Flipper verzenden
- p_treintje
- Real name: Joeri Stroobants
Flipper verzenden
Ik heb hier een Zwitser en een Oostenrijker die van mij een kast willen kopen, maar zij vragen om deze via palet te versturen. Nu is mijn vraag of iemand weet hoe dit moet en waar ik moet op letten bij zo een verkoop. En waar ik terecht kan voor zo een verzending en wat dit kost.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Re: Flipper verzenden
Goh, ik heb vorig jaar mijn KISS verzonden naar Duitsland. Ik heb gevraagd of zij zorgen voor het transport, dan moet je alles alléén op een pallet zetten en goed vastsnoeren met 2 spanriemen. Oh ja, en van die folie errond draaien. De Duitser heeft ook op voorhand alles gestort op mijn rekening. Via Glenn P. kreeg ik zo'n rolleke folie en John gaf nog wat tips en foto's...
- goodgameslover
- Real name: Yves Havermaet
En vergeet zeker niet foto's te trekken van en tijdens het inpakken en voor hij wordt ingeladen. Kwestie van de koper te laten zien hoe hij bij u vertrokken is, en de eventueele schade dan door de vervoerder is gebeurd.
- zwartepanter
Klopt, heb ik ook gedaan!goodgameslover schreef:En vergeet zeker niet foto's te trekken van en tijdens het inpakken en voor hij wordt ingeladen. Kwestie van de koper te laten zien hoe hij bij u vertrokken is, en de eventueele schade door te vervoerder is gebeurd.
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Dat is inderdaad heel belangrijk. Een flipperkast zelf ik heb ik nog nooit verstuurd, maar via de winkel al wel veeeeeel schadegevallen binnengekregen en dan begint de ambras met de transportfirma's, want zij zijn toch altijd zo voorzichtig met hun goederen, aan hen zal het zeker nooit liggen hoor Zorg dus inderdaad op voorhand al voor bewijsmateriaal dat onder andere het glas heel vertrokken is bij u en dat de poten nog recht waren bij vertrek, enz...goodgameslover schreef:En vergeet zeker niet foto's te trekken van en tijdens het inpakken en voor hij wordt ingeladen. Kwestie van de koper te laten zien hoe hij bij u vertrokken is, en de eventueele schade dan door de vervoerder is gebeurd.
Veel succes met de verkoop
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
- p_treintje
Dan nog iets, zo een paletverzending is dat met de kast op zo een houten palet of bedoelen ze daar mee dat hij recht is opgeklapt met poten er af?
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
mijn tip:
plat op een palet
poten omgekeerd (naar boven dus) aanvijzen
karton rondom rond
folie rondom rond
zo maak je met de poten toch min of meer een 'kooi' errond..
en natuurlijk zeggen dat er niets op gestapeld mag worden.
plat op een palet
poten omgekeerd (naar boven dus) aanvijzen
karton rondom rond
folie rondom rond
zo maak je met de poten toch min of meer een 'kooi' errond..
en natuurlijk zeggen dat er niets op gestapeld mag worden.
IFPA Country Director Belgium
- zwartepanter
NIET plat hebben ze mij gezegd, want dan zetten ze er iets op. Rechtopstaand met kopkast ingeklapt uiteraard, vastsnoeren, daarna karton en folie errond en nog eens vastsnoeren langs 2 kanten, poten ergens safe bevestigen. Vraag aan John (jay-jay) zijn voorbeeldfoto's!
Laatst gewijzigd door zwartepanter op 24 feb 2012, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- taito6581
- Real name: Peter Smets
- Contacteer:
basically hoe ze bij stern in de doos zitten.
toegeklapt, op de rug, poten aan de "onderkant" van het cab er mee indraaien en goed voorzien van karton en plastic wrap.
toegeklapt, op de rug, poten aan de "onderkant" van het cab er mee indraaien en goed voorzien van karton en plastic wrap.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST
- p_treintje
Maak je zo een palet zelf of kan je die ergens verkrijgen?
best een europallet nemen denk ik
- jay-jay
- Real name: john van gemeren
- Contacteer:
Ik zal als ik straks thuis ben een mooi stukje schrijven erover
stelt allemaal ecjt niks voor, zal er dan ook de foto's bijdoen
stelt allemaal ecjt niks voor, zal er dan ook de foto's bijdoen
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........
- Real name: Jos Deboosere
- Contacteer:
Bij de Carl een doos van een nieuwe gaan halen en die daar insteken. Alle mouse en isomo en andere stuff voor in de doos is er al direct. Easy hé!
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!
- jay-jay
- Contacteer:
bij deze dan dus........
uitleg heeft dus betrekking op WPC of gelijke kasten, dus geen EM`mer of SS kast
men neme een euro-formaat palet 80 x 120 cm ( groter kan ook, maar de meeste expedities beschouwen dit als "overmaats " en berekenen dus automatisch een hoger tarief )
mag een origineel euro-palet zijn ( erg degelijk dus ), maar je kunt ook een "waaibomen "houten wegwerppalet nemen
let wel, een flipper weegt ruim 100 tot 125 KG, op zo`n palet staat hij dus wat te wankelen
men begint alle losse rommel eruit te halen zoals ballen, muntbak manual, netsnoer etc. !
ook haal ik de "latch "met bracket aan de achterkant eraf ( anders duw je hem mss krom met hem op de palet te zetten ) en doet dit allemaal in een stevige palstic zak en ik hang hem met ty-raps binnenin het kabinet aan de steun van de muntbak, nog nooit geeb problemen ermee gehad
als de flipper nog op zijn poten staat, dozen eromheen vouwen, hier en daar met een stukje tape fixeren
kopkast omlaagklappen, kopkast inpakken zelfde als het kabinet
poten eronderuit halen
rechtop zetten..........op z`n kont dus
inrollen met palet of wikkel folie, let op als je deze recht houdt kun je hem ontzettend strak trekken
boven beginnen, naar onderen werken en dan de bovenkant meedere malen inwikkelen kruislings
dan opnieuw onder beginnen te wikkelen, en zo naar boventoe, bijna waterdicht
iig spat en regenwaterdicht
dan op de palet zetten, 2 kruislings geplaatste spanbanden erom en bijna klaar
let wel, ze dienen min 4 meter lang te zijn
dan de poten......ik leg ze op elkaar, en doe een stuk van de spanband ( het eind knip ik er dus af ) die om de korte zijde van het palet zit, om de stelvoetjes van de poten. en dan door de gaten van de pootbouten een lange schroef
met een grote revet eronder. let wel, dat je die schroef in een blok van het palet schroeft
hier heb ik helaas geen foto van.......
hopende dat dit redelijk begrijpelijk is uitgelegd
mochten er nog vragen zijn.......shoot
uitleg heeft dus betrekking op WPC of gelijke kasten, dus geen EM`mer of SS kast
men neme een euro-formaat palet 80 x 120 cm ( groter kan ook, maar de meeste expedities beschouwen dit als "overmaats " en berekenen dus automatisch een hoger tarief )
mag een origineel euro-palet zijn ( erg degelijk dus ), maar je kunt ook een "waaibomen "houten wegwerppalet nemen
let wel, een flipper weegt ruim 100 tot 125 KG, op zo`n palet staat hij dus wat te wankelen
men begint alle losse rommel eruit te halen zoals ballen, muntbak manual, netsnoer etc. !
ook haal ik de "latch "met bracket aan de achterkant eraf ( anders duw je hem mss krom met hem op de palet te zetten ) en doet dit allemaal in een stevige palstic zak en ik hang hem met ty-raps binnenin het kabinet aan de steun van de muntbak, nog nooit geeb problemen ermee gehad
als de flipper nog op zijn poten staat, dozen eromheen vouwen, hier en daar met een stukje tape fixeren
kopkast omlaagklappen, kopkast inpakken zelfde als het kabinet
poten eronderuit halen
rechtop zetten..........op z`n kont dus
inrollen met palet of wikkel folie, let op als je deze recht houdt kun je hem ontzettend strak trekken
boven beginnen, naar onderen werken en dan de bovenkant meedere malen inwikkelen kruislings
dan opnieuw onder beginnen te wikkelen, en zo naar boventoe, bijna waterdicht
iig spat en regenwaterdicht
dan op de palet zetten, 2 kruislings geplaatste spanbanden erom en bijna klaar
let wel, ze dienen min 4 meter lang te zijn
dan de poten......ik leg ze op elkaar, en doe een stuk van de spanband ( het eind knip ik er dus af ) die om de korte zijde van het palet zit, om de stelvoetjes van de poten. en dan door de gaten van de pootbouten een lange schroef
met een grote revet eronder. let wel, dat je die schroef in een blok van het palet schroeft
hier heb ik helaas geen foto van.......
hopende dat dit redelijk begrijpelijk is uitgelegd
mochten er nog vragen zijn.......shoot
- wza1979
- Real name: William van de Zand
Goede info John !
Maar dan heb ik nog een vraag: wie laat je het vervoer regelen ?
Maar dan heb ik nog een vraag: wie laat je het vervoer regelen ?
- jay-jay
- Contacteer:
Transport laat ik door de koper regelen !
Ben je in principe gevrijwaard van de rompslomp eromheen
Ben je in principe gevrijwaard van de rompslomp eromheen
-
- Real name: Jan
Al zal ik het waarschijnlijk nooit nodig hebben toch bedankt voor de info. Je weet maar nooit dat ik ooit mijn flipper verzameling zwaar uit zal breiden dan komt het misschien alsnog van pas!
- jay-jay
- Contacteer:
Eeeeeuuh, volgens mij zou jij ze dan zo moeten krijgen tochdesigninglives schreef:Al zal ik het waarschijnlijk nooit nodig hebben toch bedankt voor de info. Je weet maar nooit dat ik ooit mijn flipper verzameling zwaar uit zal breiden dan komt het misschien alsnog van pas!
-
- Real name: Jan
Jullie hebben toch ook eerst jullie verzameling uitgebreid alvorens eentje te kunnen verkopen?jay-jay schreef:Eeeeeuuh, volgens mij zou jij ze dan zo moeten krijgen toch
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Wat doe je met het speelveld? Ik heb het idee dat je dit wel even op een of andere manier moet fixeren voor je de kast rechtop zet?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Die zit vergrendeld door de lockbar. Wel best ballen uithalen.
Sommige flippers kan je bepaalde assy's via het menu "locken" (bv ringmaster in CV).
Sommige flippers kan je bepaalde assy's via het menu "locken" (bv ringmaster in CV).
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Aha, thanks.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl