Monster Bash

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Monster Bash

Bericht door gunther » 23 mar 2012, 18:13

Een vraagje aan de 'anciens' hier...

Naar het schijnt is 'monsters of rock' het eindspel van een MB?! nu, ik start bv monster bash op, en heb bvb twee instrumenten... wanneer mijn monster bash gedaan is, behoud ik mijn twee instrumenten en kan dan rustig verder 'sparen' voor de andere instrumenten. Bijgevolg kan ik dus perfect een monsters of rock behalen zonder dat al mijn monsters branden (want die zijn terug uitgegaan na mijn monster bash). Is dit normaal?

Want, eerlijk gezegd, is het zo eigenlijk wel gemakkelijk om het eindspel te halen niet?

De instellingen zijn standaard bij mij...

Mij zou hetlogischer lijken, wanneer je een MB opstart, je dan ook alle instrumenten kwijt bent.

Graag enige raad aub want ik vind er niks van terug opt net.

Mercikes...
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5840
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Monster Bash

Bericht door Pascal » 23 mar 2012, 18:35

monsters of rock haal ja als je alle monsers hebt
monster bash haal je als je alle instrumenten hebt

http://www.pinball.org/rules/monsterbash.txt

Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Re: Monster Bash

Bericht door gunther » 23 mar 2012, 18:41

Pascal, bedankt voor de link (heb ik zelf niet gevonden)...

Mja, dan bestaan er toch moeilijkere kasten hoor... :?
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

Gebruikersavatar
Silverballgames
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:10
Real name: Lieven Engelbeen
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Monster Bash

Bericht door Silverballgames » 23 mar 2012, 19:44

Het is net omgekeerd, Pascal.
Hoe lang heb jij je MB al ?? :lol:

Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Re: Monster Bash

Bericht door gunther » 23 mar 2012, 19:49

Kdenk dat hij iets te rap was met typen... ;)
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5840
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Monster Bash

Bericht door Pascal » 23 mar 2012, 20:15

Silverballgames schreef:Het is net omgekeerd, Pascal.
Hoe lang heb jij je MB al ?? :lol:
een jaar of acht :wtf:

Gebruikersavatar
ankske
Berichten: 528
Lid geworden op: 13 mar 2012, 13:42
Real name: Anke Baeyens
Locatie: Belgium

Re: Monster Bash

Bericht door ankske » 24 mar 2012, 14:31

gunther schreef:Een vraagje aan de 'anciens' hier...

Naar het schijnt is 'monsters of rock' het eindspel van een MB?! nu, ik start bv monster bash op, en heb bvb twee instrumenten... wanneer mijn monster bash gedaan is, behoud ik mijn twee instrumenten en kan dan rustig verder 'sparen' voor de andere instrumenten. Bijgevolg kan ik dus perfect een monsters of rock behalen zonder dat al mijn monsters branden (want die zijn terug uitgegaan na mijn monster bash). Is dit normaal?

Want, eerlijk gezegd, is het zo eigenlijk wel gemakkelijk om het eindspel te halen niet?

De instellingen zijn standaard bij mij...

Mij zou hetlogischer lijken, wanneer je een MB opstart, je dan ook alle instrumenten kwijt bent.

Graag enige raad aub want ik vind er niks van terug opt net.

Mercikes...

Hoi Gunter,
Ik ben zeker geen ancien hier, want wij hebben de MB nog niet zo lang en ik ben zelf nog bezig met hem te leren kennen. Wat ik wel zeker weet, is dat het niet normaal is dat uw instrumenten geldig blijven. De bedoeling is wel om iedere keer van nul af aan te beginnen.
Ik heb ook het idee dat de kast misschien niet echt moeilijk is, maar daarom is hij niet minder leuk.
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Monster Bash

Bericht door g94 » 24 mar 2012, 15:04

Toch wel Anke.

MB en MOR multiballs hebben eigenlijk amper iets met mekaar te maken.
- Voor MB multiball is het nodig de mode van elk monster op te starten, dus 6 in totaal.
- Voor MOR moet je al die modes ook uitgespeeld hebben.
Het is net de truuk om enkele monsters (vooral Bride, wolfman en creature) net voor je MB multiball op te starten, omdat de timer dan stopgezet wordt en je dus meer kans hebt de mode uit te spelen en het instrument te halen.
En haal je alle instrumenten tijdens je MB multiball, dan zal je meteen MOR opstarten als je in de scoop schiet. Haal je ze niet allemaal, dan kan je dus gewoon verder modes spelen tot je alle instrumenten hebt.

MB is idd niet de kast met het moeilijkste eindspel. Het is multiball galore, en dat maakt MB ook zo fun. De uitdaging zit hem hier eerder in lange multiballen spelen zodat je met een monsterscore eindigt.
Coole kast indeed :)

Hier een tutorial van Bowen Kerins:


Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Monster Bash

Bericht door stEmE » 24 mar 2012, 15:40

Ik denk dat ze dat inderdaad verkeerd begrepen heeft (of nog niet genoeg op de MB gespeeld :)). Na het uitspelen van de MB blijven de instrumenten gewoon staan tot je die ook volledig bijeengespeeld hebt om de MOR op te starten. Ik zal haar morgen wel even verplichten heel de middag op de MB te spelen om hem te leren kennen :mrgreen: :whisling:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Re: Monster Bash

Bericht door gunther » 24 mar 2012, 16:29

Bedankt voor de tips mannen... en vrouwen... het is inderdaad een zeeeeeeeer leuke kast daar niet van maar in mijn korte flipperleventje is dit toch wel de gemakkelijkste kast dat ik ooit heb bezit... nu ik weet ook wel dat ik het me moeilijker kan maken met de settings, maar speel mijn kasten altijd op fabrieksinstellingen omdat ik denk dat ze zo bedoeld zijn geweest door de bedenkers ervan.

Het muziekje dat bij MOR hoort is echt bangelijk, dat heb ik nog nooit gehoord bij een kast, zo opzwepend...

@ Pascal, kan het zijn dat uwe avatar eigenlijk moet bewegen, maar bij mij op mijn scherm doet hij niks... kan ook aan mij hier liggen zenne..
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

Gebruikersavatar
ankske
Berichten: 528
Lid geworden op: 13 mar 2012, 13:42
Real name: Anke Baeyens
Locatie: Belgium

Re: Monster Bash

Bericht door ankske » 24 mar 2012, 16:32

Dank u wel Pascal voor de nuttige uitleg, jij bent duidelijk een kenner.
Ik niet blijkbaar! Zie mij hier bezig, nog maar net mij aan't bemoeien hier op dit forum, zeg ik al compleet foute dingen! :madman:

Ik ga morgen wel nog goed oefenen op de MB, vind het inderaad wel een leuk kastje.
Ik vind de mosh pit multiball wel moeilijker te behalen dan de andere 2.
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Monster Bash

Bericht door g94 » 24 mar 2012, 16:58

gunther schreef:@ Pascal, kan het zijn dat uwe avatar eigenlijk moet bewegen, maar bij mij op mijn scherm doet hij niks... kan ook aan mij hier liggen zenne..
Ja 't is een animated gif, dus die zou moeten bewegen :)

Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Re: Monster Bash

Bericht door gunther » 24 mar 2012, 17:41

Bij mij alvast nie... :?
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Monster Bash

Bericht door Den Duze » 24 mar 2012, 18:13

Wat ik het leukste vond was de de Monsters of Rock te starten zonder eerst een Monster Bash te starten.
Een pakje extra punten en een leuke extra uitdaging op de deze kast!

NB: eerlijk gezegd is de Mosh Pit heel eenvoudig als je er echt begint naar te spelen (wat ik persoonlijk op sommige MB een goede techniek vind om puntjes op te bouwen (4 x door center - Mosh Pit starten - enkele monsters starten en punten pakken - vergeet de add-a-balls niet tijdens uw Mosh Pit) :rock:

Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Re: Monster Bash

Bericht door gunther » 24 mar 2012, 18:17

Euh, wss een heel stomme vraag, maar kunde MOR opstarten zonder eerst ne MB op te starten?? je moet om de instrumenten te verzamelen toch eerst alle monsters hebben, en dan licht MB toch op, als je dan nog eerst verder gaat voor alle instrumenten en je de MOr hebt, en je schiet dan in je scoop, gaat dan niet automatisch eerst MB spelen?
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Monster Bash

Bericht door ivang » 24 mar 2012, 18:37

Zet de kast eens ietsje stijler, en het zal ineens heel wat lastiger zijn om MoR te behalen. Als de kast te makkelijk staat is de fun er veel te snel af, en dat zou zonde zijn

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Monster Bash

Bericht door Den Duze » 26 mar 2012, 07:39

gunther schreef: je moet om de instrumenten te verzamelen toch eerst alle monsters hebben, en dan licht MB toch op, als je dan nog eerst verder gaat voor alle instrumenten en je de MOr hebt, en je schiet dan in je scoop, gaat dan niet automatisch eerst MB spelen?
NoNoNo, Als je all uw instrumenten hebt van de reeds gespeelde monsters en je start uw laatste monster en speelt het nog uit ook dan branden alle monsters en alle instrumenten waardoor de MOR start ipv MB en krijg je - ik dacht 50 miljoen puntjes extra :rock:
Dit is, zoals eerder gezegd, een extra uitdaging om aan te gaan (als je de kast al een beetje kent)

Plaats reactie