dus weer normale prijzen

als de prijs van het containervervoer van de us naar europa niet vervijfvoudigd is, zoals dit nu al het geval is voor china naar europacardanmoto schreef: ↑06 mar 2021, 14:28voor iedereen : de taks 25 percent is voor zeker 4 maanden opgegeven.
dus weer normale prijzen![]()
Die containers zijn duurder omdat china nog veel naar us en eu stuurt maar er te weinig containers teruggaan momenteel.
Dat zou ik ook denken. Laat ons hopen.
Ik heb even contact opgenomen met een kennis die bij de douane werkt : De import/BTW/tax/whatever is gewoon van toepassing op het moment van de import zelf, wat vrij logisch is natuurlijk. Van terugwerkende kracht zou/kan geen sprake zijn, in het geval dat na die 4 maanden de tax toch weer actief zou worden.
De taks wordt geheven op het moment van inklaring, dus als deze van dag op dag op pauze wordt gezet, zullen deze mensen ook van het voordeel genieten dat er op dit moment geen taks op zit. Tenzij natuurlijk importeurs een taks zouden aanrekenen die ze zelf niet betaald hebben. Ze zouden die in principe wel kunnen aanrekenen als ze stock zouden hebben aangekocht en reeds geleverd gekregen hebben tijdens de taksperiode...
Zo is er iemand met 5 LZ pro de volle taks erop. Volgende die toekomen is zonder de taks.Pitchie schreef: ↑10 mar 2021, 14:25Bij mijn weten werden er vanaf de taks enkel nog kasten op bestelling geimporteerd met een voorschot van 1000€. Het lijkt mij, gezien de situatie niet onlogisch als je dat voorschot kwijt zou zijn bij annulatie.
Er zijn ook een aantal handelaars aan't panikeren waarschijnlijk die recente Sterns hebben aangekocht. Ben er zelf zo al eentje tegengekomen die 9900 vraagt voor een JP Premium. dat was ook de prijs voor een 2dehands tot een paar dagen geleden. Maar aangezien je ze voor minder dan 9K nu terug nieuw kan bestellen, zullen die hun prijs serieus moeten aanpassen.
nog een doordenkertje... de importeur betaalt taks op de inkoopprijs... maar rekent de volle 25 % door op de verkoopprijs...gawcol schreef: ↑10 mar 2021, 19:26De taks wordt geheven op het moment van inklaring, dus als deze van dag op dag op pauze wordt gezet, zullen deze mensen ook van het voordeel genieten dat er op dit moment geen taks op zit. Tenzij natuurlijk importeurs een taks zouden aanrekenen die ze zelf niet betaald hebben. Ze zouden die in principe wel kunnen aanrekenen als ze stock zouden hebben aangekocht en reeds geleverd gekregen hebben tijdens de taksperiode...