BS Dracula valt stil
BS Dracula valt stil
Goedenavond,
Eindelijk vandaag mijn eerste flipperkast gekocht, Bram Stokers Dracula. Vanochtend eerst uitgebreid gespeeld bij de verkoper, speelde heerlijk en ziet er goed uit. Verkoper zou nooit echte echte problemen hebben gehad. Besloten om hem te kopen en opgehaald en naar huis vervoerd. Alles aangesloten, kast startte zonder problemen op en speelde gelijk lekker. Totdat ineens alles uitviel en op zwart ging. Dacht eerst dat de stoppen waren gesprongen, maar dat was helaas niet zo. Vervolgens uitgezet, later weer aangezet, maar geen enkele reactie, geluid, lampje, helemaal niets.
Ik heb geen technische kennis, dus iemand een idee of tip wat ik kan doen?
Eindelijk vandaag mijn eerste flipperkast gekocht, Bram Stokers Dracula. Vanochtend eerst uitgebreid gespeeld bij de verkoper, speelde heerlijk en ziet er goed uit. Verkoper zou nooit echte echte problemen hebben gehad. Besloten om hem te kopen en opgehaald en naar huis vervoerd. Alles aangesloten, kast startte zonder problemen op en speelde gelijk lekker. Totdat ineens alles uitviel en op zwart ging. Dacht eerst dat de stoppen waren gesprongen, maar dat was helaas niet zo. Vervolgens uitgezet, later weer aangezet, maar geen enkele reactie, geluid, lampje, helemaal niets.
Ik heb geen technische kennis, dus iemand een idee of tip wat ik kan doen?
Bram Stokers Dracula
Re: BS Dracula valt stil
Ik verwacht ook een defecte zekering, heb je er een manual bij, daar staan alle zekeringen + locaties in beschreven, anders downloaden van't net
Natuurlijk kan de zekering om een reden gesprongen zijn...
Natuurlijk kan de zekering om een reden gesprongen zijn...
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Vind ik raar. Wat bedoel je met alles aangesloten?
Ja, sorry, kast op de juiste plek gezet en stekker erin, bedoel ik.
Bram Stokers Dracula
- glenn pellis
- Real name: glenn pellis
- Contacteer:
Druk alle connectoren eens aan in de kopkast. En zorg dat alle schroeven vastzitten op de printen.
Zekeringen nakijken.
Misschien ook de zekering vooraan rechts aan de coindoor
Zekeringen nakijken.
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng
Ik zou eerst eens het stopcontact testen om zeker te zijn dat er geen zekering gesprongen is buiten de kast.
Daarna 5V en 12V test punten uitmeten (kijken of de leds branden).
Daarna 5V en 12V test punten uitmeten (kijken of de leds branden).
TAF
Thanks. De zekering rechts aan de coindoor heb ik al gecheckt, maar die lijkt in orde.glenn pellis schreef: ↑20 dec 2020, 10:48Druk alle connectoren eens aan in de kopkast. En zorg dat alle schroeven vastzitten op de printen.
Zekeringen nakijken.
Bram Stokers Dracula
Stopcontact is in orde, dus gaan we verder zoeken. Bedankt voor zover.
Bram Stokers Dracula
Kast opzetten kijken naar de leds in de kopkast.
Doet de kast echt niets, hoor je totaal niets bij het opzetten?
Doet de kast echt niets, hoor je totaal niets bij het opzetten?
TAF
Nee, zodra ik de aanknop inschakel doet hij helemaal niets helaas.
Bram Stokers Dracula
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Wat Glenn en Ollivier zeggen: connectoren in de kop aandrukken, en controleren of er niets los hangt.
En zekeringen/leds controleren. (zekeringen even uit de houder nemen en dan pas doormeten).
Kans is natuurlijk erg groot dat je (door de kop op en neer te klappen en de kast is vervoerd) ergens een connector los hebt getrokken.
Controleer ook even of het snoer in de kast nog goed aangesloten zit. Zekering ook bij het voedingsblok (met de jumpers) even controleren.
En zekeringen/leds controleren. (zekeringen even uit de houder nemen en dan pas doormeten).
Kans is natuurlijk erg groot dat je (door de kop op en neer te klappen en de kast is vervoerd) ergens een connector los hebt getrokken.
Controleer ook even of het snoer in de kast nog goed aangesloten zit. Zekering ook bij het voedingsblok (met de jumpers) even controleren.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Lijkt ze in orde, of is ze in orde? Maw: heb je ze uitgemeten?
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Morgenavond komt een kennis helpen met uitmeten. Dan weet ik daar meer over. Heb zelf geen apparaat om uit te meten.
Zou het misschien ook de voeding kunnen zijn? Als ik de kast aanzet gebeurt er bij de voeding niets, geen trilling of geluid.
Bram Stokers Dracula
Soms pasten ze de kast aan, kijk eens waar de voedingskabel binnen komt, 9/10 een zekering in de buurt die vervangen moet worden. Volgens mij komt er geen stroom binnen op de printen. Soms is er een zwart draaiknopje met fusie op.
TAF
Klopt. Die zekering heb ik gevonden, maar ziet er goed uit, maar zal ik vanavond doormeten. Hopelijk zit daar het probleem.
Thanks!
Bram Stokers Dracula
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Super
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd
Don't take life so seriously... It's not permanent.
Eindelijk, na vertraging met de post vandaag de ntc ontvangen. Vanavond samen met een kennis eraan gesoldeerd en de kast deed het weer! Een uurtje of twee staan spelen, heerlijk!
Bram Stokers Dracula
Perfect, altijd weer mooi om te lezen dat de flipperkast weer werkt!!