maralb schreef: ↑05 jan 2020, 11:39
Dat ziet er goed genoeg uit. Dat hele voedingsconcept is vrij onnauwkeurig omdat zenerdiodes niet zo heel erg precies zijn. Op pin 22 zou je ook niks moeten meten, dat is ok.
Ik zou nu de VoiceClock controleren, maar dat kan alleen met een oscilloscope. Ik zou anders eigenlijk niet weten waarom een Votrax stuk zou moeten gaan op dat bord als er netjes 12V vanuit het voedingsprintje naar het sound/speech bord gaat en de spanning voor de Votrax 9 Volt is.
Misschien moet ik het bord naar je opsturen.
Zou het kunnen dat de votrax stuk gaat door een slecht werkende condensator C3 2200 mf op het voedingsprintje ?
Want ik had in het verleden al ondervonden dat wanneer deze condensator de geest geeft er " brom " kan optreden, mss dat dit nefast kon zijn voor de votrax ???
Spijtig is dat deze geluidskaart niet kan worden gebruikt zonder de votrax bij een Devil's dare / black hole export versie.
De geluidskaart loopt dan vast vanaf er een signaal wordt gegeven naar de votrax
Heb de op amp op een voetje geplaatst, is toch iets netter.
Mocht er nog iemand ééntje nodig hebben ik heb er nog één op overschot, reeds geplaatst op voetje .
Er moet nog wel een draadje aan de achterkant van het bord gesoldeerd worden wanneer deze LM geplaatst wordt .