Nieuw forum

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 15 aug 2011, 15:39

Leuk dat er een nieuw flipper forum is. Nu kan/zal ik op de hoogte zijn van alles wat er gepost is/werd (wat moeilijk was op het oude forum dat reeds jaren bestond voordat ik lid werd).
Ik vraag mij enkel af hoe lang het nog zal duren dat er 2 Belgische flipperforums (oeps ik bedoel natuurlijk Vlaamse want uiteraard bestaat het Franstalige forum van Eric ook nog) naast elkaar blijven bestaan?
Wel is het grote voordeel (volgens mij) van dit Forum is dat het ontworpen en onderhouden wordt door personen die nog heel actief zijn in de huidige Vlaamse flipperscene.

@g94: ik merk dat bij uw Bashed Monster topic alles op 1 pagina staat. Blijft dit zo? Wat is de maximum lengte van zo'n topic op dit forum? Ik vind dit heel positief want nu kan ik de gehele topic in 1 keer afdrukken zonder steeds per page een print te verrichten (maar ik vraag mij af of dit geen laad-probleem gaat geven als de topic echt heel groot gaat worden)

@Moderators: natuurlijk heb ik een foutje gemaakt bij mijn registratie. Namelijk "Den" heb ik ingegeven als "DEn".
Ik weet dat dit niet zo erg is maar kunnen jullie dit wijzigen aub

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 15 aug 2011, 17:16

Voilà Didier, je naam is aangepast sie!

Wat het Bashed Monster topic betreft: Nu staat alles mooi onder mekaar omdat ik mijn posts vanop dat vorige forum (de naam ontsnapt me even...) gecopiëerd heb, maar bij volgende updates kan het natuurlijk zijn dat anderen ertussen posten. Ik dacht dat het aantal posts per pagina nu op 10 ingesteld staat. Mijn posts zijn nu heel lang omdat ik er tal van foto's tussenplak, maar vermits die van Flickr komen laden die toch heel snel in.

Mocht er een algemene vraag komen om meer posts per pagina te zetten, dan kan dat meteen aangepast worden. Zo simpel is dat hier!

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door jay-jay » 15 aug 2011, 18:50

g94 schreef:Voilà Didier, je naam is aangepast sie!

Wat het Bashed Monster topic betreft: Nu staat alles mooi onder mekaar omdat ik mijn posts vanop dat vorige forum (de naam ontsnapt me even...) gecopiëerd heb, maar bij volgende updates kan het natuurlijk zijn dat anderen ertussen posten. Ik dacht dat het aantal posts per pagina nu op 10 ingesteld staat. Mijn posts zijn nu heel lang omdat ik er tal van foto's tussenplak, maar vermits die van Flickr komen laden die toch heel snel in.

Mocht er een algemene vraag komen om meer posts per pagina te zetten, dan kan dat meteen aangepast worden. Zo simpel is dat hier!
sorry voor de inbreuk didier......
maar pascal, is het de bedoeling dat eenieder hier nu dit forum gaat gebruiken, en het ander als het ware
"dood "laat bloeden :?:
de "harde "kern van het andere forum is ongeveer voltallig aanwezig hier nu toch :?:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 15 aug 2011, 19:02

Geen probleem JayJay, dat was eigenlijk de reactie die ik wenste uit te lokken want geef nu toe op 2 forums dezelfde zaken te moeten lezen is niet zo handig en zoals je zegt zitten de actievere leden hier nu toch reeds op.
Het enige probleem zijn de historische topics maar ja vooruitgang ....

@Pascal: voor mij hoeven deze niet langer te worden maar zoals ik u reeds gemeld heb zou het wel handig zijn om een soort printfunctie te hebben welke een volledig topic kan afdrukken (en dit dan uiteraard het liefste met weinig papier- en inktverspilling.

mvg
Didier

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 15 aug 2011, 19:07

Den Duze schreef:voor mij hoeven deze niet langer te worden maar zoals ik u reeds gemeld heb zou het wel handig zijn om een soort printfunctie te hebben welke een volledig topic kan afdrukken (en dit dan uiteraard het liefste met weinig papier- en inktverspilling.
Didier, normaal gezien zou je een knop boven rechts in die balk moeten zien (naast die AAA) waarmee je een print-css gebruikt. Dat ding is standaard (we hebben er niks aan veranderd bedoel ik) en ik heb gemerkt dat daardoor bv de foto's niet worden afgedrukt. Dat lijkt mij niet zo handig, dus op algemene aanvraag kan ik dat wel proberen te laten aanpassen zodat er wél foto's meegeprint worden.
Heb je al geprobeerd om de gewone printfunctie van je browser te gebruiken (in het file-menu)?

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 15 aug 2011, 19:39

jay-jay schreef:maar pascal, is het de bedoeling dat eenieder hier nu dit forum gaat gebruiken, en het ander als het ware
"dood "laat bloeden :?:
Geen probleem John,

Ik had deze vraag wel verwacht, en wellicht stellen velen zich die.

Je richt de vraag aan mij persoonlijk, daarom dat ik ze beantwoord. Maar eerst en vooral wil ik benadrukken dat flipperforum het initiatief van een groep mensen is. Als je klikt op "the team" hier onderaan kan je zien wie.

Vermits ik een internet bedrijf heb, heb ik de nobele taak op mij genomen om een en ander technisch te faciliteren. Ik beheer (met de hulp van mijn medewerkers op group94) de technische kant, en het forum staat op 1 van mijn servers in de States, maar daar eindigt dan ook mijn geprivilegiëerde rol. Mijn naam is dan ook niet bold oranje en mijn posts blijven niet altijd bovenaan staan.

En dat is voor mij de essentie van flipperforum. Het is wat mij betreft een forum van iedereen. Wellicht heeft elk van "the team" wel zijn reden waarom ze meteen zo enthousiast hebben besloten aan dit initiatief mee te doen, en misschien willen ze hier wel dingen aan toevoegen. Mijn specifieke reden, de spreekwoordelijke druppel, doet zelfs niet terzake eigenlijk.

Voor mij is het simpel: flipperen is fun, dit forum moet dat ook zijn. En eerlijk gezegd: ik heb me hier in de 2 dagen dat dit forum online is al ongelooflijk geammuseerd.

Al was het maar omwille van de fantastische nieuwe smiley :gay:

Nu: moet eenieder nu dit forum gebruiken? Mijn eerlijke antwoord: ja ik hoop het. Maar uiteindelijk moet natuurlijk ieder voor zich bepalen welke fora hij gebruikt nietwaar...

We hebben er alleszins ons best voor gedaan om het zo goed mogelijk te maken en passen nog constant dingen aan volgens de vragen/feedback die we krijgen.

Maar als ik de stormloop zie, en de enthousiaste reacties lees, dan denk ik: dit zit goed. Dus kom maar massaal af, en blijf vooral. "The team" is er alleszins klaar voor...

Afbeelding

;) P

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door jay-jay » 16 aug 2011, 02:25

okay, petje af.....
ik snap nu een beetje de essentie van je verhaal :clap:

kan er deze smiley ook nog bij :?:
Bijlagen
ruettler.gif
ruettler.gif (5.73 KiB) 8008 keer bekeken
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door Kuroto » 16 aug 2011, 11:42

Awel, kben content dat je een nieuw forum begonnen bent.
******** (AKA dat andere forum, en ja ik heb het zelf gecensureerd :lol: ) begon mij ook op m'n zenuwen te werken.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 16 aug 2011, 11:59

jay-jay schreef:kan er deze smiley ook nog bij
Hell yeah! :pin:

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door jay-jay » 16 aug 2011, 12:46

g94 schreef:
jay-jay schreef:kan er deze smiley ook nog bij
Hell yeah! :pin:

mercikes, deze is voor de meeste hier een erg belangrijke denk ik

zo nu ga ik :pin:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door jay-jay » 17 aug 2011, 22:32

nieuwe forum, bevalt me eigenlijk beter als het "oude " vooral de meer frisse/fleurige achtergronden.
maar nog even een vraagje, mss noet erg goed geplaatst ( maar ik ben digibeet, althans bijna dan :oops: )

op het oude forum, staat een schat aan informatie, die wij stelletje zolen daar ooit eens op hebben geschreven :clap:
stel nu, er is iemand die daar de stekker uittrekt :!: kan dat ? ( ik vermoed dat dat niet al te lang zal gaan duren )
gaat deze informatie dan verloren :?: of is deze nog ergens te achterhalen dan

chapeau aan de mensen die hierachter zitten iig :clap: :clap: :clap:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 17 aug 2011, 23:31

Dingen die je echt belangrijk vindt, daar bewaar je best een copie of backup van. Altijd. Digitale informatie kan verloren gaan (ik herinner me dat jouw eigen account en alles wat je gepost had plots onherroepelijk weg was...). Ikzelf bewaar dingen die ik online tegenkom en interessant vind altijd lokaal. Zo heb ik destijds de hoofdstukken van Pinrepair.com die me interesseerden hier op m'n pc bewaard, gelukkig maar bleek achteraf.

Misschien handig om weten dat de zaken altijd nog een tijdje in Google's cache blijven hangen. Op die manier is een en ander toch nog terug te vinden als er plots iets mis gaat.

Blij dat het nieuwe forum je bevalt. Dat was de bedoeling :)

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1787
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door p_treintje » 18 aug 2011, 01:08

jay-jay schreef:okay, petje af.....
ik snap nu een beetje de essentie van je verhaal :clap:

kan er deze smiley ook nog bij :?:
Hazo ze pikken mijne avatar zomaar.

Allé het is goed omdat het hier zo'n lieve mensen zijn. :##:
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuw forum

Bericht door Baron Shadow » 19 aug 2011, 10:01

Klopt het dat de gegevens bij Wijzig Profiel nu niet goed worden opgeslagen.
Ik had mijn website en land etc ingevuld maar is ondanks het bevestigen steeds weer leeg. :(
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door Richard Baan » 19 aug 2011, 10:29

Baron Shadow schreef:Klopt het dat de gegevens bij Wijzig Profiel nu niet goed worden opgeslagen.
Ik had mijn website en land etc ingevuld maar is ondanks het bevestigen steeds weer leeg. :(
Werkt bij mij wel. Heb je "http://" voor de www staan?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuw forum

Bericht door Baron Shadow » 19 aug 2011, 10:44

Zal ik nog even nakijken.
Punt is dat wanneer ik wijzig profiel doe mijn oude gegevens niet meer ingevuld staan.
Had eerst ook problemen met de link in het onderschrift wat kwam door de bbcode maar dat is nu opgelost. Kon ik eerst ook niet wijzigen.
Maar zal eens even proberen met http ervoor.

En dat blijkt het dus te zijn.
Al is het raar dat je de oude ingevulde gegevens niet ziet staan met wijzig profiel. Je moet dan alles opnieuw invullen lijkt me niet de bedoeling.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 19 aug 2011, 10:52

Baron Shadow schreef:Al is het raar dat je de oude ingevulde gegevens niet ziet staan met wijzig profiel. Je moet dan alles opnieuw invullen lijkt me niet de bedoeling.
Hm bij mij staat toch alles netjes ingevuld dat ik ingevuld had. Vreemd :?
Ik zie bij jou ook mooi je naam en vlagje staan.

Veiligheidshalve inderdaad volledige url gebruiken: http://www.flipperforum.be/etc...
Dit forum is gebaseerd op shareware software. Het is gratis. Tja, en af en toe duikt er een bugje op...

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuw forum

Bericht door Baron Shadow » 19 aug 2011, 11:22

Ja dat is ook zeker geen probleem hoor.
Zeker niet met deze snelle service ;)
En normaal wijzig je dit ook niet vaak en aangezien het nu goed werkt maakt dit ook verder niet meer uit.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 19 aug 2011, 22:14

Afbeelding

Het Flipperforum team blijft in opperste staat van paraatheid en volgt de activiteiten op het forum op de voet. Zo bleek dat bepaalde rubrieken minder werden gebruikt en er werd beslist de zaken ietwat anders te structureren. Hopelijk ten goede. Zoniet horen we het wel ;)

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Nieuw forum

Bericht door Den Duze » 23 aug 2011, 07:33

Awel gastjes het "PriceCheck topic" is een hele goede toevoeging aan het flipperforum. :clap:
Indien dit op een deftige manier beheert wordt dan is dit een heel nuttig gegeven. Zowel om een idee te hebben van de prijzen als van de mogelijke probleempunten van de kasten.
Ik begrijp niet dat men zo'n topic niet op andere forums heeft geïmplementeerd.
Doe zo verder zou ik zeggen ;)

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door g94 » 23 aug 2011, 08:38

Ere wie ere toekomt: het is diesel64 die met het idee kwam. :clap:

Moet wel lukken om dit defig te beheren hé, als we er allemaal aan meehelpen om het volledig te krijgen.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door Eric » 23 aug 2011, 09:09

Den Duze schreef:Awel gastjes het "PriceCheck topic" is een hele goede toevoeging aan het flipperforum. :clap:
Indien dit op een deftige manier beheert wordt dan is dit een heel nuttig gegeven. Zowel om een idee te hebben van de prijzen als van de mogelijke probleempunten van de kasten.
Ik begrijp niet dat men zo'n topic niet op andere forums heeft geïmplementeerd.
Doe zo verder zou ik zeggen ;)
Is inderdaad een zeer goede idée , ga denk ik dit ook toevoegen op mijn forum :P :clap:

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door diesel64 » 23 aug 2011, 11:20

g94 schreef:Ere wie ere toekomt: het is diesel64 die met het idee kwam. :clap:
Thanks. :oops:

Leuk dat het aanslaat. :)
g94 schreef:Moet wel lukken om dit defig te beheren hé, als we er allemaal aan meehelpen om het volledig te krijgen.
Inderdaad!
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
ruud
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 aug 2011, 22:07
Real name: Ruud Wouters
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuw forum

Bericht door ruud » 23 aug 2011, 23:00

Hebben jullie hier nog wat aan?
pinball.gif
pinball.gif (20.14 KiB) 7915 keer bekeken
zazaplay.gif
zazaplay.gif (5.9 KiB) 7915 keer bekeken
Nederlands flipperkampioen 2018

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5840
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Nieuw forum

Bericht door Pascal » 24 aug 2011, 12:42

we hebben toch al een flipperende smiley

Plaats reactie