Williams Indiana Jones

Flippers of onderdelen gezocht
Plaats reactie
flipperke
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2019, 19:28
Real name: Fries

Williams Indiana Jones

Bericht door flipperke » 18 nov 2019, 08:46

Hallo iedereen,

Ben op zoek naar een deftige Williams Indiana Jones kast. Ken je iemand die eentje heeft staan? Of kun je wat centjes gebruiken voor de feestdagen? Let me know!

Greetz, Flipperke

flipperke
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2019, 19:28
Real name: Fries

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door flipperke » 18 apr 2020, 21:42

Nog eens een bump naar boven :pin:

hobbit
Berichten: 137
Lid geworden op: 05 dec 2018, 16:54
Real name: kristof

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door hobbit » 21 apr 2020, 14:10

wat is uw budget?

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door ivang » 21 apr 2020, 14:49

hobbit schreef:
21 apr 2020, 14:10
wat is uw budget?
:madman:

Heb je een IJ te koop, bied die dan aan, hier of via PM, en laat vooral ook effe weten wat je vraagprijs is .
Vragen naar wat iemands budget is lijkt me eerder ongepast, en net zo relevant als vragen welke kleur van sokken ze aanhebben of wat ze als ontbijt gegeten hebben .... Een slecht karakter zou zelfs kunnen gaan denken dat je op die manier aan het vissen bent om meer te kunnen vragen voor je kast ....

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door zwartepanter » 21 apr 2020, 17:27

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door pinballservice-nl » 21 apr 2020, 18:29

ivang schreef:
21 apr 2020, 14:49

Vragen naar wat iemands budget is lijkt me eerder ongepast
Mocht een lezer hier in zijn kennissenkring iemand hebben met een Indiana Jones die bij een fatsoenlijk budget / aanbieding overweegt zijn flipper te verkopen dan heb je een potentiële verkoper.
Een auto verkoper zal ook altijd naar het budget vragen, een auto aanbieden voor 20.000€ terwijl je een budget hebt van 5.000€ :?: dan duurt de dag lang.., het is toch geen quiz?

Is dit een verschil in Belgische / Nederlandse manier van onderhandelen?
Nederlanders zijn meer rechttoe rechtaan?
Als flipperke bijvoorbeeld een Indiana Jones wil voor 4000€ dan mag dat toch gewoon?

Edit;
Als koper bepaal jezelf je budget, daar wordt een flipperkast niet duurder van.
Coniunctione Crescitur

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door ivang » 21 apr 2020, 19:05

Als je als makelaar een huis moet zoeken voor iemand, dan is vragen naar het budget de normaalste zaak ...

Als iemand een kast zoek, en een potentiële verkoper vraagt naar diens budget, dan is dat in mijn ogen raar ... En moest ik toevallig uit Nederland komen, dan had ik dat even raar gevonden hoor 😏

Als je een kast verkoopt bepaal je toch zelf wat je daar voor wil hebben en dan speelt het toch geen rol wat het budget van een potentiële koper is ? Wil iemand dat bedrag of een bedrag in de buurt betalen, dan goed, kan of wil die dat niet, dan even goed, toch ?

En die vergelijking met een autohandelaar, als grap is het een goede, is het serieus bedoeld dan is het nog een betere grap 😀

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door ivang » 21 apr 2020, 19:08

pinballservice-nl schreef: Edit;
Als koper bepaal jezelf je budget
100 % mee eens

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door pinballservice-nl » 21 apr 2020, 20:01

Er wordt geen Indiana Jones aangeboden, er zijn dus geen forum lezende eigenaren die iets aanbieden.
De eerste vraag van een eigenaar die dit forum (eventueel) niet leest en zichzelf moeite wil besparen is "wat is zijn budget"
Een potentiële verkoper moet in een glazen bol kijken wat het budget is van koper, waarom zou hij?
Een verkoper wordt getriggerd door een aanbieding / budget wat hem bevalt, tot nu toe heb ik nog niets langs zien komen en waarom zou een eigenaar zonder meer informatie moeite doen?
Ik ben blij dat ik niet de persoon ben die auto's / flipperkasten aan jou hoef te verkopen, als je vantevoren al niet weet wat je uit wilt geven.
Wat is de moeite om aan te geven wat te betalen voor een flipperkast, reageert er niemand dan is dat dan toch duidelijk?
Dat gebeurt nu ook al omdat de informatie 0 is en ik weet eigenaren die misschien van kast willen wisselen.
ivang schreef:
21 apr 2020, 19:05
Als iemand een kast zoek, en een potentiële verkoper vraagt naar diens budget, dan is dat in mijn ogen raar ... En moest ik toevallig uit Nederland komen, dan had ik dat even raar gevonden hoor 😏
Ik zal niet vragen naar het budget omdat de koper rechtstreeks informatie wil krijgt hij of zij meteen de verkoopprijs, ligt die voor de potentiële koper boven zijn budget dan is het pech voor hem.
Het staat flipperke ook vrij om aan de verkoper de verkoopprijs te vragen, een verkoper bereiken zonder inhoudelijke budgettaire voorinformatie...wie steekt daar energie in?
Een kast ruilen is ook een vorm van waarde bepaling.
Houdt het simpel en meld in welke staat de Indiana Jones moet zijn en wat wil je er bij benadering aan uitgeven.
Ik ben benieuwd.
Coniunctione Crescitur

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door ivang » 23 apr 2020, 10:49

pinballservice-nl schreef:
21 apr 2020, 20:01
Ik ben blij dat ik niet de persoon ben die auto's / flipperkasten aan jou hoef te verkopen, als je vantevoren al niet weet wat je uit wilt geven.
Geeuw ..... :madman: :clap:

Het gaat hier voor alle duidelijkheid niet over mij of wat ik wil uitgeven (BTW : sorry flipperke om uw gezocht-topic zo naar de kl()()ten te helpen) en je hebt overschot van gelijk hoor; ik ben net eens door de verschillende 'flipperkast gezocht' topics gegaan, en inderdaad, in het overgrote deel van die posts staat netjes vermeld wat het budget is ..... niet dus

Waarmee ik uiteraard niet wil gezegd hebben dat mijn mening juister is dan de uwe, al blijf ik het toch wel vreemd vinden dat je het budget van een potentiele koper zou moet kennen om te besluiten of je een kast al dan niet zou willen verkopen.

Het zal dan vast ook wel mijn (of een typisch Belgische?) vreemde hersenkronkel zijn dat ik zelf wel bepaal wat een kast ongeveer moet opbrengen en jammer maar helaas, wat het budget van een potentiële koper ook moge zijn, wel , dat heeft daar weinig tot geen invloed op :tongue:

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door pinballservice-nl » 23 apr 2020, 15:38

We zien het wel in de glazen bol....
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door Richard Baan » 23 apr 2020, 16:25

Ik vind het op zich ook wel vreemd om naar het budget te vragen.

Bij een auto wil ik een ding met 4 wielen. Het budget geeft dan een eerste schifting. Wel of geen cruise control. 2e hands of niet. Kilometer stand.
Het zou anders zijn als ik bij de dealer een Mercedes E, zilver, nieuw, met die en die opties wil. Dan vraagt de dealer niet naar een budget.

Bij een huis wil ik in een bepaalde stad wonen. Tussenwoning of vrij stand. Grote tuin. Dan is het budget een goede vraag.
Het zou anders zijn als ik bij iemand aanbel en die specifieke woning zou willen. Die eigenaar zal mij niet vragen naar mijn budget.

Nu gaat het niet om een flipperkast. Maar specifiek een Indiana Jones.

Bij een flipperkast zou ik de vraag van welk budget een logische vinden. Specifiek voor een IJ niet. Dat is gewoon een PM met de staat en prijs. Gaat de koper dan akkoord of wordt er nog wat onderhandeld is dan onderling te bespreken.

Je kunt dan elk de gangbare prijzen hanteren als richtlijn. En wil je daar van afwijken kun je dat bespreken.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door zwartepanter » 23 apr 2020, 17:18

Ik kan Ivan wel volgen in dit geval. Het is gebruikelijk om als verkoper een vraagprijs te plaatsen bij je aanbieding. Als koper of 'op zoek zijnde' is dit niet altijd het geval.

Hier vraagt iemand naar een flipperkast en je kan dan zeker vragen welk budget hij/zij heeft. Maar ik denk dat het meer om de persoon gaat die kortweg vraagt welk budget. Meer zeg ik er niet over, zoek zelf maar naar berichten ;) .

flipperke
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2019, 19:28
Real name: Fries

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door flipperke » 28 apr 2020, 17:44

Ik heb via PM geantwoord maar hangt natuurlijk af van de staat...

Mocht er nog iemand zijn met eentje in de aanbiedingen dan hoor ik het graag :respect:

Dennis
Berichten: 913
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door Dennis » 28 apr 2020, 18:38

Bij een gevraagd advertentie krijg je vaak aanbiedingen van voor die prijs mag die weg en anders blijf de kast gewoon lekker staan. Zijn meestal niet de beste aanbiedingen. Er kan er natuurlijk ééntje tussen zitten die verder geen gezeur van te koop zetten wil en een redelijke prijs aanhoud. Dan ben je in het voordeel omdat de kast verder niet te koop staat.
Hou de markt gewoon in de gaten, er komen er vanzelf wel weer voorbij.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.

flipperke
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2019, 19:28
Real name: Fries

Re: Williams Indiana Jones

Bericht door flipperke » 29 apr 2020, 10:08

Doen we.. ik wacht al ettelijke jaren dus dat beetje extra geduld zal het verschil niet maken ;)

Plaats reactie