionaliteit dus laat maar, het was maar een idee om het forum juist dat (nog) een beetje meer te geven
Allez, 't is wel weekend maar omdat gij het zijt... en madam management was toch nog diep aan 't slapen...
Afbeelding

Knop staat in de menubalk!
Ik heb de link op de main page ook laten staan, voor wie gewend was hem daar te vinden ;)

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 28 aug 2011, 10:51

Bedankt, ook al werkt de oplossing van Richard ook heel goed.

@David: het is dan makkelijk en dan moet het nog...
Eerlijk gezegd is de normale werking van phpbb voor de Unread posts niet echt fantastisch hoor.
Ik moet ook hele dagen van die opmerkingen horen waarbij je denkt "wat willen ze nu nog allemaal" totdat ik zie welk verschil sommige kleine aanpassingen maken aan het gebruiksgemak. Volgens mij zal je binnen een dag of 2 ook deze nieuwe knop kunnen waarderen.

@Jos; eigenlijk ben ik momenteel een 3-tal talen aan het bekijken/leren.
Ik zou mij misschien beter een beetje meer bezig houden met de herstelling van mijn TAF zodat dit eens afgewerkt kan worden :oops:

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door flippers.be » 04 sep 2011, 16:50

jay-jay schreef:wat me trouwens nu wel al op aan het vallen is, hoe makkelijk dat je overstapt op een ander forum.
aan de posts te zien op dat andere forum, denk ik er niet alleen zo ver hoor :yahoo:
teveel fora zijn gewoon niet op te volgen, zeker als dezelfde topics op beide lopen... ik post enkel nog hier en hoop dat velen dat voorbeeld volgen :P

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: de dagelijkse header

Bericht door jay-jay » 04 sep 2011, 17:07

g94 schreef:Hehe Didier, en toch... hij staat gepland voor 9 oktober :whisling: :mrgreen:
en de mijne :angel:
flippers.be schreef:
jay-jay schreef:wat me trouwens nu wel al op aan het vallen is, hoe makkelijk dat je overstapt op een ander forum.
aan de posts te zien op dat andere forum, denk ik er niet alleen zo ver hoor :yahoo:
teveel fora zijn gewoon niet op te volgen, zeker als dezelfde topics op beide lopen... ik post enkel nog hier en hoop dat velen dat voorbeeld volgen :P
ik in principe ook, kijk wel nog eens op gameroom, en wil ook nog wel eens ergens op antwoorden
maar dat is echt minimaal 8-)
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door jay-jay » 07 sep 2011, 00:16

mss hier niet in de juiste rubriek geplaatst :oops: maar wel betrekking op het nieuwe forum :!:

in de rubriek techniek, is het mogelijk om daar net zoals onze oosterburen een "tech help "funktie/topic
of weet ik veel eender wat te maken/plaatsen :?:

er staat nuttige informatie op het in te vullen formuliertje, waardoor er iemand die meer kennis heeft
toch al div. dingen ziet staan die anders nog enkele posts in een topic in beslag nemen

voorbeeldje :http://www.flippermarkt.de/community/fo ... Popup.html
zoiets bedoel ik dus, en dat dit gewoon de eerste post is die ingevuld moet worden

dit dus als resultaat

Zu meiner Anfrage gebe ich folgende Daten bekannt:
Gerätename : Addams Family
Technische Unterlagen : Ich habe die kompletten Unterlagen.
Mein Wissensstand : Ich kann Schaltpläne lesen und verstehen.
HowTo : Ich habe dort nichts zu meinem Problem gefunden.
Vorhandene Messgeräte : Besitze ich keines.
Lötkenntnisse : Habe ich ausreichend.
Wie ist der Fehler aufgetreten : Seit einer Restaurierung.
Einen hinsichtlich der Platinen baugleichen Flipper : besitze ich nicht.

Fehlerbeschreibung :

maar dan in het nederlands natuurlijk :mrgreen:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Plaats reactie