Indiana Jones start op maar....

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Indiana Jones start op maar....

Bericht door vanlierde51 » 02 jul 2024, 17:44

Dag allemaal,

Een Indiana Opgepikt. Vol met fouten...dacht ik, en met een Rottendog driver board. Deze is wel handig want die heeft leds om de aanwezige voltages te zien.
Wat zijn de symptomen? moderboard start op en werkt. Ik heb ze ook getest in een andere kast (wel met een ander eprom).
GI van de kopkast gaat niet, GI laag playfield gaat niet. GI hoog wel. Logic gaat helemaal niet. Geen inserts.
Switches getest- ze zijn ok, ze gaan wel allemaal
"Eternal life" (flashlamp) en "Get the idol" blijven branden. Geen ander insert brandt. Spoelen popbumper links en upkicker idol blijven trekken. Ik heb even de draden eraf gedaan om de spoelen niet te verbranden.
Toen ik de driverboard bekeek was er een kapote en een afwezig transistor. Ook waren U9 et en U2 met een kortsluiting. Ik heb ze vervangen. De driverboard heb ik ook getest in een werkende kast en alles is ok. Mijn herstelling is dus goed.
Flatkabel tussen driver en CPU ook eens vervangen...geen resultaat.
Kort gezegd, CPU en Driver zijn ok, scherm werkt, kast start op en kan in de testen. Alle spanningen zijn aanwezig. Geen opstart van logic.... raar gedrag. Ik heb nooit zoiets meegemaakt.
Als je een game start komt de bal ook niet. Flippers werken.

Grtz
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Re: Indiana Jones start op maar....

Bericht door vanlierde51 » 06 jul 2024, 11:02

En gevonden.... hoe die CPU in de andere kast werkte weet ik ook niet maar de vorige eigenaar had duidelijk de asic beschadigd. Dus, gewoon de eprom gezet op de cpu van mijn BSD, swap en ...werkt. Eindelijk na lang zweten!
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Rock
Real name: Pedro

Bericht door Rock » 06 jul 2024, 11:48

Wat een voldoening als je de storing dan eindelijk gevonden hebt, top! :good:

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 06 jul 2024, 13:52

:good:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie